Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

image

11 Likes

Snittet opp på 1,16 idag. Satser på at 1,15-linja holder🤞

2 Likes

20/10…

1 Like

Tycker 250MSEK låter i överkant mycket. Nånstans i regionen 170-200 är min gissning.

Tycker det ser kul ut -gillar Borderlands-känslan! :star_struck:

https://www.paydaythegame.com/…/updates/10th-anniversary/

3 Likes

Kva er forventningene for morgondagens kvartalstall?

Ut fra aksjekursen dei siste dagane så er det lite FOMO i alle fall.

Er det lansering av Payday 3 i september som er neste store trigger her?

En kan jo lure på om markedet begynner å spekulere i en liten utsettelse ut i fra hva de har sett så langt i den lukkete betaen. Kursmessig nådde vi vel kursmålet til redeye før mange solgte.

Er det sannsynlig? Det er da ikke lenge siden Starbreeze annonserte lanseringsdatoen, hvor mye har egentlig hendt i mellomtiden?

spekulere i en liten utsettelse ut i fra hva de har sett så langt i den lukkete betaen.

Jeg så ikke så mye på betaen, er det mange negative tilbakemeldinger som tilsier at spillet må utsettes?

1 Like

Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er, men mindre utsettelser er normalt i denne bransjen. Hvis det skulle komme en liten en, er sannsynligheten høy for at den kommer i rapporten (tror jeg).

Det er også et stort element av pump og dump i disse spillaksjene og i den lukkete betaen var det maks trøkk av streamere og anmeldere etc så det gir mening å dumpe når oppmerksomheten om spillet ble lavere.

Konverteringskursen var vel på kr 1,45 så Digital Bros har i alle fall trua. Eg blir nok sittande med min beskjeden post til over Q2 og lansering. Får heller fylle på om kursen skulle dykke litt.

Er rimelig surt i hele gamingsektoren nå. Mange tradet på Betaen og gjorde det ok. Trenger litt mer futt før den skal bulle mer.

1 Like

Er ikke estimatene fra analytikere veldig konservative? Type 2-3m solgte? For payday 2 solgte 1,7m på rundt en måned. Det er en gigantisk fanskare for franchisen og etter hva jeg har sett, så ser spillet ut til å være en payday 2 med mer features og bedre grafikk. Dvs et lett innsalg. Prisen er det heller ikke noe å si på. 40$ gjør at forventningene vil være lavere enn AAA spill.

Xbox game pass vil nok også kannibalisere noe av PC-salget for de som gamer på både PC og Xbox, men tipper det er mange som er rene PC-gamere, evt har Playstation, ikke xbox.

6 Likes

Redeye har 2.4m solgte i 2023 som base case og tror jeg blir skuffet hvis de ikke klarer å selge mer enn det.

Kan jo sammenligne litt med Remnant / Remnant II. Remnant solgte 1mill på rett over 2 måneder mens Remnant II gjorde det på 4 dager. Remnant II lå som #17 på wishlist og hadde ved launch 68.8k(økte med ca 26k siste måned) followers på steam. PD3 ligger som #6 på wishlist og har 140k followers ( økt ca 20k siste måned ).

7 Likes

Launchen til Remnant 2 var 25. juli såvidt jeg kan se.

Burde se en bra peak før lansering 21. sept. Fra 14. sept av hvis det skal oppføre seg som Remnant 2? Kjørte de noe pre-greier før lansering? Early access elns? Eller er det kun PR som har drevet søketrenden før?

EDIT tilbake til Payday 2 launch sammenligning også. Svært solid fra Remnant 2. :sunglasses:

Ja jeg tror ikke man helt forstår potensialet til dette spillet. Men nå skal det fortsatt selges, så vi fårse. Tror de fleste hardcorefølgerne her er investert på grunnlag av at spillet kommer til å selge overraskende mye mot hva man tror konsensus er pdd. Spennende i september blir det iallefall.

2 Likes

De som kjøpte ultimate edition fikk begynne å spille 21.juli .

1 Like

Hvordan er korrelasjonen mellom salg/google trends og salg/followers på steam? Jeg vil nesten tro at sistnevnte har mer å si før lansering, mens sistnevnte sier mest om salget etterpå?

1. juni, så var Payday 2 gratis på Epic store, så rimelig stor interesse for et 10 år gammelt spill.
1 Like
1 Like

Litt mer info om Payday3/wishlists i Embracers sin rapport i dag :

“The release of Payday 3 was confirmed in January 2023 and quickly reached 1 million wishlists
on Steam, which has up until early August reached 1.5 million”

EDIT:

EDIT 2 :

“More than 12 million people downloaded the game, and we launched sales of all DLCs on the Epic Games Store at the same time. The successful campaign contributed to June’s MAU reaching 1,541,309”

4 Likes