Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Vanligvis ville jeg sagt at analytikeren var på tur, men her vil jeg ikke avskrive at markedet er på tur her :stuck_out_tongue:

På et tidspunkt så var kursen 120 kr nå er den 21 kr. “Alle” som har kjøpt siden august 2019 er i minus på dagens kurs. Folk tilbake til juni 2018 er i minus. Det er jævlig negativt sentiment. Det gjør også at å gå inn nå ikke virker så aktuelt. Her kan man godt la momentet snu før man prøver seg, så SMA50 > SMA 200 og begge høyere enn kursen.

Det er leeeeeeeeeeeenge siden jeg har fulgt selskapet, så hadde måttet gjøre en grundig FA før jeg evt gikk inn. Jeg kjøpte på tilsvarende ca 5 kr og solgte på tilsvarende 9-13 kr. Ergrer meg litt at jeg ikke satt med på opp til 120 og solgte der :smiley:

I en periode med høy arbeidsledighet, så er jo gjerne spill greia. :slight_smile:

2 Likes

Hvis man er langsiktig tror jeg ikke det er noe “problem” å kjøpe på dagens nivå men ser ingen store triggere i nær fremtid. De sier at de skal softlaunche 15 nye spill hvert halvår og klart noen av de kan jo slå til. Føler uansett at man får veldig lite info om hvilke spill de har og kommer til å softlaunche. De var mye mer åpne om dette tidligere. ( Jeg har forresten aksjer i SF ).

Det begynner jo også å bli færre selskap som skal ha earnouts. 2021 var siste året for Storm8 og Imperia online og 2022 er siste år for Candywriter og Nanobit.

Kanskje begge tar feil ? :wink:

2 Likes
1 Like

Dette viser investorene at det faktisk er en risiko med å ha gambling-lignende mekanismer i mobil-spill.

3 Likes

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Pareto Securities sänker riktkursen för Stillfront till 24 kronor från 29 kronor. Rekommendationen behåll upprepas.

Det framgår av en analys.

Aktien stängde på onsdagen på 21:48 kronor.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt

Nedside på 17% her mener de

1 Like

Kanskje det er i dag man burde kjøpt hvis man skal eie SF ?

Ja si det.nå er sluttkursen i dag under siste emisjonskurs som var 20 sek.Pas sa i sin analyse at nedsiden var 17 prosent.redeye mente at denne nyheten i dag var av mindre betydning.usikker på om jeg vil ha denne i portisen igjen med lyttepost.følger litt med.

Ser ikke ut som om nedturen er over i SF. Kanskje kjøpsanledningen er nå? 3 sek lavere enn sist omtrent.

Var vel rundt 18.5 sist så 1kr til ned.

Da har Stillfront fått refinansiert gjelden som forfalt i 2022 og 2023. Obligasjonen som forfalt i år ble tidligere erstattet med lån fra Svensk Exportkredit. De har ikke sagt noe om renten på dette og når jeg spurte fikk jeg følgende svar :

“As for the term loan with Svensk Exportkredit, we have not communicated the loan terms. But typically, these types of facilities are done at more attractive rates than the 2018/2022 bond.”

2018/2022 obligasjonen hadde rente på stibor 3m + 500 bps .

Spurte de også hvordan det gikk med Kixeye og en eventuell rettsak og fikk følgende svar :

“Stillfront has filed a motion to compel the Delaware lawsuit to arbitration, as per the agreed dispute resolution clause set out in the Kixeye merger agreement. Stillfront’s motion was granted by the judge and consequently, the entirety of the lawsuit has been stayed in favor of arbitration.”

3 Likes
1 Like

Ok utvikling i Albion Online etter de kom med Albion East 20 mars.

2 Likes
2 Likes

"A free-to-play digital collectible card game set in the 41st millennium, Warpforge will bring together all the major factions of the Warhammer 40,000 universe as digital cards for players to collect and do battle with in brutal and fast-paced skirmishes. "

https://store.steampowered.com/app/1985170/Warhammer_40000_Warpforge/

1 Like

Etter å ha fulgt aksjen fra den spede begynnelsen synes jeg det ser ut som et spennende nivå å kjøpe seg inn igjen i aksjen her rundt 16-17 kroner, men nøler litt med å trykke på kjøpsknappen siden selskapet er såpass nedsyltet i gjeld. Hva tenker dere om denne aksjen fremover @nofun og andre? Kostnadene for å betjene gjelden bør vel stige kontinuerlig her, samtidig ser jeg at de har kjøpt aksjer i markedet (dette burde kanskje gått istedet til å betale ned på lån?), men mer positivt har vi et par innsidekjøp den siste tiden (345 og 372 tusen fra to personer i styret).

1 Like

De aksjene de har kjøpt har de brukt til å håndtere earnouts så føler det har vært bedre for aksjonærene enn om de skulle trykket opp nye aksjer. De har mye gjeld men så langt har de ikke noe problem med å håndtere den(+earnouts+tilbakekjøp av aksjer) og det har også gått greit å få satt nye obligasjoner. De har 1 obligasjon på 1000MSEK som må refinansieres neste år men tviler på at det blir noe problem. Hvis jeg ikke husker feil er earnouts for neste år 500MSEK(300 cash + 200 aksjer) lavere enn de har vært i år så blir jo enklere å håndtere earnouts framover. Tror earnouts for 2025 er på nivå med 2024 mens det for 2026/2027 (bare jawaker igjen da) blir en del lavere.

3 Likes

Obligasjonen som forfaller i 2024 har stibor+475 mens den nye har stibor+395.

1 Like
2 Likes
1 Like

Ser at Game Labs har enda et spill under utvikling ( de er jo ikke så mange så tar ofte litt tid før de får de ut ) :

image

I tillegg fikk de ut Ultimate General: Gettysburg på console i august :

image