Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Det kommer garantert muligheter til tjene gode penger fram mot launch :slight_smile: Når det gjelder hva som blir nytt så vet vi vel ikke så mye utover at de ikke skal bruke diesel 2.0 ( eller valhalla ) som engine :wink:

4 Likes

Svensk gaming er latterlig priset om dagen, se EG7 og Zordix.

Kommer nok til å vurdere litt risk penger her jeg også.

2 Likes

Unreal 4 som engine så vidt jeg har skjønt.

1 Like

I motsättning till eg7 & Zordix så har SB en välbeprövad IP i form av Payday. Jag tycker potentialen här känns något större här än i de två andra i dagsläget

2 Likes

Problemet til SB er jo å få produsert et Pd3. Klarer de det, og de selger 1-2mill første år, så er jo selskapet reddet.

1 Like

Det har du helt rätt i. De har kommit över ett par “dumper” redan nu och det är positiv signal att digital bros ökar, men det är lång väg därifrån till en färdig produkt

1 Like
1 Like

Det er aldri et bra tegn kortsiktig.

1 Like

Nei men nå er den største ryddejobben gjort så kanskje det (på sikt) er greit med et bytte ?

1 Like

Nej, kursen fick lite stryk idag… köpte en liten liten post till :blush:. Tror inte ett byte behöver vara negativt och Tobias Sjögren är en bra stand-in till de hittar rätt person. Men det är högst oklart om vi ska ner en bit till innan det vänder.

Hva kan være årsaken til at en CEO bare forsvinner på dagen på denne måten? Hva er “lovlig” grunn?

Det meste er vel lovlig grunn så lenge arbeidsgiver og arbeidstaker er enige.

2 Likes

Aksjemarkedet sin tolkning av dette her er ofte slik djevelen leser bibelen.

1. ingen publishing avtale.
  2. CEO skal selge aksjer.
4 Likes

Nån som vet om Starbreeze skall streama presentation av Q3 i morgon? Har inte sett nåt så jag antar att det bara kommer en rapport…

Edit: Förutom talen så vore det intressant att få lite mer info om Nermarks avgång och hur fremdrift med en ersättare ser ut

Nån som såg vad som stod i Geminose-tweeten innan den raderades?

Denne du tenker på ? :slight_smile:

“It’s almost time to shine!
More updates to come for when we will be hitting the stage on #NintendoSwitch

1 Like

Precis -tack!:slight_smile: :+1: Fick inte med mig innehållet

Sikkert lurt av de å lisensiere ut Geminose og fokusere på PD3 .

Third quarter 2020

Net sales were SEK 32.1 million (21.1). PAYDAY accounted for SEK 31.1 million (17.5).
EBITDA* amounted to SEK 11.7 million (-10.9).
Amortization and depreciation totalled SEK 7.8 million (94.9).
Loss before tax of SEK -8.2 million (-68.4).
Basic and diluted earnings per share were SEK -0.02 (-0.21).
The summer sale run by digital distribution platform Steam had positive impact on sales during the quarter.
An extraordinary general meeting of shareholders in Starbreeze was held on 13 August. The EGM endorsed the board decision to execute a rights issue of Class A and B shares, which was carried out in September.

3 Likes

Fornøyd?

Når det gjelder SB går jeg rett ned og leser Cash flow. Det absolutt mest interessante i fasen de er i nå.
Ikke så ille. Selve driften brenner ikke mer enn 5MSEK i kvartalet. Men når de har så mye gjeld som skal betjenes går det ut en del cash der.
Alt annet i regnskapet er pr idag ganske likegyldig. Alt handler om å klare å utvikle PD3 uten å brenne tonnesvis med cash.

3 Likes