… rekord stor volumen på dagen; hvad sker der?
Det var meg faaaen på tide
Gode resultater på pilotprosjektene ved sveitsiske skoler, påbegynner flere prosjekt. Bra de er i gang, liker også at dette er lagt opp som recurring revenue helt fra starten av ; " In addition , the technology is installed quickly , with Talkpool planning to take over the installation and maintenance for a monthly flat rate per classroom ."
Talkpool has received several requests for IoT products and solutions in the US. Discussions about potential channel sales on the US market through existing partners are ongoing. US clients require certain adaptions of selected Talkpool IoT products to the US standard, and this modification and certification is already in progress.
Litt høyere tradingvolum på Alibaba enn Talkpool da
Dette er ganske solid for en 1-årskontrakt for et firma av TP sin størrelse!
Aksjen skal hvis ingen vei før de får ned belåningen.
13,2% opp i dag i Talkpool, som vanlig liten omsetning. Noen grunn for en slik oppgang? Jeg har ikke funnet noe. Kan jo være så enkelt at det som går nok ned, har en tendens til å komme noe opp igjen.
Selskabet har jo netop brugt belåningen til at investere og vækste virksomheden; men er det ikke også en del af 2025 planen, at der skal tages hånd om belåningsgraden og efter al sandsynlighed refinansiere hele eller dele af selskabets belåning til en væsentligt lavere rente?
Hvad er dine tanker omkring denne problemstilling og selskabets fremtid?
Problemet er at de ikke har klart og skape avkasting på investert belånt kapital, nå har de riktig nok kommet såvidt på pluss siden, men det kan like gjerne snu like fort.
Og med høy belåning og minus resultat skygger investorer banen.
For og si det på en folkelig måte «de har gapet over for mye» jeg har kommunisert til Sparrholm en god stund at de bør selge seg ned i u-land som Afrika og Haiti, Sparrholm vil ikke selge Haiti men heller Pakistan, gjerne for meg.
Aksjonærene lever ikke av høy omsetning, men høy bunnlinje.
Hadde håpet på bedre pris kanskje, men nå er iallefall denne tabben borte. Og det er nok meget kurant å få disse pengene inn på dette tidspunktet.
TalkPool burde kunne profitere på de ændrede krav om at øge laveste hastighed fra 25/3 mbit til 100/20 mbit (up/down respektivt); det kræver udbygning af infrastruktur for at kunne levere større båndbredde og TalkPool er allerede etableret i US med en række stærke projekter.
Det går, de er i en prossess med og kvitte seg med lån.
Selger unna de fleste landene, de skal til slutt sitte igjen med US og Tyskland.
De har vel endelig forstått at og satse i U-land går heller dårlig.