StrongPoint med partneravtale i Sørøst-Asia
StrongPoint har inngått en eksklusiv partneravtale med Radiant Globaltech, som gir selskapet rettigheter til å selge, markedsføre og supportere hele StrongPoint sin produktportefølje i Sørøst-Asia.
Radiant Globaltech er børsnotert i Malaysia og er en totalleverandør med fokus på detaljhandel. Selskapet har de største detaljhandelsaktørene i regionen på kundelisten.
«Vårt samarbeid med Radiant Globaltech går flere år tilbake i tid», sier SVP Global Partners, Roine Gabrielsson. «De er en etablert aktør i flere asiatiske land, og vil ikke bare få et bedre geografisk fotavtrykk, men også få tilgang til flere ressurser for å sikre fremtidig suksess i denne regionen.
Administrerende direktør i Radiant Globaltech, Paul Yap Ban Foo sier: «Denne avtalen er en tillitserklæring til selskapets evne til å markedsføre og selge detaljhandelsteknologi i Sørøst-Asia etter å ha etablert en sterk tilstedeværelse med effektive distribusjonskanaler i regionen. Dette setter oss i stand til å oppnå en større markedsandel i regionen fremover».
Avtalen gir eksklusive rettigheter for å selge StrongPoint sin teknologi og løsninger i en 24 måneders periode med oppstart 15. mars 2019.
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190315.GlobeNewswire.HUG2238762
15/03-2019 16:15:19: (STRONG) StrongPoint ASA: Reseller agreement in Southeast Asia
Løsner det i 2019?
Mye salg av CashGuard i SA av Bullion IT Pty Ltd. (sjekk Facebook)
Ser det ut til at kjedene snart bestemmer seg og går for Click & Collect pickups fra StrongPoint.
Ser unektelig bra ut dette teknisk. Og med resultatet på viste rapport så er jeg nå sterk i troa. EPS 0,30 på et kvartal. (og det et kvartal som normalt er svakt for Strongpoint)
Litt morsomt med siste candle, som jeg normalt tolker som at her stopper toget. (ex utbytte på 55øre)
Kan gi mulighet for god inngang.
Var inne og tittet litt på Strongpoint sine nettsider. Og ble positivt overrasket. Dette er noe av det bedre jeg har sett. Tydelig at dette er et verktøy for å kommunisere både med kunder og investorer (kanskje internt også)
Og her ligger det jo faktisk oppdaterte topp50 lister tilgjengelig på shareholders siden. Fantastisk.
31.03.2019
Ser ut til Sverige Coop Online dropper pilot og går direkte på utrulling av skap.
Det er i såfall kjempe positivt. Kan tyde på butikk kjedene endelig går for konsept med skap.
Melding i April
https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-signs-an-agreement-with-coop-in-sweden-for-click-collect/
Det var mystisk kort prosess. Fra signert pilot i april, til full rulle i mai?
Her mangler det en bit i puslespillet, men dette smaker fugl…
addit: og 9,6-10,00 ser ut som teknisk perfekt område å laste opp på.
Ja mulig.
4 April var det snakk om to butikker før sommeren som test.
No har dei snudd og skal ha 5 før sommaren og da virker det som dei alt har bestemt seg. Etter sommaren skal dei ha nye 50.
Totalt er det ikkje snakk om så mye penger enda kun ca 15 mill+.
Men vi får sjå hva som skjer.
Fra April
Jeg la merke til et sitat i en av artiklene
“Med Sisjön, Varberg och andra ”under radarn-piloter” som Fri Köpenskap tidigare berättat om summeras årslistan till ungefär 70 butiker. Ett tempo som Niklas Zeitlin vill hålla även framöver.”
- “under radarn-piloter” tyder på litt “hysjhysj” for å kjøpe tid i konkurranse.
- Hente konseptet består vel av litt flere ting enn strongpoint skapene, men 70 butikker pr annum. Og dette er bare coop, i sverige.
Så begynne jeg å tenke da, Coop må like det de ser så langt. Konseptet er bevist for å si det sånn.
-Og da kommer den våte drømmen her: samarbeidsavtalen i tyskland
Det er litt av et potensiale hvis strongpoint kommer seg lenger ut i verden enn norden
Tyskland kommer nok men når?
