Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Stillfront kjøper opp selskaper og betaler delvis med aksjer og delvis cash, men siden de ble kjøpt opp i 2003 har ikke de kunnet få noe utbytte eller selge av deler av aksjene, nå som lock-up har gått ut og selskapet er notert velger de å ta ut noe av denne gevinsten.

litt som folka bak geminose solgte i starbreeze?

1 Like

Og GIG folkene

Vi får satse på at de ikke er for sammenlignbart med Geminose-situasjonen. :wink:

Sitter de to Coldwood-karene igjen med noen aksjer i Stillfront etter salget?

1 Like

De hadde 64061 og 56812 aksjer før salget

1 Like

Jeg hadde vært flink til å finne ut av slikt hvis jeg bare hadde husker linken du ga meg sist.

Greit nok at de har solgt noe, hvis de fortsatt sitter på aksjer til godt over millionen.

1 Like

Jeg har faktisk litt problemer med å finne dette online selv nå (finner bare transaksjoner), men har heldigvis mitt eget register :nerd:

1 Like

Ser ikke ut til at Pareto handler tar dette så tungt, begynner å se litt glissent ut på selger siden nå. Men 70 kroner er vel den neste motstanden nå.

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer riktkursen för Stillfront till 101 kronor från 82 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en uppdatering från banken.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

3 Likes

Da vet vi hvorfor Pareto har handlet for 10m i det siste :slight_smile: Ser Pareto mener at spillene til Bytro forsvarer dagens kurs alene og resten er “gratis”.

2 Likes

2017 holds several triggers

The Q3 2016 report was on the weak side, with the lower-than-expected browser game revenue as a result of the lower user acquisition spend the main reason for the shortfall. Coldwood delivered better-than-expected results as royalties continue to come in for Unravel. Q3 is now history and new games such as the mobile strategy game Siege Titan Wars and the new strategy browser game Conflict of Nations look very promising with both slated for release in the next few months. Coupled with potential news flow on Unravel 2 and Coldwood´s own game IP, 2017 holds several share triggers. We reiterate our Buy rating and raise our target price to SEK 101 (82).
Q3 2016 on the weak side but this is not a major concern

The weaker-than-expected Q3 results can mainly be explained by lower user acquisition spend for the browser games since marketing costs were at elevated levels in Q3. With more normalised cost levels in Q4 browser game user acquisition spend has recommenced and web traffic has started to grow again. Stillfront continues to collect royalties for Unravel and guided it will continue to do so in Q4 as well.
Bytro motivates current Mcap of SEK ~350m – the rest is in for free

Stillfront has invested heavily in future growth during 2016 and we identify several share price triggers in 2017 – news about the global launch of new promising game titles such as Siege Titan Wars and Conflict of Nations coupled with potential news flow for the Unravel sequel and Coldwood’s own game IP make 2017 look very interesting and the current market cap is justified by Bytro alone.
We reiterate our Buy rating and raise our target price to SEK 101 (82)

Our target price of SEK 101 is the average of our estimated SOTP values in 2017 and 2018. Siege Titan Wars is not included in our calculations as it is still too speculative but it offers additional upside if the game becomes successful.

3 Likes

Det blir jo spennende om de kommer på selger-siden nå da… Ingenting overrasker meg på børsen lenger dessverre.

3 Likes

101 kroner uten siege er greit da

Ja det ble plutselig veldig lenge å vente med å øke til Januar her med slike analyser. Må tenke litt om jeg må endre master-planen min for SF fremover.

1 Like

71 kroner betalte de som kjøpte på åpning etter ipo, viktig psykologisk om vi kan ta oss over 70 kroner

2 Likes

Jeg økte i seamless i stedet for stillfront. :persevere:

3 Likes

Glad jeg flyttet over litt fra Next til Stillfront

1 Like

101 er vel hva de mener selskapet er verdt i dag (uten Siege). Det betyr ikke at man ikke får avkastning derfra.

Det er fortsatt svært liten interesse rundt selskapet.