Hei!
Jeg har lenge vært medlem her på forumet og hatt stor glede av å lese innsiktsfulle innlegg og gode diskusjoner – selv om jeg ikke har vært særlig aktiv selv.
Som hobbyinvestor med bakgrunn innen kunstig intelligens har jeg lenge hatt lyst til å lage et verktøy som kan hjelpe meg med å finne spennende investeringscase. Ikke bare basert på tekniske indikatorer eller fundamentale nøkkeltall, men ved å tolke hva selskapene faktisk kommuniserer i sine egne kvartalsrapporter og presentasjoner. Samtidig ønsket jeg å kombinere dette med sentimentanalyse av sektorspesifikke nyheter, geopolitiske signaler, og hva andre investorer deler i aksjeforum og sosiale medier.
I løpet av det siste året har jeg jobbet med en første versjon av dette – en AI-drevet plattform som forsøker å gjøre nettopp dette. Den bruker spesialiserte språkmodeller til å samle inn og analysere signaler fra ulike kilder, og forsøker å oppsummere det i et oversiktlig bilde. Dette har i stor grad også vært motivert av et ønske om å trene egne språk odeller og er kanskje det aspektet jeg er selv mest fornøyd med.
Jeg har nå lagt ut en tidlig versjon på:
Alt er fortsatt ganske røft i kantene – både teknisk og visuelt – men jeg ville sette veldig stor pris på innspill fra dere her inne, som er en stor grunn til at jeg startet dette prosjektet. Hva fungerer? Hva savnes? Hva føles nyttig – eller ikke i det hele tatt?
Tusen takk på forhånd!