Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Systemhandel/Resultat/Analyse

Handler du fremdeles strengt etter Minervinis template?

nei, trader som beskrevet. Jeg screener for de som trender, kjøper breakouts, men også gap ups hvis dem fyller visse kriterie, og pocket pivots.

Og hva tror du at den manglende avkastningen skyldes?
få gode cases?
dårlige case?
metoden fungerer ikke i dennetypen marked?

Slik jeg forstår det er det en blanding.
I januar hadde jeg en uke hvor timingen var dårlig, ofte kom jeg i aksjen senere enn planlagt og det endte med SL, tok 6 tap i rekke der
Første halvdel februar startet bra, så slo corona til.

Jeg gikk in i markedene igjen 06.04. med max half pos size på alle trades, og det ble death by a thousand cuts. Her tror jeg at systemet ikke fungerte. Pocket pivots og vanlige breakouts hadde en høy failure rate, litt i motsetning til det Minervini opplevde i USA. Samtidig profiterte indexene massivt av at “billige” aksjer langt under gjennomsnittene ble goblet opp. I retroskopet ville jeg anvendt en annen strategi nå for denne perioden. Win rate bare 36%, med RR 1.03. NEG expectancy for februar. Portisen tynges også her pga at jeg ikke hedget for SEK/NOK.
Dette fortsetter intressesant nok til 25.05., der også EMA15 krysser EMA 50 for indexene. Her er jeg litt i nervøs kanskje og dropper mine vinnere for tidlig, men allikevel løftes win rate til 50% for juni, med RR 2:1. Så kommer korreksjonen fra juni og snur det nedover igjen.

Jeg skal på nytt gå gjennom de siste 8 ukene, jeg tipper jeg finner også en del system violations.

1 Like

Fins det en nettside/portal/programm som importerer sluttsedler eller en excel fil og gir en automatisk analyse av trading metrics som expectancy, gain to pain, sarpiro etc? Jeg har hatt nesten 450 trades i år, og det begynner å bli tedious å bare regne på de mest elementare ting… i tillegg så tror jeg at det er mere å hente med systemet f.eks ved å ha høyere eller lavere turnover, øker risk per trade etc, men jeg gidder ikke å se gjennom alt manuelt…

takk

2 Likes

OK for å svare meg selv så fins det selvfølgelig, men spm er mere er det noen som har integrering med nordiske brokere og hvilken har man best erfaring med :slight_smile:

3 Likes

2020 var uten tvil et merkelig børsår. Første halvåret fant jeg ingen god fot i markedet. Gjennomgang viser at jeg tok noen merkelige trades, men i det store og hele hadde jeg ikke mange gode setups. Ofte stoppet ut og jeg har en total risk aversion. Jeg hater drawdrown. Mitt system tillater ingen bottom fishing og heller ingen innganger rett etter en bottom, så første del av bullmarkedet fikk jeg ikke med meg. Det reflekteres i equity curven. Totalt ble det rundt +130% for 2020.

Gått over til edgewonk, vet ikke helt hva jeg skal si. Jfr journalen (har ikke brukt breakeven funksjon i 2020, noen få TO og utdelninger er ikke med i regnskapet) er min winrate 42% (litt opp fra 2019). RR 0.99/-0.31 (ROE). Profit factor 2.63, voltatility 1.7. Max drawdown 10.98%.

Vet ikke hvor interessant de individuelle statistics er for en som holder lengre enn en dag. Avg holding time for winners var 19 dager vs 9 dager for losers. Min expectancy var lavere fredag og mandag. Torsdag var sterkeste dag lol.

4 Likes