Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

3 Likes

Millioner av dollar ligger klart for å markedsføre Siege

Må si at jeg likte alt(!) jeg hørte VD-en i Stillfront snakke om.

  • Hovedkontor med to (!) ansatte
  • Desentralisert, hvor studioene de har kjøpt opp fortsetter i en stor grad i å styre seg selv
  • Stillfront er til for å gi studioene finansielle muskler til å satse litt hardere på kvalitet
  • Stillfront er til for å hjelpe studioene med å analysere hvordan markedet reagerer på spillene
  • Spill med lang levetid

Hvorfor liker jeg dette? Vel, jeg jobber som softwareutvikler og jeg merker hvor utrolig mye mer effektiv en som er erfaren i en spesifikk softwareportefølje er vs en som akkurat er kommet inn.

For å bli erfaren, så må du ha jobbet lenge med et spill, og da fungerer det dårlig hvis selskapet må si opp folk hvis et spill gjør det dårlig. Den høye grade av selvstyring gjør også at utviklerne får et sterkere eierskap til produktet, noe som igjen senker risikoen for at de best utviklerne bryter ut og starter sitt eget selskap.

Jeg liker også fokuset på relativt små spill. Det gjør at spillstudioene er mer effektive, ettersom man trenger mindre supportpersonell. At hovedkontoret bare har to ansatte tilsier også at kulturen innad i firmaet verdsetter produktivt arbeide veldig høyt.

For å si det sånn, jeg kunne godt tenke meg å jobbe i et firma med en slik toppsjef. :smiley:

4 Likes

Etter å ha hørt litt mer på andre halvdel av intervjuet, så kom det opp noen veldig interessante punkter angående å kjøpe opp flere spillstudioer. Som jeg forstod det, så har Stillfront det nå lettere når det kommer til samtaler om oppkjøp, ettersom en mulig oppgjørsform nå er aksjer.

Hvis man ser på måten Stillfront jobber på (se posten over, eller hør på podden @nofun postet), så burde de gi en god merverdi for selskapene de kjøper opp. Det blir vel litt som Starbreeze og oppkjøpet av DbD, hvor Starbreeze sin inntreden nok har gjort mye for at DbD ble en suksess.

VD-en nevnte også at de har sett på utrolig mange kandidater (han sa tusen) og bare endt opp med fem kjøp. Det er noe jeg helt ærlig må se på som et positivt trekk. Det er ikke bare om å bli størst mulig, fortest mulig.

Iflg VD-en så har de flere interessante firmaer i oppkjøpspipen nå enn de hadde tidligere. Jeg tror det kan bli interessante triggere, selv om, som han sier, at det er umulig å si noe om når det evt blir noen avtale.

3 Likes

Det ser sånn ut, og jeg tror vi er inne i en ny trend nå som er svakt stigende.

2 Likes

I ferd med å gå over i en sterkt stigende trend vel?

Blå = gammel trend
Grønn = ny trend

Fra 58 til 64 på tre måneder, eller 10%. Det er forsåvidt ganske bratt, men ikke bratt for å være et spillselskap. :slight_smile:

Pleier man ikke å tegne stigende trender basert på bunnene heller enn toppene?

1 Like

Det kan godt være, i såfall blir trenden veldig bratt oppover, men det er vel strengt tatt litt tidlig å snakke om en trend, med bare to datapunkter.

2 Likes

Hvis ditt trend tak er riktig så skal den stenge under 63 i dag

Mitt poeng er at den bryter opp fra en horisontal trend, og jeg tror den går over i en ny stigende trend her.

Det vil være flott, men jeg tror det først når jeg ser det. Er det noen skikkelige triggere her i den nærmeste tiden som kan få potensielle kortsiktige aksjonærer/leie aksjonærer til å holde på aksjene?

Det skal brukes noen millioner dollar på markedsføring og full lansering av Siege: Titan Wars.

2 Likes

Husk at vår hypotese er at det er en vimpel formasjon. Hva er forventet utvikling etter brudd opp fra vimpel?

1 Like

Stemmer bra med det @Grimshanks sa om at oppadgående trender sees fra bunnene. :slight_smile:

1 Like

Ser ut som den faller tilbake til under trendtaket ditt, tok noen aksjer til på 63

Det viktigst er at den kan etablere seg over 60

1 Like

Er usikker på om similarweb har gått litt bananas nå, men samme tendenser på Alexa. Ta dette med en klype salt, men hvis jeg regner samme omsetning per estimert similarweb besøk som i Q3 får vi følgende

1 Like

1 Like

Det kan mao bli et veldig interessant q4 :slight_smile:

1 Like

Det var derfor jeg fik travlt med at købe, men ud fra deres egne udtalelser er spillerantallet ikke så højt som det fremstår der. Bounce rate er også steget ekstremt, så der er mange visitors der ikke registrerer sig, men bounce rate er på vej ned igen.

3 Likes