Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Steam summer sale

Her kan vi poste plasseringer og nyheter fra steam summer sale, det er jo flere spillselskaper som vi følger på Tekinvestor som er relevant å følge med på som Funcom, Starbreeze, Paradox og Frontier Developments.

Foreløpig er det vel Planet Coaster som ligger høyest oppe og Payday 2 Ultimate edition på andre plass av de vi følger her.

http://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers

5 Likes

Ganske bra gjort av PUBG å ligge som #1 uten rabatt.

4 Likes

Conan Exiles: #223

Litt skuffende start på salget må jeg innrømme. Men har uansett ikke de største forventningene til det.

1 Like

Conan Exiles har iallefall klatret fra side 10 til side 9, 22.6 kl 23:07

1 Like

Conan er inne på topp 100 nuh ;D

1 Like

Ca 250 plass nå

Spill som Sniper Elite 4, Doom, Nier Auromata, Dishonored, Hollow Knight og No Man’s Sky knuser på, mens CE ligger på 200+

Må si jeg er veldig overrasket i negativ forstand så langt. Særlig når spill - som nevnt ovenfor - vi har ligget over hittil i hele år selger tilsynelatende mye, mye mer.

Nier Automata er nr 1 at moment, liksom.

Samtidig betyr kanskje dette at det skal lite til for å klatre? Gir ikke veldig mening at CE skal selge så mye mindre enn de nevnte.

Edit: Bare mens jeg skrev dette spratt CE opp 75 plasser! Fra 215 - 140, så her skal man tydeligvis ikke være for rask med å si noe :slight_smile:

Og der ned til 225 plass. Syke svingninger.

Ekstremt hypet og mye positiv omtale på det spillet. Kan vel ikke helt sammenlignes med CE?

Men allikevel ikke solgt på langt nær like mye som CE, kun det som var poenget. Antall salg pleier å bety at noe er populært, og at det vil selge med rabatt.

Det er veldig liten forskjell i omsetning på de lavere nivåene. Må nok opp på plass 50 eller opp for at det skal bety noe særlig.

160-170 plass nå

Conan havner nok også på “highlighted deals” ila salget, det vil gi en boost i salget.

5 Likes

Minst 50 plass kanskje opp mot 20 plass.

Tingen er at nå selgrer de et par hundre kopier max i døgnet.

Når vi ser hva slags “rask” som ligger på topp 50 / 100, så er det ganske utrolig at nest mestselgende tittel hittil i 2017 ikke er å finne høyere. Sier litt om at mange har undervurdert “krisen” spillet er i på PC. Om det er enda så mye i EA.

1 Like

For meg ser det ut som de selger kanskje 750 ekstra kopier i døgnet, så kanskje 1000 pr døgn? Jeg har da sett på forskjellen i antall reviews siste 30 dager, så veldig høy usikkerhet.

Det er 20% av det jeg forventet. Hvis det ikke tar seg opp, så tror jeg kursen kan få seg en knekk i løpet av sommeren, så jeg har vektet ned. Hvis SWL tar av, så har jeg jo selvfølgelig gått på en smell, men jeg har ikke solgt meg ut.

Som noen kommenterte, vil dette påvirke salget på Xbox? Jeg tror ikke det, ettersom noe av grunnen til det dårlige salget nå er at de ikke har en ny shiny patch å lokke spillere med. Hadde de fått ut climbing-patchen, så tror jeg de kunne fått til en liten hype og solgt greit. Jeg tror derfor mounts+biome+div forbedringer som har kommet før Xbox releasen gjør at spillet vil selge bra på Xbox.

2 Likes

CE #309 nå. Jeg tenker ny biome kun fører til en kortvarig økning i salget og antall spillere online. Den labre interessen på PC er jo elendig oppvarming til Xbox. Stikkord: jungeltelegrafen

Ser ikke helt logikken din der, CE har fått null positiv oppmerksomhet nå, mye fordi Funcom ikke har lagt ut noen ny patch på 2 (?) uker. Ved Xbox-releasen så kommer de til å få massiv mediedekning, de har en ny biome og forhåpentligvis flere av de andre featurene de har nevnt. Mao, en helt annen situasjon.

Det er fortsatt samme spillet, selv etter ny patch og ny biome.

Det er et større spill, og man ser hver gang de kommer med content patch så øker salget og spillertallene.

Salget og spillertallet øker ja, men dette er kun kortvarig om du ser på den langsiktige trenden. Jeg mener det er selve grunnkonseptet som holder på spillerne. Når dette ikke slår til, er det vel ytterst sjeldent at man klarer å snu en fallende spillertrend på lang sikt.