Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Forstår meg ikke på kursen, virker som flere og flere gir opp og selger.

https://twitter.com/vardeinvestera/status/1694696480999719162?s=20

image

3 Likes

nei forstår ikke hva som har endret seg i casen på 2 uker liksom. Litt syt irundt avklarering finanser osv, men det har jo SB gått fint ut med siste dagene. Ellers peker jo alt i riktig retning, bortsett fra online tilkobling. Ice cube som narrator også ffs

Spillet ser lovende ut, men liker ikke helt denne konverteringa av noen større fisker fra A til B. Det tyder på at de gjør seg klar til å selge. Mulig jeg har misforstått meldingene fra i går 23.august. forhåpentligvis skal de selge på mye høyere kurser da (hvis de selger).
Ägare – Starbreeze

Dette er standard? Før en lansering, så kommer det hyper som driver kursen. Så faller kursen tilbake. Så blir den drevet opp og så faller den tilbake.

Kursen her er nok litt ekstra fucked pga emisjonen. Jeg trodde ikke den ville være nødvendig og den har jo tatt vekk en god del av potensialet ved en god lansering.

1 Like

Noe sier meg at festen ikke er over i denne aksjen før lanseringen i september :smiley:

Nej. Plaion har inget med det att göra.

1 Like

Knappast. Hypen brukar bli som störst vid lanseringen. Det säger sig själv för att den viktigaste infon kommer då.

Altså, det jeg skriver er at vi ikke nødvendigvis ser noen ny kurstopp før det begynner å se ut som en god lansering i september. :slight_smile:

A = bunn pga emisjonen,
B = topp pga markedsføring av Payday 3

Kan egentlig følge med på google trends :see_no_evil:

ooh, det ser ut som et kult spill, la meg kjøpe aksjer i Starbreeze!

:see_no_evil:

3 Likes

Antar du menar före lansering precis som @Christian skriver. Alltid stor risk att sitta vidare över lansering

Jag det var enorm risk vid lanseringen av Payday 2. Aktien gick bara upp med 1000 % efter.

2 Likes

Altså, det som er greia er at de som ikke ville sitte over lansering godt kan ha solgt nå. Derfor aksjen ikke går. Dvs at flest ved klare tegn til at PD3 gjør det bra, så kan kursen gå.

Som regnestykket over viser, PD3 kan gjøre det svært godt, 5m solgte fleste 12 mnd, uten at jeg føler det burde pushe kursen mye.

Det er først hvis PD3 kjøpes av “alle” som kjøpte payday 2 at det begynner å lukte fugl. Spesielt for alt av DLC-er etter 18 mnd, hvor jeg antar 100% av inntektene vil gå til SB kan bli ekstremt bra. Payday 3 må bare ha dratt inn 3-400 MUSD først…

I det scenarioet kan de klare å dra inn 50-100 MUSD i året. Da er 152 MUSD en vits :crazy_face:

1 Like

Jeg er spent på om det kommer et sammarbeid med Fortnite.

Åpner plutselig for MANGE nye kjøpere.

3 Likes

Det er jo moroa med Payday 3, det er et spill som virkelig kan slå an. Ved en god lansering, så gir det mening for Starbreeze å gi bånn gass og prøve å gjøre det til noe skikkelig stort.

1 Like

Tror knappast hypen har kommit ännu. Hypen kommer när pd3 klättrar på listorna innan. Förhoppningsvis

1 Like

Å ner som en pannkaka
Se på andra spelsläpp så fattar du grejen.

1 Like

Efter några år. Det är ju nästan exakt före lansering. Bra tänkt där.

Du kommer inte se liknande nu.

Trenden är ganska tydlig nu. Peak på 47 inatt

3 Likes

Kan väl tilläggas att det är en helt annan marknad nu.