Du har sikkert fått med deg samarbeidsavtalen med Harting.
https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-and-harting-systems-join-forces-in-developing-checkout-efficiency-solutions/
Stemmer det var den jeg tenkte på. Fant den til slutt i forrige kvartalsrapport. Tydeligvis ikke meldt på newsweb.
Fra siste q-presentasjon
- Partneravtale med Harting Systems vedrørende utvikling og salg av Self-
Checkoutløsninger i Tyskland. - Eksklusiv distribusjonsavtale med Radiant Globaltech vedrørende salg av
StrongPoints produkter i Sørøst-Asia. - RoadRunners-konseptet utvides til Tyskland."
Roadrunners var jo effektivt i spania.
Det er mye som faller på plass for tiden. Får skikkelig god følelse på det fundamentale. Selvsagt møkk kjedelig papir om en er opptatt av lottogevinst. Men grafen ser da pen ut på min horisont.
Og 5% direkteavkastning (som jeg forventer blir det dobbelte om et år eller 2) + Peers/konkurrenter/samarbeidspartnere som er verdsatt til nesten det dobbelte (med langt mindre ompfh i produkt utvalg) Eneste minus er at de ser ut til å drive med for mye, men tror de vet det selv, og har en plan. På den annen side, jeg er selv veldig glad i mange bein å stå på.
Det jeg ikke hadde fått med meg om Harting:
“Some 5,000 employees generated sales of EUR 762 million in 2017/18”
Collin på hegnar påstår Kristian Falnes kjøper seg opp i StrongPoint.
Det er jo interessant men vi får sjå om det er hold i ryktene.
Har noen laget en oversikt over potensielle triggere i 2019 og 2020?
Triggere i strong, tja, lite drømmer, bare varer og tjeneste med fortjeneste og utbytte. Blir ikke store fantasitall av slikt. Vekst og marginer er det som gjelder. Ser HO gjengen forventer store avtaler, uten at jeg helt ser hva de konkret håper på at skal meldes.
Hadde vel håpet de vurderte å selge unna noe av virksomheten som ikke hører sammen med retail biten. (vel og merke om de har en plan for å bruke pengene på noe, et oppkjøp eller fusjon) Men jeg har ikke satt meg veldig inn i det.
Kom liksom inn i denne litt tilfeldig ved å lete etter value selskaper, gjerne med utbytte. Så var det tekniske på plass med en solid bunn
Jeg har vel egentlig bare en trigger på lista.
Mai 2020 Utbytte
Mai 2021 Utbytte
…
Ja ingen trigger liste i StrongPoint.
Kan ikkje lage trigger liste på eventuelle store ordrer for einveit aldri når dei kommer. (om dei kommer)
Har venta og venter på store SQS ordre fra Russland. Syns det går fryktelig seint i Russland både med SQS og C&C.
Etikettdelen har skuffa i det siste. Her har vi gode marginer om vi får opp omsetningen. Vi har topp moderne maskin park.
Skal dei selge noe må det være SQS og etikettdelen. 200 mill om ein finn rette kjøper.
Har lagt merke til salg i Sør Afrika er høgt for tide. Litt merkelig at det ikkje ble nemt under Q1.
StrongPoint har ein god “grunnmur.” Det betyr ikkje at kursen skal opp. Vi må sjå hva som skal opp på grunnmuren for å sei det litt flåsette.
Russland er for meg ukjent område, men håper på lite, siden du skal være dreven håndtere “red tape”, korrupsjon i samme sammenheng og så sanksjoner fra vesten på toppen. Klimaet er og har vært for dårlig til å gjøre trygge investeringer i russland.
Økt salg i Spania ; lovende satsning med åpning av regionalt salgskontor i barcelona
Økt salg i Tyskland ; gode takter om de spiller på Harting her, men for meg uklart om samarbeidet favner så vidt))
Så var det sør afrika, jeg har forstått det som at det kan være utplassering som har stått på kundes lager fra en stor ordre i 2016?
Ser ut som det går jevnt for tiden om en følger med på strongpoint sine nettsider. (de informerer godt der) Så Q2 kan stå på trigger listen. Er jo historisk et mye bedre kvartal enn Q1