Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Man skal ikke kun se på det tekniske. Det har jag aldrig sagt. FA trigger det vi trenger for å skape en fin teknisk trend, det er en forutsetning. Poenget min var egentlig att høy conviction og kun fokusere på det fundamentale ikke alltid er optimalt. Eller, det er ikke optimalt skal jag si.

Da er vi nok ganske så enige, men det kommer ikke fram i posten din i “Funcom - Teknisk analyse”-tråden. :slight_smile:

Vet ikke hva du prøvde å si når du skrev “concenvction” dog :stuck_out_tongue:

Mehh, noe må man ju gjøre får skape litt drama her på forumet. Men har styrt opp nok med drama siste året, best å holde seg unna TA i disse aksjene :wink:

Jeg ser dette i både talkpool og funcom (idag).
Vi er ikke uenig om det tekniske baby.
Det som skurrer er at FA utspillet ditt ikke stemmer overens med det du skriver og har skrevet om talkpool. Tidsspennet du har eid talkpool har gitt nok av tekniske salgs varsler. Eksempelvis salgs climax jan/feb.

Uansett det spille ikke noen rolle for meg, men når du kommer med sklitaklinger så fort anledningen byr seg så er det lurt å ha sin egen sti rein.

Du må da gjerne fortsette med TA i Funcom, du har jo en bra treffprosent der :slight_smile:

1 Like

Well, spør du meg så er FA noe tull, noe Talkpool bl.a viser på. Det har null å si for når du ska kjøpe. Men det kan vi ju ikke skrike høyt her på forumet. Sen att man selv blir blind av og till skjer oss alle. Jag ska ikke lyve å si jag ikke her mega bull hype på Talkpool, men jag synes samtidigt att det ligger litt andre forutsetninger i Talkpool enn hos Funcom.

Jag er kjent for å være en arrogant, ilsken baby … da må man jo leve opp till jobben.

Det overrasker meg faktisk, hvorfor sitter du i Talkpool hvis du er meh til det tekniske da? :slight_smile:

Det kan jeg godt forstå, men du skjønner hvor jeg vil.
La forumet være en plass hvor vi gjør hverandre bedre vs slikt som de siste dager.

Investering og trading er morro og forum forsterker dette. Eller kan gjøre det til et helvete :slight_smile:

Fordi forutsetningene finnes på oppsiden, og vi har en klar etablert trading range. Glem ikke att jag handlet aksjen i snart ett år. Om jag får rett eller ikke återstår att se. Hadde denne aksjen vært en annen som jag ikke kjente til så hadde jag undviket denne rangen frem till utbrudd.

En høy negativ volum dag snur min tekniske syn snabbt.

1 Like

De fleste aksjer starter jo som illikvide aksjer med negativt resultat. Jeg har i hvert fall god erfaring med å kjøpe aksjer som: øker omsetning, marginer og treffer på guiding. :slight_smile:

I min bok er kun likvidet ett spørsmål om å komme inn eller ut av en aksje.

Husk det er lav likviditet du ØNSKER å se, fordi det betyr til tider att ingen kjenner til aksjen. Sen når og hvor du får mulighet til å handle er jo noe annet, du kan jo alltid gjøre som meg og handle litt hver uke i 4 mnd :joy:

Small cap + høy likvidetet = mye interesse, og kanskje du allerede er sen.

I micro och small cap med en framtid så vill du være først, ikke sist.

Om nå Talkpool levererar, og interessen fra markedet kommer. Hva tror du skjer med kursen når folk og fonder skal in når selskapet har ~2-2.4 millioner aksjer i free float?

3 Likes

Forsåvidt sant, men med lav likviditet, så vil jeg si du kun kan handle på FA. Alternativt, så er TA-en din basert på om noen skulle pusse opp kjøkkenet eller ikke.


Kjøpte denne aksjen for første gang på flere år 11. februar 2015, og med snittomsetning på 30.000 kr fram til da, så var det ikke akkurat hot. Desidert min beste aksje <3

Fortsetter titta i større perspektiv i Talkpool.

Min wyckoff range ser ut att passe relativt godt in med en Elliot wave 2 i en større 1-5 wave. Min forhåpning er att Q1-Q3 med ~100% tilvekst gir nok momentum till å ta oss till fib 1.68 / 2.68 på 99 - 150 kr.

Månedlig graf ser meget koselig ut med en bull flagga og en konsolidering på minkende supply volym. Maj ser ut att kunne bli måneden hvor vi bryter opp ur flaggen.

Viktigt dog att se det i perspektiv att hver større wave 1-5 har en mindre wave 1-5. Så vi har noen motstand å ta ut på veien.

Zoomer vi inn blir det noe sånt jag tenker meg i ett perfekt scenario.

3 Likes

Hvor e mine indikator fans? :joy:

5 Likes

Pokker tute, kunne ikke denne svipet nedom 38,- en tur til a :grimacing:

Det kan fint skje :slight_smile: arbeider i en range mellom 36.5 - 40.5, allt mellom der er fullt mulig til utbrudd på noen side.

Har lagt inn ordre på 550 aksjer på 38,50 og 650 på 38,00 så får vi sjå om jeg får plukket opp noen, eller om det bare blir pisle-volum.
Solgte meg nesten helt ut på 38 selv for en drøy uke siden, for å putte pengene i Funcom og Hamlet Pharma, noe som viste seg å være lurt, men nå vil jeg inn igjen her :slight_smile:

Personlig tror jag vi har lagt 36-37 kr bak oss, og kommer stige mot 40-42 området mot rapporten neste uke. Men vi får se, allt er mulig :slight_smile:

Hva er relevansen mellom Talkpool og den artikkelen? :slight_smile: