Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Trender opp i hvert fall

https://www.google.com/trends/explore?q=“call%20of%20war”,“new%20world%20empires”,“supremacy%201914”,"thirty%20kingdoms"

1 Like

Jeg har snittet meg inn. Føles bra. Kan godt tenkes at den faller nedover mot 51-52, men at den faller ytterligere nedover enn det har jeg ingen tro på. Stillfront er en av de aksjene jeg har størst tro på framover.

1 Like

Jeg øker også litt her nå. Funcom er mitt hovedcase, men SF kan være noe så sjeldent som en feilpriset i positiv forstand spillaksje. MCAP er også lav nok til at jeg tviler den skal så mye mer ned.

1 Like

Verdt å merke seg at dette er langsiktig. 1 år. Har lyst å fokusere mer på selskaper jeg har tro på fundamentalt. F.eks så synes jeg Funcom sitt Conan Exiles ser ut som et gørrkjedelig spill sett i forhold til andre spill innenfor/rundt samme sjanger, og jeg tror ikke spillet blir noe å skryte av. At kursen går 2 kr på kort sikt tviler jeg dog ikke på.

2 Likes

Swing, CE gørrkjedelig… Synes du er altfor tidlig ute med å konkludere angående CE, vi har bare så vidt fått ett lite glimt av hva Funcom vil gi oss. Det sitter 40 stk ± og jobber hardt(forhåpentligvis) med å få så mye som mulig på plass til releas. Så langt har over 90% valgt å gi tommelen opp for CE av de som har sett videoen, dette er MEGET bra. Antall visninger raser også oppover, hadde folk synes det var no dårlige greier ville vi ikke hatt dette resultatet.
Men helt ok att CE ikke appellerer til deg.:relaxed:

De har jo rett og slett ikke vist noen gameplay-videoer, så å konkludere med at spillet er gørrkjedelig nå er kanskje litt tidlig. Samtidig, videoene viste mest løping, som ikke er så veldig spennende. :slight_smile:

Nei, har ikke spillt ARK, og jeg synes at spill med 95% løping høres dritkjedelig ut. Hintet er at forrige spill jeg “rundet” var Doom som er non-stop action hvis du ønsker det.

(Jeg trodde jeg var i en Funcom tråd btw :smiley: )

1 Like

Skal du inn med såpass? :slight_smile:

Man venter til det blir mer aktivitet :smiley: Jeg har uansett kjøpt meg opp i det siste og har nå 3x det jeg hadde for et par uker siden og så lenge det er mulig å kjøpe er det jo også mulig å selge ;). Jeg har ingen konkrete planer om å øke mer men får vi en dipp ned mot 52 kjøper jeg.

1 Like

Hvis ikke du har noe hastverk er det jo bare å legge kjøpsordre i boka og vente til det plinger inn fra noen utålmodige. Hvis jeg skulle øke ville jeg bare ligge med litt kjøp på 55-56

Hvis du vil inn fort ligger det 20k aksjer til salgs på 59 :slight_smile:

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Stillfronts studio Bytro Labs lanserar Call of War för iPad och andra surfplattor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Call of War är Bytros mest framgångsrika krigsstrategispel och har omsatt mer än 40 miljoner kronor sedan lanseringen i maj 2015 fram till september 2016. Call of War förväntas ha mer än 160.000 månatliga användare i november, skriver Stillfront.

Enligt bolaget genomförs ytterligare investeringar för att ge en givande spelupplevelse även på mobiltelefoner. Call of War bygger på Bytro framgångsrika SUP-motor, och därmed kan andra Stillfronttitlar baserade på SUP-motorn, såsom Supremacy 1914, Thirty Kingdoms och New World Empires, dra nytta av de investeringar som gjorts i den nya versionen av Call of War.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

STILLFRONT GROUP
Stillfront Group AB: Stillfront’s Studio Bytro Launches Call of War Tablet Version (GlobeNewswire)
2016-11-30 13:15
PRESS RELEASE
NOVEMBER 30, 2016

Bytro Launches Call of War Tablet Version
Stillfront’s studio Bytro Labs today announces the release of a tablet version of Bytro’s success Call of War. Call of War is Bytro’s best performing war strategy game which has had revenues of more than 40 MSEK since its launch in May 2015 until September 2016. Call of War allows strategy game fans to command troops, research secret weapons, and conquer enemies in a war strategy online game in tank battles, naval warfare, and air combat. Call of War is expected to have more than 160,000 monthly average users (MAU) in November.

Significant investments have been made into the technical platform in order to offer Call of War gamers an exciting cross platform gaming experience without app downloads on iOS and Android tablets. Further investments are being made in order to also make Call of War available on mobiles. As Call of War is built on Bytro’s successful SUP-engine, other titles based on the SUP-engine, such as Supremacy 1914, Thirty Kingdoms and New World Empires can benefit from the investments made in the tablet version of Call of War.

Christopher Lörken, Managing Director (Tech), Bytro Labs, comments
"I am very proud of the solid work made by our technical team. We are looking forward to the reaction of our current gamers as well as the new audience we will target with the ability to access the game via tablets.", Christopher Lörken, Managing Director (Tech), Bytro Labs, comments.

Jörgen Larsson, CEO, Stillfront Group, comments
"I congratulate the entire team at Bytro on the great work performed to develop the tablet version of Call of War. We believe the potential reach of the game will increase, and we also believe current gamers will appreciate the possibility to play Call of War on the move. This provides potential to strengthen Bytro’s and Stillfront’s market positions.", Jörgen Larsson, CEO, Stillfront Group, comments.

1 Like

Hvis kursen nå etablerer seg over 60 kroner ser jeg på det som et veldig positivt teknisk signal.

Det samme sa jeg sist. Bunnene ser jo ut til å ha blitt høyere, så kanskje denne gangen?

1 Like

Ja, brudd opp, så fikk vi pullback tilbake til SMA50 og 55 kroner (tipset Onns om å legge ut fiskesnøret der) og så forhåpentligvis bekreftelse på videre opptrend nå. I så fall etter boka.

1 Like

I dag har jeg mer enn doblet antall aksjer i Stillfront. Ventet egentlig på at den skulle falle ned mot 52-området igjen, men ble utålmodig… Er søren meg heller ikke så sikker på om den skal så langt ned.

2 Likes

Lirker seg oppover?