Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze - Teknisk Analyse (STAR-A/B)

Lager en egen tråd for dette.

Noen som vil prøve seg på en TA? @Irathi @Bullishproof

2 Likes

Bunn rundt 13tallet om jeg ikke husker feil, skal se på det ikveld.

2 Likes

Støtte på 13 ja.

Kan bli et fint triangel av dette.

2 Likes

Starbreeze B ligger i en fallande trendkanal på medellång sikt. Det innebär att investerare under en längre period valt att gå ned i pris för att komma ur aktien. Historiskt har aktier i fallande trender presterat en statistisk underavkastning mot börsen på tre månaders sikt.

Det finns motstånd över dagens nivå, mellan 15,90-18,70 vilket kan begränsa uppsidan. Samtidigt finns det stöd vid 14,10 men ett brott genom denna nivå kommer vara ytterligare en negativ signal.

Negativ volymbalans, vilket innebär att kursen normalt stiger på låg volym och reagerar tillbaka på hög volym. Det stärker den fallande trendkanalen på kort sikt.

Investtechs rekommendation: Sälj.

Adrian Axelsson, analytiker Investtech

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/04/11/tva-aktier-med-kopsignaler.html

Som jeg skrev i den andre posten, det gulvet på 14,10 kunne de like gjerne satt på 13,10. Den analysen ble lagt ut kl 10:45 i dag, så kursen har ikke akkurat beveget seg mye på den.

… så hvis man bare hadde holdt seg til deres anbefalinger, så hadde man kjøpt på 16,10 og solgt i dag på 15 kr? Mens aksjen har gått fra 12,20 til 15kr?

Spesielt den siste salgsanbefalingen viste seg å være dårlig. Bunnen var på 11,80 og de anbefalte salg på 12,20 og aksjen doblet seg de neste ni månedene…

1 Like

Det er vel mer negativt hvis støtten er på 13 kroner enn 14?

Det er vel mer negativt hvis støtten er på 13 kroner enn 14?

Hvorfor det…? Det er jo større sjanse for at kursen går ned gjennom 14, enn at den går videre ned gjennom 13? Og hvis støtten ligger på 14 bryter den altså støtten raskere og med større sannsynlighet og derfor større sjanse for videre nedgang…? Det jeg mener er at hvis støtten hadde vært på 13 hadde den hatt mer å gå på, så den ikke nødvendigvis faller forbi støtten og utløser videre fall.

Men jeg kan jo ikke det her: for eksempel ville jeg trodd at det var støtte i den nederste linjen i kanalen, ikke i den horisontale røde linjen. Men jeg lover å lese meg mer opp på disse tingene etterhvert så jeg kan bidra med mer kvalifisert gjetning.

Jeg tenker at det er bedre risk/reward å kjøpe nær en støtte, da kan man også ha en SL litt under og ikke risikere så stort tap. Dersom du kjøper ganske høyt over støtten blir det et større tap dersom du har SL under.

2 Likes

Oh ok. Sikkert ikke dumt - men er det ikke da like greit å se om den går videre ned gjennom støtten først? Øker ikke sannsynligheten for at kursen går gjennom støtten, jo nærmere støtten den er…? Jeg ser at sjansen for at kursen faller videre mot støtten er større når støtten er lenger nede. Men risiko for at støtten brytes er vel viktigere…? Basert på intuisjon, ikke kunnskap om teknisk analyse…!

Svarer deg her siden @onns slår seg vrang når man kommer med teknisk analyse i den andre Starbreeze-tråden. Selv om han spør om en oppdatering selv. :smiley:

Såvidt jeg forstår, så er måten du har laget den blå kanalen at du først tegner den øverste blå streken - siden det er en nedadgående trend. Hva er “regelen” for tegning av den andre blå parallelle streken? For meg ser det ut til å du i chartet ditt har tegnet den så langt opp uten at den er brutt nylig?

Tilsvarende er det vel for den grønne, mer kortsiktige trenden?

Det interessante rent teknisk er vel da området jeg har skravert i gult, som blir en kile. Det vil komme et brudd her relativt snart (< 2 mnd), og hvis det er opp, så er potensialet toppen av den større (blå) trenden? [feil] Om bruddet vil være opp eller ned sier vel ikke formasjonen noe om? [/feil]

@Bullishproof er jeg på jordet nå?

EDIT: markerte hva som var feil i innlegget mitt.

3 Likes

Stemmer bra det du sier. Ja, det er en kile og det vil nok bli brudd opp, men om støtte skal testes igjen gjenstår å se.

Den største motstanden vil nok bli ved den øverste trendlinjen.

1 Like

Fordi det er en “falling wedge”? Som er en bullish(proof) formasjon?

Stemmer.

1 Like

Tenker du bunnen kom på 13.50 idag?

15 kroner er vel en viktig motstand her nå?

Kan se slik ut ja, men denne kan testes flere ganger og da ved laverer verdier før et evt brudd.

2 Likes

Viktig å se om 16 kroner kan bli tatt tilbake, enn så lenge er det bare et gap som er lukket (1 times-chart, Star-b)

I fjor var det et kraftig rally fra Q1 rapporten frem til E3, spennende å se om det blir noe av det samme i år, kursen ligger nå 9.30% lavere enn for et år siden.

@Bullishproof mulighet for å få en oppdatert analyse

1 Like

Ikke stort som har skjedd. Støtten på 13,5 holdt, samt det kan se ut til at vi får en synkende trend som er noe slakkere.

Støtte rundt 13, motstand rundt 17.

1 Like

Synes denne formasjonen her begynner å se ganske spennende ut.

1 Like