Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Tipper hypen før Unravel 2 kommer til å bli veldig bra. Det var jo noe av grunnen til forrige peak på 90kr for 14 måneder siden.

… også tror jeg salget kommer til å bli veldig bra også. Unravel solgte relativt bra, og det som en helt ny IP. Denne gangen er det en kjent, vellykket IP, noe som gir grunnlag for bedre salg denne gangen.

1 Like

Hadde gjort seg med en port til Switch.
Gammel artikkel (feb 16) men fortsatt aktuell. NX er jo blitt til Switch, og er ikke lenger så hemmelighetsfull :slight_smile:

Sant det, men greit å huske på at utgiftene til å lage spillet og Market cap-en til Stillfront er såpass lav (under 10% av Starbreeze) at selv Unravel 1 type resultat burde gi veldig god inntjening og kunne påvirke kursen positivt.

Det som er spennende er at Coldwood også gjør et eget spill utenom EA der de selv eier IP

3 Likes

Samme utvikling som google trends har vist ser vi på similarweb. Det virker som ingen bryr seg om dette spillet, men ser virkelig ut til å få en fin kurve. Det som er litt positivt her er at teamet fra Dorado som mislykkes med Gladiator Online ser nå ut til å ha gjort en god jobb for Bytro labs. Strategien virker.

6 Likes

Var de selvstendige når de lagde Gladiator Online, eller lagde de det for noen andre?

Fra intervjuet med CEO-en, så var det jo klart at de lot selskapene jobbe relativt selvstendig, men at de tilbød støttefunksjoner og man kunne for eksempel bruke spillmotoren til en av de andre firmaene i konsernet.

Såvidt jeg vet var de en del av Stillfront, men egen produksjon og IP da de lagde Gladiators Online. Dette var før børsnoteringen.

Conflict of Nations er utviklet av Dorado og Bytro labs i Bytro Labs engine.

“The game is developed by Stillfront’s studios Dorado and Bytro Labs. Conflict of Nations: Modern War™ is built on Bytro’s successful Supremacy Engine, which is also the basis for the successful games Supremacy1914 and Call of War.”

2 Likes

Det nye kortet i Siege, Corrupted Warrior, er litt vel OP? Testet @nofun?

Har testet litt men la ikke merke til at det var OP. Har heller ikke truffet på noen som har brukt det :slight_smile: Har uansett spilt lite etter det kortet kom . Prøvde å lure meg inn på top100 i dag men traff på en del med 1200++ VPs så da ble det mange uavgjort og tap. Får sannsynligvis spilt en del senere i uken.

1 Like

Det er et irriterende kort å spille mot hvert fall. Nærmer meg 500 vp, og har øyne på tronen din :wink:

Spillet har blitt veldig bra. Lokketilbudene (som dukker opp ved hver 100 vp opp?) er veldig fristende. Håper det trigger en del kjøp.

4 Likes

Bara jag som börjar få vibbar om att uppgången närmar sig?

2 Likes

Nei :slight_smile:

3 Likes

Äsch, det fick jag äta upp. :smile:

2 Likes

Eller? :joy:

Blir spennende å lese rapporten, med P/E rundt 25 nå, hvis de kan tjene mer per aksje mot sammenligningskvartalet og vise til vekst på tross av at Q1 har blitt et mellomkvartal, og så bygger det jo opp mot et veldig bra Q2. Da tror jeg kjøp på 70 tallet vil gi god avkastning.

1 Like

De har ju ökat försäljningen 25 månader i rad, så oddsen är goda för att det blir ett helt ok Q1. Sedan bör ju Q2 bli alldeles lysande – om de bara får ut spelen någon gång… Fast det är ju nästan två månader kvar.

Ja Siege får vi se, bør vel komme snart. Conflict of nations vet jeg ikke status på (fortsatt soft launch/beta?) men det drar allerede inn bra med penger.

1 Like

Längtar redan till Q2-rapporten. Tror på stark tillväxt. Och förhoppningsvis kommer någon info om de kommande släppen vid Q1-rapporten. Eller däromkring.

Coldwood vil nok ha en del lavere omsetning i år enn de hadde i Q1 2016 men med inntektene fra Babil bør jo Stillfront iallfall ha en liten økning i inntekter. Spørsmålet er hvor mye Conflict of nations og Siege bidrar. Det blir også interessant å se hva de gjør med et spill som New World Empires som ikke har levert som forventet. ( I Q4 var NWE blant de 7 spillene som bidro mest mens i Q1 var det ute av “top 8”.)

2 Likes