Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Dessverre er BTCUSD i fase 4, kapitulasjon, så du må nok vente en stund :stuck_out_tongue:

1 Like

Ja, heldigvis er det en vertikal uten større betydelse for selskapet :+1:

1 Like

Fikk dobblet i talkpool på 39 :wink:

1 Like

Talkpool TA updatering

Talkpool trender vid utbrotts kanal nå på lav volym. Aksjen må etablere seg over 42-47 kr for ett nytt forsøk på tidligere stopp nivå ~60 kr.

1 Like

image

Begynner det å bli tomt for aksjer til under 41 kr snart, eller?

Forhåpentlig, vi er ute av rangen men på lav volum. Får se om det bidrar til litt trykk.

"Our IoT world is growing at a breathtaking pace, from 2 billion objects in 2006 to a projected 200 billion by 2020.1 That will be around 26 smart objects for every human being on Earth!

2 Likes

Det er nesten skremmende hvor nest inntil perfekt det tekniske er i Talkpool. Selvfølgelig stemmer ikke tidsperspektivet, men bølgene.

Fra oktober -17:

Fra desember:

Idag:

Om mønstret ska fortsette stemme så blir 36kr området bunn før vi skal videre oppover med en kraftigere 3’a opp mot all time high området.

Mye kommer avgjøres av indeks. Om klimatet er surt så blir det nok ikke mye av denne.

4 Likes

Jeg har (selvsagt) fulgt dine charts, og har tenkt det samme. Sitter ganske støpt! Jeg er ganske ferdigplukket fra 39kr og nedover til i dag. Tvi tvi for hyggelig indeks og 75 kr etter rapport :ok_hand:

Ja vi får krysse fingrene =) Håper selvsagt att 1400-1500 nivån på OMX holder. Og att hvertfal 36 kr holder i Talkpool. Tror ikke børsen ska “krasje” helt ennå, så ligger for tilfellet long aksjer og kommer kjøpe en kort hedge visst børsen vill nedover.

Jeg har heldigvis ikke så tungt lastet at jeg ikke tåler å selge med litt tap hvis jeg ikke liker utviklingen. Men seriøst, ganske billig dette selskapet. Hvis de klarer, om så bare til en viss grad, å følge utviklingen i “The big data bang” som beskrevet i plansjen du postet for litt siden, så er jo MCap i dag direkte flåsete. hehe. 182 mill(!)

Hva tenker dere er potensiale på litt lengre sikt?

Om børsen overlever sikter jag på 150-200 kr innen 18 mnd. Min kalkyl och beregning ligger litt lengre opp i tråden .

1 Like

fant tråden nylig, noen som kan forklare kort og godt hva Talkpool driver med?

Kjøperne kom tilbake hvor de skulle. Man kan alltid stole på 61.8% retracement :heart_eyes:

Lavt volum fremdeles, men ordreboken ser for øyeblikket ikke dum ut for videre oppgang i løpet av dagen.

Veldig kort:

  1. Kjernen er planlegging og utvikling av telekom-systemer. Selskapet driver i mange land på 4 kontinenter med lokale produksjonsteam.
  2. Design og utvikling av IoT/smart solutions innen tele, radio og sikkerhet (og mer).
    3: Liten oppstart av en JV innen blockchain for å effektivisere handel av online reklame.

Check it:


https://talkpool.io/

Litt mer Fundamental analys fra twitter som viser hvor undervurdert talkpool er.


Regner vi med estimater på de ordrar som ligger ute gjør man en total omsetning på runde ~23 MEUR. Regnet på 15% RM gjør man en vinst på 30-35 MSEK og burde gjøre en EPS på 3-4 kr.
Redeye kommer mesta sannsynlig justere sine mål en eller to ganger i år.

Ser vi på Q4 rapporten som kommer 30 Mars har vi disse siffrene å gå på:

Sales jan-sep 2017 - 10 257 000 EUR
Sales jan-sep 2016 - 7 950 000 EUR
Sales jan-dec 2016 - 11 571 000 EUR

Dette blir første kvartalet hvor vi får siffer med fra LCC. De tjente 10 MEUR i 2016, regner vi 2.5 EUR per kvartal og tar bort halvparten fra November får vi runt 1.75 MEUR i bidrag.

Regner vi på 10% tilvekst får vi en sifre på rundt 4.1 - 4.2 MEUR for Q4, og helåret 2017 kommer in på 16-17 MEUR. Det gir en topline tilvekst på ~45-50%.

Selskapet ska ikke vurderes til 18 MEUR.

Nå er jag ikke ett fan av fundamentala analys, men noen skikkelig fundamentalare som har tatt en titt på selskapet?

1 Like

Gjorde en del research igår ang UBS, som har solgt ca 336k aksjer siden Oktober -17. De har hindret all oppgang siste tiden. Dette fant jag ut:

Aksjer i selskapet er 4 930 784, største eiene:

Magnus Sparrholm (SO)- 1 482 727 aksjer
Erik Strömstedt (VD)- 262 545 aksjer
Stefan Lindgren (Ledamot)- 127 591 aksjer
Fresenius - 530 000 aktier aksjer
Magnus Sparrholm (familj) - 140 000 aksjer
Beate Rickert(Ledamot)- 60 000 aksjer
Summa- 2 612 863 aksjer

Utover disse kjenner jag 1-2 personer som har i min oppfattning 500k aksjer sammen og de er mega lange aksjen.

Det jag finner er denne: https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/06/21/talkpool-ag-huvudagare-tecknar-sin-andel-fullt-ut-i-den-kommande-foretradesemissionen-och-tecknar-lock-up-forbindelse.html

Hvor de skriver: “I syfte att finansiera del av investeringen har Magnus Sparrholm avyttrat 470’000 aktier till ett schweiziskt investerarkonsortium.”

Med andre ord er det en Schweizare som selger gjennom UBS, og ligger nå netto -336k aksjer. Med andre ord har personen ca 140k aksjer igjen.

Når disse aksjene tar slut, da kan aksjen begynne på riktigt å stige. Med ett meget tight VCP mønster, rapport om noen dager og ett muligt PM angående Namibia så er jag nesten bestemt på att denne tar fart.

Jag hatar fundamental analys, jag merker att det ødelegger min daglige mojo.
#FuckFA!

3 Likes