Nei. PR-løpet til PD3 kjøres for å maksimere antall solgte spill.
Når er dette optimale tidspunktet?
Aner ikke, men de har neppe prøvd å time det med emisjonen. Det er best å ha ting såpass klart at du vet når spillet skal slippes. Dvs når du har et bra spill som er morsomt og relativt bugfritt, men mangler litt polish.
Hvorfor mener jeg de ikke har prøvd å time det med emisjonen? Vel, fordi spillutvikling er noe av det mest komplekse som går an å lage av software, så det hadde vært dumt å legge press på å få noe klart til emisjonen. Plutselig tar noe 2 mnd ekstra fordi i en go/nogo test, så finner du ut at et subsystem må gjøres om.
Hvis du er stor nok og har et bra nok produkt, så er spillmesser en fin ting. Tenker at PD3 burde være der.
Tipper @alex eller @nofun har bedre oversikt over mulige tidspunkt enn meg. For meg er Starbreeze bare litt krydder i porteføljen, sammen med biotek…
tidspunktene for litt news som peker seg ut er Summer game fest i dag og det andre er gamescom 23-27 august. Release 21 september sier rykter.
Star er min hovedinvestering og kurs på emikurs 0.75 tror jeg mye må gå galt før man taper noe særlig hvis man sikrer seg før release.
Takker! Så der har du fasit @holmes enten i dag eller i august. Med release i september, så synes jeg i dag virker mest sannsynlig. Dvs, ting kan ha endret seg i markedet, så en lang pre-release tid ikke nødvendigvis er gull.
Satser på at PD2 blir ukens gratis spill på EGS ( dette vet vi om 27min ) og at PD3 dukker opp på Summer game fest .
EDIT: PD2 gratis på EGS
PAYDAY 2 on Epic Games Store supports full cross-play functionality between existing PC-platforms. All existing DLC-content that has been published for PAYDAY 2 since its launch in 2013 will be available for purchase on Epic Games Store.
Smart move det der!
Hvis spillet kommer i september. Så bør PD3 være spillbart på alle messene fremover. Med debut ganske snart.
Noen som vet hva mcap ligger på om man regner inn nye aksjer fra emi og bond conversion?
Blir det ikke ca 1500m aksjer når alt er gjennomført ?
Inderes igjen
If the full amount of SEK 450 million is
subscribed the number of outstanding shares would
increase by 83% to 1,328 million shares (725 million).
In addition, we estimate that the conversion of the
loan held by Digital Bros would add an additional
242 million shares for a total number of outstanding
shares of 1,570 million
Så dvs at mcap’en til SB er nå ca 3 x mcapen til 5PG ?
Jeg synes ikke mcap på litt over en milliard sek er veldig skremmende med det potensialet payday3 har.
5PG: De går inn i fillm og tv-bransjen de nå! Muligens inspirert av Embracer sin utvidelse av satsingsområder.
Så ca 1,270-1,350 avh av om man regner kursen på tr vs aksjen
En liten morsomhet er at nordnet har nå solgt 6 tr retter som jeg ikke benyttet meg av.
EDIT:
Ikke helt riktig ser jeg nå. De er fjernet fra de vanlige rettene og puttet på en kjøp/salg jeg ikke kan røre som en TRF.
Hvor tungt lastet er du i forhold til hva du ønsker å ha opp mot lansering (regner da med hva dere har/skal tegne for i emi)
- Fullastet
- 80%
- 60%
- 40%
- 20%
- 0%
- Skal ikke ha aksjer før lansering
0 stemmegivere
Langsiktig kursmål om det går veien (på 2-3 års sikt)
- 0,5kr
- 1 kr
- 2 kr
- 4 kr
- 8 kr
- 15 kr
- 30 kr
0 stemmegivere
Går veien vil for meg si at det selger som Payday 2, men med mye høyere priser. Det vil også si at de har klart å etablere franchisen, litt som GTA.