Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Denne er finere… :grin:

“European Bank for reconstruction and development”

1 Like

Opp av flaggen eller treff på bunn, får se hva som kommer først.

Spreaden har økt dramatisk, tyder på att volumet avtar. Climactic action.

09

Hm… beveger seg litt nå…både volum og kurs :wink:

Det ventes 100% growth QoQ detta kvartal… Mest sannsynlig kommer aksjen handles oppover frem mot rapport.

2 Likes

Vi fikk en fin pocket pivot igår på høyeste volum siden Mars (eksklusive rapport dagen), forventer meg egentligen att vi får en LPS her, og skal besøke trendtak for en mulig JAC/Major SOS.

3 Likes

Ser vi din LPS nå, når kursen trykkes ned på 37,XX på lavt volum eller er det for lite trykk nedover til å kategorisere?

Rekyler er vanlig, spørs på volum og follow through. Vil se lite økt trykk resten av uka. Håper på litt rapport spek.

Absolutt ikke umulig med ett forsøk på nedre bunn rundt 36, men tror att det i så fall blir som tidligere, ett forsøk å skremme småsparare, og på lav volum.

De små må vel være ganske herdet på 37kr nå, så man må vel ned dit for å gi noen jolts i nerven hos folk. Jeg synes selv mandagens utvikling var betryggende. Det så for meg ut som et signal om at det finnes oppside i forventningene mot rapporten.

Snek meg inn med noen aksjer her. Samtidig, jeg forstår nesten ikke at dere snakker om TA her, volumet er jo såpass lavt at signalene peker i alle retninger…

Set man grafen har vi små shakeouts under hele konsolidering, men det finnes supply igjen. Shakeouts på lav volum er positivt.

Sen om vi skal opp herifra, konsolidere noen uker til, eller gi ett forsøk på bunn igjen går ikke svare på. Men att vi har god R/R i nedre range av kanalen er nok en garanti.

Det er en kjedelig range vi jobber i, men det er disse baser som skaper nok momentum till en større rørelse, forhåpning på oppsiden :wink:

Hvilken pris/volum utvikling de siste 3 månedene er det som gjør at du sitter i aksjen?

1 Like

Christian, du behover ikke prøve få meg att se dum ut fordi jag har en annen mening enn deg i Funcom :wink:

For å svare på ditt spørsmål så fikk vi en change of character i første vågen opp. Og per idag har vi en stabil trading range som vi handles inni med lav volum mot bunn (sett bort ifra rapport dagen). Det er en etablert trend. Har fyllt på aksjen siden starten av året og rider så lenge vi ikke tar ut bunn på nedsiden. Litt volum med høy spread på nedsiden er ikke noe som uroer meg, har mer enn 1 år i gamet … vet hvordan ting funker :wink:

Det er jo ikke noen andre som får deg til å se dum ut om det er tilfelle. Det er jo divergensen i det du skriver om forskjellige caser.

Feilet du gjør er å blande en stabil trading range og konsolidering som pågått over 4 mnd med en massiv salgs climax i Funcom. Det er to vidt forskjellige ting, hadde det samme skjedd i Talkpool hadde jag ikke eid aksjen.

Men det kanske du visste … Tinvest?

Det var divergensen @vcp nevnte som jeg tenkte på. Hadde det ikke vært for det fundamentale i Talkpool, så hadde du ikke sittet stille i 3 måneder. Du hadde solgt og kjøpt på evt breakout fra formasjonen.

Nå gjør vel volumet i Talkpool det relativt umulig å komme seg ut med en større posisjon uten å påvirke kursen?

… og jeg er ikke uenig med deg at Funcom var et risky bett på 22, men jeg valgte å ta risikoen, men det ble ikke verdt det. :wink:

Japp stemmer, jag er bull aksjen. Jag har gjort ett valg om å eie aksjen under denne konsolidering, fordi jag tror vi mest sannsynlig bryter opp og ikke ned … noe volumet så langt har talet for under konsolidering. Det kan snabbt vise seg att jag har feil.

Men dere må ikke blande forskjellen mellom en konsolidering og ett massiv topp formasjon i en aksje. Derfor blir også helt irrelevant att tale om det.

2 Likes

Teknisk, så er det ikke sammenlignbart, men når du ikke hadde sittet i noen av aksjene utfra det tekniske, så blir det litt surr å si at man kun skal se på det tekniske? :slight_smile:

Definitivt, det er derfor jag har -20% av EK på noen timmer eller +20% :stuck_out_tongue: Men man må ta litt risker her i livet.

1 Like