Jeg er i løbende dialog med Erik Strömstedt (CEO) kan bl.a. dele følgende samt mine egne betragtninger på aktiens udvikling.
We had an unfortunate situation last year with a bigger shareholder that regularly sold small batches of shares over the market for a longer period. That put a lot of downwards pressure on the share price and since then the general market situation has put further pressure on the share.
Der har, særligt efter aktien ramte 6,00 SEK, været en ganske betydelig og synlig salgspost fra en NON retailer, der ultimativt i dag kapitulerede og solgte dét der ligner de sidste aktier på ca. 4,70. Jeg har selv været på køberen på ca. 5,00 SEK men afventede situationen fra NON retailer og markedet.
Talkpool makes more revenue and better results now than a few years ago and we are in the process of deleveraging our debts, so facts and figures have only had a positive development over the last couple of years. We bought Home Solutions last year and we are making close to 50 msek sales of smart building IoT solutions, which is also much more than a few years ago.
So, the negative stock development is not based on facts, but rather on lack of attention, trends, low liquidity and maybe perception.
@Defender har du mulighed for at kommentere lidt mere detaljeret på gældsgraden og selskabets strategiske salg af aktiver? Jeg forstår det således, at selskabet ønsker at bevare de lukrative divisioner, men hvorfor så sælge de dele af telecom-afdelingerne, der reelt genererer stort overskud? Er dette alene på grund af ønsket om fokus på IOT og PROPTECH?
Det er min vurdering, på linie med Erik Strömstedt (CEO) at aktien ligger alt for lavt, selv når man betragter makro og vejen videre ind i 2023. Den ultra svage likviditet i aktien har medført en dødsspiral, hvor flere interessenter er tilbageholdende, hvilket igen reducerer likviditeten og umuliggør exit med en større position.
Jeg vurderer, måske med bias, at aktien bør handles et godt stykke over 10,00 SEK da MCAP i dagens market er begrænsede 31 MSEK og når gældsgraden reduceres, bør aktien handles over 15,00 SEK.
En kurs på ~5 SEK er objektivt set latterlig og jeg søger at øge min position.