Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Det er jo litt få aksjer ute i markedet, mye er bundet opp blant topp 10. Så da er det liten interesse blant institusjoner, og hittil så har ikke aksjen blitt så populær blant gaming investorene. Men det virker som det er i ferd med å endre seg litt i hvert fall her på forumet.

“Balance patch 1” til Siege: titan wars kom igår og ser de sier at clans nesten er ferdig . Blir vel release iløpet av noen uker da ?

3 Likes
3 Likes

Nice

[quote]Redeye initiates coverage of Stillfront Group which we view as a diversified bet on the Gaming industry. An investor gets a company with a strong portfolio of game titles, new releases with great promise and the added bonus of attractive acquisitions conducted by a management team with a strong track-record. We believe that the market has overlooked some major value enhancing triggers that will materialize in the near-term: Simutronics upcoming title Siege: Titan Wars has blockbuster potential according to us. Other triggers lie in the revenue boost for Bytro’s titles when they are mobile compatible, development and launch of the in-house title at Coldwood and more. An adoption to IFRS would reveal the underlying profitability and show the discount to peers more clearly. Through our DCF using conservative assumptions we derive with an estimated fair value, in Base-case, of 105 SEK per share. Our valuation ranges from 32 SEK per share in Bear-case to 210 SEK in Bull-case. In conclusion, we find Stillfront conservatively valued and consider the company as an attractive risk-reward from an investment perspective.
[/quote]

4 Likes

Får ta med denne også da:

Redeyes analys är så kallad uppdragsanalys där bolaget betalar Redeye för att genomföra analysen. Redeyes Stillfront-analytiker Kristoffer Lindström äger aktier i spelbolaget.

4 Likes

Åpner opp i hvert fall :slight_smile: rt 71.75

2 Likes

Beholder mine aksjer, føles ikke usannsynlig at pris er over 90-100 kroner i januar.

5 Likes

Analytiker med her som tar opp Stillfront.

1 Like

Jeg liker at Stillfront stiger på sterkt økende volum. Samtidig er vi på det forsiktige kursmålet mitt. Hadde jeg økt som planlagt hadde jeg solgt 30% nå.

Som en trade tenker du? På hvilken kurs vil du kjøpe tilbake disse?

Gevinstsikring eller trade. Hadde kjøpt tilbake et sted på 60-tallet hvis den kom dit. Hvis den ikke kom ned dit måtte det kvartalstall e.l. for at jeg skulle øke igjen. Kom aldri så langt at jeg økte, så det blir ikke noe av.

Parallellen for meg er når jeg kjøpte Starbreeze rett under 7kr, satt over en midlertidig topp på 12kr og solgt på ca 10,50 på vei ned igjen. Kjøpte igjen på ca 7kr. Hintet er forsåvidt at jeg solgte på vei ned, ikke på vei opp, og stemningen var ikke spesielt positiv i Starbreeze på det tidspunktet. Motsetningen til Starbreeze er vel således ganske stor.

Spørsmålet er vel om Stillfront har blitt en trading-favoritt. Dvs at oppgangen nå er drevet av kortsiktige spekulanter heller enn folk som har troen på Stillfront. Hvis man ser på utviklingen i f.eks Kitron, som har gått på fundamentale tall, så har det vært lønnsomt å trade underveis. Salg når den har gått mye på kort tid. Kjøp når den faller noe tilbake.

… Så ja, du stiller et godt spørsmål. :slight_smile:

1 Like

Jeg synes også at en trecifret kurs virker ret realistisk inden for kort tid. Vi har jo to spiludgivelser at se frem imod inden for de nærmeste måneder som begge har stort potentiale og det er jo ikke de helt store forventninger der er indpriset i aktien endnu.

4 Likes

Jepp, og f.eks similarweb-tallene til @holmes ser jo ut til å peke på et veldig bra Q4. :slight_smile:

Jeg er også spent på om det blir noen nye oppkjøp de neste månedene.

Hvis du ser på litt lengre perspektiv (12mnd), så er jo oppkjøp nærmest garantert. Ett eller flere oppkjøp de neste månedene blir da kanskje 25% sannsynlig? :slight_smile:

1 Like

Det var jo en nyhet som kom som trigget den nedgangen. Eller rettere sagt en forventning som ikke innfriddes (Storm). Det var bygget opp mye hype rundt at Storm skulle komme når som helst, men så fikk man servert TWD i stedet, men lenger frem i tid.

Leverer f.eks Siege: Titan Wars dårligere enn forventet kan vi få en dipp ned, men fra hvilket nivå? Pareto hadde jo ikke en gang priset inn en krone fra Siege i sin analyse.

Når det er sagt så kan så klart kursen svinge, men mitt hovedscenario er at den skal svinge oppover i så fall i hvert fall frem til jan-feb og så får vi se hvordan det går med de nye spillene.

2 Likes

Der hadde du helt rett gitt!

… trenden, hvis man ser på bunnene er ikke kommet lenger enn 60kr. Burde vel helst hatt tre punkter for å kalle det en trend.

Ja, og siden jeg synes aksjen har fundamental støtte på ihvertfall 80kr og trender oppover, så er risikoen ved å vente til den når 100kr kanskje ikke så stor. Greit nok, man kan gå glipp av en god trade, f.eks en pullback nå ned til f.eks 62kr før videre oppgang, men gevinsten ved en slik trade er ikke så stor.

Trenden jeg har tegnet inn over i grønt er jo nesten 10kr i måneden. Hvis den følges de neste fire månedene, så er vi i april på ca 100kr.