Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Jeg er i løbende dialog med Erik Strömstedt (CEO) kan bl.a. dele følgende samt mine egne betragtninger på aktiens udvikling.

We had an unfortunate situation last year with a bigger shareholder that regularly sold small batches of shares over the market for a longer period. That put a lot of downwards pressure on the share price and since then the general market situation has put further pressure on the share.

Der har, særligt efter aktien ramte 6,00 SEK, været en ganske betydelig og synlig salgspost fra en NON retailer, der ultimativt i dag kapitulerede og solgte dét der ligner de sidste aktier på ca. 4,70. Jeg har selv været på køberen på ca. 5,00 SEK men afventede situationen fra NON retailer og markedet.

Talkpool makes more revenue and better results now than a few years ago and we are in the process of deleveraging our debts, so facts and figures have only had a positive development over the last couple of years. We bought Home Solutions last year and we are making close to 50 msek sales of smart building IoT solutions, which is also much more than a few years ago.

So, the negative stock development is not based on facts, but rather on lack of attention, trends, low liquidity and maybe perception.

@Defender har du mulighed for at kommentere lidt mere detaljeret på gældsgraden og selskabets strategiske salg af aktiver? Jeg forstår det således, at selskabet ønsker at bevare de lukrative divisioner, men hvorfor så sælge de dele af telecom-afdelingerne, der reelt genererer stort overskud? Er dette alene på grund af ønsket om fokus på IOT og PROPTECH?

Det er min vurdering, på linie med Erik Strömstedt (CEO) at aktien ligger alt for lavt, selv når man betragter makro og vejen videre ind i 2023. Den ultra svage likviditet i aktien har medført en dødsspiral, hvor flere interessenter er tilbageholdende, hvilket igen reducerer likviditeten og umuliggør exit med en større position.

Jeg vurderer, måske med bias, at aktien bør handles et godt stykke over 10,00 SEK da MCAP i dagens market er begrænsede 31 MSEK og når gældsgraden reduceres, bør aktien handles over 15,00 SEK.

En kurs på ~5 SEK er objektivt set latterlig og jeg søger at øge min position.

1 Like

Negativ EK og lån som må løses er røde flagg for meg og sikkert mange andre. Men klarer de å snu skuta er så klart oppsiden stor…

image
Det eneste anslage som må justeres er Haiti, den settes til 1 x P/E , de tjener ca 5 mill sek i året her.

så 5 mill sek.

Da blir totalt 132,5 MSEK

Net cash/debt = 61MSEK

Fair value= 71,5 / 6,9 mill aksjer = 10,36 kr

De ønsker nok ikke og selge seg ned i Home Solution men må konvertere bro parten av bond gjelden til aksjer i dette selskapet, dette da Pakistan dealen er gjenstand for rettsapperatet.

Nederland og Belgia er det vel markedet for vekst begrenset.

De ønsker og sitte igjen til slutt med USA og Tyskland, der vil det finnes mest potensiale, jo mer emerging markets de blir kvitt jo bedre.

Kan muligens komme et nytt konvertiblet lån på disse nivåene for og skaffe selskapet litt arbeidskapital, det er der skoen trykker nå, Deutsche Telecom vil gir Talkpool mer arbeid , men de trenger kapital.

Kommer det i mål med planen vil de ha en bank gjeld på 7-10 mill sek.

Jeg har troa.

Erik Penser sier 10 kr aksjen også.

https://epaccess.penser.se/bolag/talkpool/analys/

4 Likes

Der skoen klemmer for meg og. Har fortsatt tro på ESG satsningen, og tror det bare blir bedre. Men de må rydde opp i boken først. Føles ikke som man må haste inn på nytt.

1 Like

Jeg har også hatt totalt flere timer i telefonen med Sparrholm og belyst hva tenker jeg de bør gjøre

2 Likes

Men … TALK tjener jo penge, korrekt? Der meldes om “Record strong Q2” osv.

Bruttomarginalen i Q2 var 25% (23%). Starkt bidragande till förstärkningen var återigen Tyskland som hade en bruttomarginal om 43%. Även övriga delar av Benelux hade gott momentum. Rörelsemarginalen i Q2 var 3% (5%) men rörelseresultatet i Q2 belastas av kostnader relaterade till satsningen i USA.

Jeg tror dét jeg mangler at forstå er, hvordan TALK fortsat taler om at “det går virkelig godt, vores marginaler er fantastiske”, men alligevel er der altid én eller anden undskyldning for at selskabet ikke får nedbragt gælden.

Jeg undrer mig over at udgifter til satsningen i USA er negativt for selskabet? Hvad består denne investering i, rent balancemæssigt, når selskabet angiveligt har masser af opgaver og tjener penge?

