Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Germany 1,5M EUR i 2020. Regner med mye av dette stammer fra Deutche. Så 4,5M EUR neste år da, nesten mer enn børsverdien :laughing:

2 Likes

Ser ud til at TALK er ved at vågne … 19,00 var synligt i level 2 for første gang i flere uger. Hvis selskabet leverer på Q2, så tipper jeg etablering over 20,00 ganske hurtigt.

Undrar hur det går med NEOM-förhandlingarna, om de är i full gång / om det blir något eller om det ligger på is/är “över”?

1 Like

Ingen som vet. Det er uansett ikke noe jeg ville regnet med som sannsynlig atm, får heller ta det som en bonus. Fokus atm ser ut til å ekspandere IoT-driften inn i Tyskland, og det er jeg forsåvidt enig i at bør være en prioritet! De har allerede godt fotfeste innen 5G e.g, om de klarer å begynne å selge inn smart buildings i tillegg, så er det topp.

1 Like
1 Like

Nogen tanker rundt rapporten? Selskabet leverer stærke tal på alle parametre, som jeg læser det efter en hurtig gennemgang.

Ser ut til at noen liker det de ser og kjøper igjen.

Disse to linjene synes jeg oppsummerer det greit:
“• Group Revenue grew with 10% from Q1, EBITDA 8-folded and Net Profit reached EUR 19 thousand
• IoT Revenue reached 22% of total Revenue and both Swedish IoT companies (TPAB and HS) were profitable”

Stakk halen mellom bena for en stund siden her på 16,5 så har ikke fulgt så godt med på en stund.

Dette kvartalet ble kanskje vendepunktet?
Er ingen ekspert på å tolke regnskap, men jeg får ikke vondt i øynene av å lese dette

image

Liker også det de skriver om mål frem mot 2025

image

Full rapport:

3 Likes

Har skrevet en gratulerende mail til Magnus Sparrholm; jeg mener bestemt at have læst, at selskabet ville præsentere rapporten i morgen (som del af præsentationer hos Erik Penser Bank) … tager jeg fejl?

Jeg mener i øvrigt der er mange positive punkter i Q2 rapporten, men kan ikke umiddelbart se at der er nogen fra den tyske side, der handler i aktien (endnu). Spørgsmålet er om samtlige handler bliver clearet via en af de scandinaviske brokers?

In a market where a global shortage of electrical components due to Covid is hampering the production and delivery capacity of many telecom and IT companies Talkpool has, thanks to well dimensioned stocks, secured all deliveries in its order books, and no bottlenecks are foreseen.

og

We are convinced that Andreas is the right person to take Talkpool’s Swedish IoT business on a rapid growth journey and spin off the company when the time is right

Interessant å høre hva du tenker om disse tallene @babyrage

Efter en stribe stærke meldinger samt stærke tal og guiding i Q2 rapporten har TALK de seneste dage tradet over SMA (daily) 10/20; efter begrænset pullback (torsdag) synes aktien at følge trenden.

Kan Magnus Sparrholm levere på udtalelserne om interesse fra tyske investorer, akkurat som tilgængelighed for handel af aktier i Tyskland og Schweiz er en realitet? I så fald kan vi forhåbentligt bevare det positive sentiment og se frem til at aktien etablerer sig over 20,00 i påvente af bekræftende tal fra Q3 rapporten.

(hvis aktien skulle falde tilbage pga. makro, så vil jeg personligt være ganske rolig ved at øge beholdningen betydeligt, men så nærmer vi os efterhånden meldingsgrænse til markedet)

2 Likes

https://talkpool.com/talkpool-chair-our-corporate-strategy-is-coherent-and-geared-for-growth/

1 Like

Sales climbed by 28% in the second quarter and the margin also increased significantly from 3.7 to 6.1% . Investors should keep the stock on their radar. It is quite possible that the share price will also pick up soon.

1 Like

8x EV/EBITDA för 2025 diskonterat till 9 %
ger ett nuvärde om 28-29 kr per aktie. Scenariot är endast baserad på organisk tillväxt fram till 2025.

Hva synes dere om analysen? Synes den var gjennomført.

1 Like

Growth in all areas was evident in the second-quarter figures. Revenues climbed by 28%, and an EBITDA of more than EUR 380,000 was achieved. The positive margin development should be emphasized, which grew from 3.7% to 6.1%.

Er det kjøpt reklame dette ?

Aner ikke. Isåfall må det være verdensrekord i dårlig ROI. :sweat_smile: