nice!
*. With just over a month until launch, we have long since begun development of upcoming DLCs and content updates for the game - both free and paid."
ser ikke ut som de har stressa med noe delays akkurat på spillet.
nice!
*. With just over a month until launch, we have long since begun development of upcoming DLCs and content updates for the game - both free and paid."
ser ikke ut som de har stressa med noe delays akkurat på spillet.
Starbreeze har jo sluttet å kjøre “crunch” så når de kommer med dato er de nok relativt sikre på at de blir ferdig i tide. Almir sa på en stream i sist uke at det var mange som sov på kontoret i 6 måneder før launch av Payday 2 og er nok en del som er glade for å slippe slike dette
Redeye sin kommentar om den sterke rapporten
om salget:
We assume that Starbreeze will manage to sell 1 million copies of Payday 3 the first 10 days. In comparison Payday 2 sold 1.6m during its first months 10 years ago, only on PC. Embracers has released two somewhat similar corporate games in the last months namely Dead Island 2 and Remnant 2. Both have sold 1 million copies in only a few days. However, Payday 3 will be a free download day one on Microsofts platforms (both console and PC) which will likely dampen initial sales we argue.
We will likely only do minor changes in our estimates following the Q2-result.
Starbreeze Q2: Successfully building the hype before the release
Ser SB sier 1.7mill nå.
Så, 120m brukere av Steam, 25m xbox game pass abonnenter. Det er jo helt klart mange ivrige spillere blant xbox game pass abonnentene, så det spiller nok en større rolle for salget der.
PS5 er det solgt 40 millioner av. Disse har neppe xbox game pass abo.
Som forsåvidt er interessant, for DLC-ene er vel typisk noe som må kjøpes på siden antar jeg? (Noen som kan bekrefte/avkrefte?)
EDIT ser at noen DLC-er kan være på game pass, men det er sjeldent standard. Kan gi noen interessante utslag på salget når DLC-ene begynner å komme. For Payday 2, så har jeg hatt inntrykk av at DLC-ene har vært veldig godt mottatt
som jeg siterte tidligere fra rapporten idag
With just over a month until launch, we have long since begun development of upcoming DLCs and content updates for the game - both free and paid
Tror @Christian lurte på hvordan dette var for spill som var på game pass …
“Xbox Game Pass members can purchase DLC and consumables for Xbox games at up to 10% off the Microsoft Store price while the game is in the Xbox Game Pass catalog. Game Pass discounts can’t be combined with other offers and are not redeemable for cash. Discount offers exclude games within 30 days of their launch and are based on the Microsoft Store price.”
aa skjønner! Av det jeg har kjøpt selv så er det ikke noe mer gratis innhold på verken gamepass eller playstation network, men det er jo en konstant form for tilbud på DLC eller versjoner av spillene når de har vært ute på markedet en liten stund.
Lenge siden jeg har sett på dette. Dette var i hvert fall interessant lesing: Steam survey: do wishlists and sales line up meaningfully?
Men hvordan stemmer dette med spill som ligger i toppen på listene og har 500k-1mill++ wishlists?
1 måned før launch lå Remnant II som #27 og steg til #17 før launch. Payday 3 har ligget som #6 siden 14.juni så tenker iallfall at Remnant II har vært ganske langt unna 1.5mill wishlists ved launch. Med 1 mill solgte på 4 dager ser jeg ikke for meg at antall solgte første uken er langt under eller over antall wishlists. Ser for meg at Remnant II kanskje har solgt mer enn antall wishlists første uken ? Hvis PD2 har økt fra ca 1.5 til 1.7 mill nå i august bør jo dette øke en del når de kjører på med markedsføring fram mot launch. Prøver å ikke være for positiv men jeg tenker fremdeles at Redeye er for konservative når de tenker 1mill solgte på 10 dager.
Jeg er der jeg også, men jeg skrev først og fremst interessant lesing fordi korrelasjonen mellom steam wishlist å salg var heller dårlig. Ekstremt stort spenn.
Det steam wishlist vel sier mye om er potensialet. 1,7m vil si veldig stort potensiale, spesielt når den går opp med 200k på kort tid. Spillet ser ut til å kunne bli godt mottatt, da antar jeg egentlig god konverteringsrate. Så godt over medianen.
Også interessant er jo PS5 salget i tillegg. Ser de har samme lanseringsdag.
Det er her jeg også er. Redeye vil alltid være for konservative hvis noen slipper et spill som svarer til spillernes forventning.
@Evilfreud husker du spådde at Overkills The Walking Dead kom til å bli en katastrofe. Hva tenker du om Payday 3? Jeg synes det ser ut til å kunne bli en over snittet bra release.
Ja men tror du ikke dette henger litt sammen med at de spillene de har sjekket sannsynligvis har minimalt med markedsføring ?
Ser ut som de har sjekket endel moderat store spill da, men ja, ingen større releaser her, så neppe noe stort markedsføringsbudsjett og ingen med i nærheten som mange spillere som har spilt franchisen. Payday 2 er virkelig et gigantisk spill sånn sett.
Det var jo fordi jeg spilte det.
synes PD3 ser bra ut.
Helt ointressant då det bara handlar om små spel som knappt säljer i jämförelse.
litt interessant:
.We are aware that our initial sales expectations on Payday 3 look conservative, but due to the fierce competitive landscape in the industry we will stay conservative until the release of the game.
We assume that Starbreeze will manage to sell 1 million copies of Payday 3 the first 10 days. In comparison Payday 2 sold 1.6m during its first months 10 years ago, only on PC. Embracers has released two somewhat similar corporate games in the last months namely Dead Island 2 and Remnant 2. Both have sold 1 million copies in only a few days. However, Payday 3 will be a free download day one on Microsofts platforms (both console and PC) which will likely dampen initial sales we argue. The CEO told us that the Payday 3 has an 12 months agreement at the moment with Microsoft Game Pass.
og en annen detalj:
At the beginning of August, a closed beta was released of Payday 3. A respectable number of 880 000 players signed up for the beta testing. The company’s own portal Starbreeze Nebula has reached 1m members.
Tycker det är rimligt att vara försiktig med ”initial sales” då det är osäkert vilken påverkan gamepass-avtalet har. Med det sagt så tycker jag kanske de är i överkant försiktiga. En stor del av PD’s fanbas finns på steam, därför blir gamepass i mina ögon ett väldigt bra komplement till huvudintäktskällan. Sen kommer ps på toppen av detta. Jag är lite orolig att PD3 hamnar mitt i en klick av andra stora lanseringar, men jag hoppas & tror inte detta påverkar i väldigt stor utsträckning.