Årlig omsætning på ca. 26 MEUR og EBIT på svage 1,2 MEUR … hvis selskabet vitterligt har så store marginaler, hvorfor er EBIT da så svagt? (jeg er ekspert på software/programmering, ikke regnskabsekspert, så beklager hvis jeg fremstår uvidende her)

Jeg synes selskabet er spændende, men det virker utroligt komplekst at få en idé om, hvordan situationen reelt er og hvilken strategi men reelt forfølger.

Antar marginene det refereres til er EBITDA margin og da mangler de DA, depreciation og Amortization. Mao gammel moro ELLER at de skjuler utgifter. Jeg vet ikke hva som er rett, har ikke lest regnskapet og gransket tidligere oppførsel.

Magnus Sparrholm skal ha :clap: for denne.
Husk at konvertering priser Nordic Proptech til 85 mill, basert på ett lite nedsalg tidligere i år.
Samt de har buyback option på aksje andelen i Nordic Proptech.

Talkpool repays Bond Loans of SEK 24,000,000, ISIN SE0011311414

WED, DEC 28, 2022 07:00 CETReport this content

Talkpool AG (the “issuer”) and the bond holders have agreed on repayment of the outstanding bond loan of SEK 24,000,000, named SE0011311414 in good order.

After a successful decision procedure amongst bond holders and a corresponding board decision in Talkpool AG, the bond is scheduled to be repaid on the 28th of December according to the following terms:

1. A cash payment of SEK 7 million that equals slightly more than half of the payment Talkpool AG received from management buyouts in the Netherlands and Tanzania/Kenya

2. The remaining amount of total SEK 20.92 million is converted to shares in Nordic PropTech Investment Services AB (NPTIS) shares at a valuation of SEK 85.8 million. This means that each SEK 50’000 bond is converted into 60 shares. The amount is the sum of the remaining loan plus accumulated interest and waiver fees.

Two options are awarded:

1. Right for Creditors to request the sale of the converted NPTIS shares into cash if Talkpool succeeds in forcing the Pakistan sale before the end of the year 2024.
  2. Right for the Issuer to request that the Creditor sell the converted shares in NPTIS to Talkpool if Talkpool succeeds in finding paying investors (in addition to conversions) before August 1, 2023.

The transaction has been delayed from the 16th of December 2022 to the 28th of December 2022 due to required administrational clarifications. An extraordinary general meeting to decide on a name change from Nordic PropTech Investment Services AB to Nordic Propeye AB has been scheduled for the 29th of December.

Talkpool AG’s shareholding in Nordic Propeye AB is through this transaction reduced to approximately 24.4%. Further dilution in Talkpool AG’s shareholding in Nordic Propeye is likely as additional debt may be converted to Nordic Propeye shares at the same valuation. This reduces Talkpool’s debt and interest while creating an extraordinary gain. So, whereas Talkpool hereby surrenders its majority ownership in the promising Swedish business, the transaction leads to healthier finances and is thereby an important step in Talkpool’s turn-around.

This information is such that Talkpool AG is required to publish in accordance with the EU Market Abuse Regulation. The information was submitted, through the care of the above contact person, for publication on the 28th of December 2022.

For more information, please contact:

Erik Strömstedt, CEO Talkpool
Tel: +41 81 250 2020
erik.stromstedt@talkpool.com

… 37% op for nærværende, let’s go!

1 Like

Nå skjedde det noe her

Antakelig dette…

2 Likes

Højeste omsætning i aktien siden første børsdag i may, 2016 …

1. juni 2023: 0 aktier
  2. juni 2023: 590.000 aktier
  3. juli 2023: ?

Jeg tipper der er et par aktører, der har taget plads på ejersiden i dagens handel.

Har tatt en liten yolo lyttepost i Talkpool i dag :sweat_smile:

2 Likes

Har også samlet sammen til en liten post siste tiden. Den har jo falt tilbake etter den oppgangen på kontrakten så da syntes jeg det var ok å ta en liten long post. Kontrakten begrenser nedsiden i caset og RR er bra etter mitt syn. Men ingen tradingaksje dette da likviditeten er veldig lav. Blir det elendige børser fremover kan man sikkert få kjøpt på ennå lavere kurser…

2 Likes

Ja, og det var før denne monsterordren fra Tyskland.

