Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Skal si dette caset var vanskelig og få fart på, må være generelt telekom som er litt surt for tiden.

Erik Strömstedt
(CEO) stated that Talkpool has many IoT-projects ongoing and that some
are scheduled to launch in mid-2018, hence, within the coming 1 to 3
months. Therefore, we see a good potential for Talkpool’s share price as we
believe that Talkpool enter an eventful period which will raise the interest
of the stock and attract more investors.

Today’s share price indicates that the market does not
reflect Talkpool’s opportunity in the arising of IoT. We
believe that the market of IoT is blooming, and we find
it plausible that Talkpool’s share price will be closing
in on our base case as soon as IoT-orders are
published.

Kort sagt, får de IoT kontraktene, så burde det være en skikkelig trigger. Pr dags dato, så utgjør IoT en veldig liten del av omsetningen (380 KEUR)

Tror det blir en meget fin sommer.

1 Like

Gav en kort kommentar på rapporten her

Verdt å nevne att redeye tar ikke forverv og nya ordrar i betraktning når de kjør deres analyser. De forventer seg fler ordrar som kommer høye base case i år.

Når året er slutt forventer jag meg ett base case mellom 60-70 kr og bull nærmere 100 kr.

1 Like

Får man ikke kjøpt Talkpool via norske banker. Finner de hverken på Nordea eller Sbanken?

Må vel overføre litt til Nordnet da…

Så lenge du benytter en Aksje og fondskonto, og ikke Aksjesparekonto, regner jeg med det skal gå fint å kjøpe Talkpool :slight_smile:

1 Like

Er en aksjesparekonto. Er den låst til kun norske aksjer?

ja .Relativt annoying.

Det enkleste er å ha en “zero”-konto for å handle svenske mini-aksjer, så slipper du et helvete når det blir på tide med selvangivelse. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hørt snakk om Zerokonto, men aldri satt meg inn i det.

Det er basically en slags livsforsikringskonto som ble laget for å utnytte et smutthull i skattesystemet som gjør at du ikke skatter fortløpende på kjøp/salg og at du fikk base-skatteprosenten (nåværende 23%). Smutthullet for skatteprosent blir nok lukket i år, men du slipper å fylle ut hundrevis av RF1059, som er grunnen til at jeg skaffet meg en. Dvs, min er hos Netfonds og heter noe annet enn zero-konto. :stuck_out_tongue:

1 Like

Takk!

2 Likes

Redeye har endret ett stykke fra dagens update. De regner alltså med +61% organisk tilvekst i år. Denne siffran må selvsagt øke ved eventuelt forverv eller nye ordrar.

Tror fortsatt att 26 MEUR lander på +30MEUR før 2018.
11

2 Likes

Någon på tekinvestor som trøttnet :money_mouth_face: har du fler? :grin:

1 Like

Vakke meg. Sitter.

1 Like

Kjøpte tilbake en knippe selv :slight_smile:
image

Ikke rørt noe, sverger :joy:

Kommer til å bli morsomt hvis de får noen bra IoT kontrakter utover :stuck_out_tongue: