I går stengte jeg siste handelen for september med HUNT (kanskje prematurt…). Det siste kvartalet har ikke ført til noen endringer i statistikken, men jeg tror det vil merkes når året tar slutt. I allefall er winrate 38.7%, avg ROE gain 1%, avg ROE loss -0.36%, RR 2.77, ROE excpectancy 0.17/trade.
I mellomtiden har jeg gått til handel via AS og har forsøkt meg på det amerikanske markedet etter å ha lest boka til jesse stine. Det var ikke noe stor suksess, ikke pga stines system, men fordi A. de aksjene som jeg så på enten gikk med en gang og aldri opplevde noe signifikant pullback, eller at de bare ikke fulgte opp det tekniske oppsettet som forventet. Jeg var også nødt å screene med tradingview som ikke ga riktig volum data og mangler level 2 data. I summen lot jeg det være etter noen trades. Jeg liker meg best i infront active trader. Det jeg fant ut dog er at man kan screene en liste i tradingview etter tekniske/fundamentale kriterier, og importere denne i infront, noe som har gjort handelen mindre tidsintensiv.
Stines system er lite applikabel syns jeg, har hatt noen få trades i skandinavia som har fungert fint (ortivus, soltech), men det er sjeldne inngangsmuligheter og han aksepterer betydelig mere risiko enn det jeg er vant med. Jeg har i mellomtiden også lest en av bøkene til “the o neill disciples” og det anbefales for alle som følger minervini/momentum trading. Her beskrives det et system som gir muligheten å gå inn i aksjer tidligere enn den klassiske breakout. For min del har jeg også begynt å trade gap ups i hht angitte kriterier.
I skrivende stund er portisen opp 32.7%. Et betydelig problem som gjenstår er sell kriterier. Jeg har som tidligere angitt nå et system hvor jeg selger 25% når aksjen faller tilbake under 10% avkastning. Det er kanskje litt tidlig å si men hittil er jeg ikke så fornøyd. Det har egentlig bare ført til dilution of profits hittil. En annen sak er at jeg har vansker å holde aksjer lenge nok, f.eks PHO ble hevet ut på 77 for noen dager siden… argh.
På den positive siden tror jeg ikke jeg har hatt noen uforsvarlige innganger spesielt fra slutten august, begynnelsen av september, og jeg tror det har mere å si på lang sikt enn sell criteria.
P.S.: Egentlig skulle dette ikke bli en monolog, men en trade hvor andre her kunne legge frem sitt system (ikke alle teknikaliteter, men money management, entry og sell og hvordan det har gått)…
Edit: Det gjør bare vondt å se PHO haha. Vet ikke hva i f jeg tenkte, den holdt tom 5 dager SMA. jaja…