Talkpool meddelar att man ingått ett nytt avtal i Tyskland. Avtalet är inom design och planering av bredbandsnätet i regionen, och innebär i praktiken en förlängning av aktiviteten i den höglönsamma regionen för Talkpool. Avtalet är enligt Talkpools uppskattning värt ca EUR 17,5 m och motparten är en marknadsledande aktör som för tillfället har hög prioritet på utbyggnaden i Tyskland. Vi ser positivt på att Talkpool via detta befäster sin position i regionen, och bedömer att avtalet kommer generera stabila intäkter över kontraktsperioden. Utöver detta är verksamheten i regionen starkt bidragande för lönsamhet och kassaflöde och därmed av stor betydelse för våra prognoser.

https://epaccess.penser.se/analys/analyskommentar-nytt-avtal-pa-attraktiv-marknad/

Med tanke på den massive volumen 30. juni (højeste niveau siden IPO), så undrer det mig at der ikke er højere volumen her på bagkanten.

Hvem købte alle de aktier 30. juni? Kan vel ikke have været ren algo? Nogen der kan dele aktionærlister?

Uanset, ser ikke ud til den skal tilbage under 4,00 og jeg kæmper selv med at få større volumen på de små dumps, vi ser i markedet … ville gerne tage 100.000 ekstra.

Matthias Winters position er stadigvæk en joker, men så vidt jeg er orienteret forholder han sig afventende.

TALK må få fingeren ud af r… og solgt Pakistan fra. Når det bliver en realitet, så ser vi 10,00 SEK på dagen tipper jeg og senere væsentligt højere kurser.

15 tusen aksjer omsatt så langt i dag, skal du ha 100 000 må du vel ta det over noen dager eller uker :wink:

Tørker støvet av denne, spennende fase i snuoperasjonen. Det kan så klart gå begge veier, men jeg synes de har fått til mye av ryddejobben, så gjenstår det å se om de kan få igang noen spennende vekstprosjekter.

Jeg er enig og ser selskabet løfte sig betydeligt, når markedet for alvor noterer sig at selskabets regnskaber styrkes. Jeg har som større aktionær en god dialog med ledelsen og ser frem til at selskabet starter på at udbetale dividender for regnskabsåret 2025.

Man arbejder målrettet på at nedbringe selskabets gældsgrad og står reelt kun med det sidste lån til den Schweiziske stat (optaget under COVID krisen til tæt på 0% i rente, så det er reelt gratis likviditet for selskabet).

Der forventes øget aktivitet i Pakistan og USA og det forlyder, at særligt afdelingen i USA står overfor et betydeligt løft som følge af den stigende fokus på udbredelse af 5G og bredbånd/fiber.

Aktien ser også interessant ud fra et teknisk perspektiv.

1 Like

TalkPool fremstår mere og mere som et selskab med et stort fremtidigt potentiale.

Det må ses som værende én af de mere interessante investeringer inden for telekommunikation. Med stærke fundamentale nøgletal og en tydelig vækststrategi, er selskabet markant undervurderet i forhold til sin finansielle udvikling og strategiske tiltag.

Jeg har positiv dialog med ledelsen og der er efter sigende flere positive nyheder på vej. Bemærk i øvrigt at selskabet har forbedret deres IR strategy betydeligt - dette efter en del dialog og konstruktiv kritik af det tidligere aktivitetsniveau.

Markant styrket balance
I løbet af de sidste to år har TalkPool reduceret sin netto gæld med hele 73 % – fra €6,2 millioner til blot €1,65 millioner – samtidig med, at egenkapitalen er forbedret fra -€3,58 millioner til positivt niveau. Denne finansielle vending afspejles endnu ikke i aktiekursen.

Marginforbedring viser effektiv drift
Med en stigning i EBIT-margin fra 2 % til 10 % demonstrerer TalkPool stærk driftsmæssig fremgang. Denne type forbedring går ofte forud for en revaluering i markedet.

Innovationsdrevet vækst
Strategiske aftaler inden for AI og 5G Standalone-teknologier placerer selskabet i frontlinjen af næste generations teleinfrastruktur – med potentiale for skalerbar og høj-margin omsætning.

Global vækst med lokal ekspertise
Fra Miami til vækstmarkeder – TalkPools geografiske spredning og teknologiske fokus skaber flere vækstmuligheder, alt sammen til en værdiansættelse, der fortsat ligger under niveauet for tilsvarende selskaber.

Med stærkt forbedrede nøgletal og innovation i kernen handles TalkPool langt under sin indre værdi. For investorer, der søger en højpotentiale turnaround-case inden for teknisk infrastruktur, tilbyder TalkPool en sjælden mulighed.

Baseret på en fremskrivning af regnskabstallene samt den årlige tilvæks mod 2030, vurderer jeg personligt en kurs omkring 35 - 40 SEK. Med andre ord, en betydelig opside fra det nuværende niveau.

Følgende månedlige chart viser med al tydelighed, at det positive sentiment fortsætter.

1 Like