Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Jo, Siege dröjer längre än man hade trott.

Vil si det er bra at de har ventet med Siege, de har fått til noen gode forandringer i denne perioden.

Det er også vært en veldig god utvikling for “Conflict of nations” så jeg forstår ikke helt kursutviklingen, tolker det som at markedet ikke har så stor tro på Q1 resultatet.

3 Likes

Sant. Det har hänt mycket med Siege de senaste veckorna. Och snart släpps fyra nya spel, så det finns saker att se fram emot.

Ikke at det nødvendigvis har noe å si men litt artig. Noen som vet som de skal prøve å få Siege ut på det kinesiske markedet?

1 Like

De vill säkert in på den kinesiska marknaden också, men då behöver de väl hitta en partner i landet. Men de har ju flera spel som borde fungera där, så hoppas att de jobbar på det.

Apropå Q1: har inte ledningen uttalat sig om att tillväxten ser fortsatt bra ut? Vill minnas det, antagligen på Redeye-presentationen.

Ja dette er nok et eksempel på en egenskap ved spill-aksjer: “alle vil være med på hypen, men ikke ellers”, kaller jeg det. Med en gang spillet plutselig ikke var “rett rundt hjørnet” som en del nok hadde posisjonert seg til, solgte mange nok aksjen. Jeg kan ikke se andre opplysninger som er kjent som kan forklare fallet fra 100 sek.

1 Like

Vekst i antall spillere er meldt, jeg tror på vekst i Q1, men det ser jo ut som Q2 kan bli enda en god del bedre, i hvert fall hvis Siege lanseres snart. Så kanskje kursoppgangen kommer etter Q1 presentasjon ved lansering av Siege og når markedet fokuserer på Q2? Bare en teori.

[quote]Thus, the first quarter 2017 achieved an increase of 7% regarding the number of MAU and 7% regarding the number of DAUs as compared with the fourth quarter of 2016.

During the first quarter 2017 the number of MAUs increased by 12%, and the number of DAUs decreased by 4% as compared with the first quarter of 2016.[/quote]

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/04/05/stillfront-group-stillfront-group-ab-growth-in-player-volume-for-stillfront.html

2 Likes

Tror nok en del av investorene hopper litt rundt. Både Paradox og THQ har jo gått brukbart siden nyttår så er ikke utenkelig at en del av de som satt i Stillfront og Starbreeze har funnet veien til Paradox/THQ.

3 Likes

Har tenkt på dette selv. Vi har sett mye av dette i norsk biotek de siste månedene, forundrer meg ikke om det samme skjer i svenske spillaksjer

1 Like

Det var väl vinsthemtagningar som övergick i negativ trend. Jag trodde själv på nedgång från 100 kr, men bara till ca 85 kr. Anyways, när Siege och de andra spelen släpps blir det en betydligt bättre Q2, och Stillfront brukar vara duktiga på att kommunicera framgång, så vi behöver nog inte vänta till Q2-rapporten innan det vänder.

Største aksjonærer, 31 des 16

Største aksjonærer, 31 mars 17

3 Likes

DNB og SEB fond?

1 Like

Intressant. Flera nya storägare. Och Acacia sålde ju bara 10,13% av aktierna, så resten bör väl ha dammsugits från marknaden? Det vill säga ännu färre aktier ute i omlopp. Och det är redan nästan för få. Det hade varit bättre med större omsättning.

1 Like

Her skjer det mye bak kulissene! Det er ingen tvil om at Stillfront går under radaren til folk akkurat nå. Har alle glemt Unravel 2? Siege slippes veldig snart, og når det skjer så hopper vel hele flokken som har vært med på PDX og THQ hypen på Stillfront-toget… :slight_smile:

Edit: Det forblir et mysterie om vi får se noe av Unravel 2 på e3. Sten Wranne sier: “Unravels deltagande på E3 bestäms av Electronic Arts och vi har ingen information att ge i den frågan.”

1 Like

Och med så få aktier i omlopp kommer det att gå fort upp. Dessutom utvecklar ju Coldwater ett nytt, eget IP.

Ja det gjelder å kjøpe i rolige perioder og sitte stille til hypen begynner. Det er en ganske sikker strategi i spill-aksjer. Det krever tolmodighet.

2 Likes

Skal de vise Unravel 2 på e3 neste måned? Det visste jeg ikke. Har du kilde eller er det spekulasjon?

Redigerte posten. Sten Wranne sier: “Unravels deltagande på E3 bestäms av Electronic Arts och vi har ingen information att ge i den frågan.”

Så da får vi vente og se :slight_smile:

Mhm, dette er også noe mange ikke er klar over tror jeg.

Har ikke glemt det men har større forventninger til det andre prosjektet Coldwood holder på med/skal begynne på.

3 Likes