Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Leste dialogen din på Twitter om samme tema. Takk for info! Har lagt merke til at UBS har ligget høyt på salgslisten ganske ofte uten å tenke systematisk over det.

Seigt nedsalg da. Har fått kvitta seg med 960 aksjer i dag, liksom.

De har dumpet ved nyheter, og hold kursen relativt stabil rundt 40, noe som er ca 80% opp fra deres emisjons nivå (22kr). Men de presser heller ikke ned den, de selger ikke nede vid nivåer som 35-36 kr.

Jag håper selv att denne 5w 18/6 3T holder i ett kortsiktigt perspektiv. Litt spennede å se hva som skjer om den faktiskt bryter opp i formasjon, sen får man ju regne med att UBS er med på å selge.

Rent fundamentalt er det nok årsrapporten 30/3 som blir viktig for momentum. Aksjen er undervurdert, men den har heller ikke den hype, momentum og interesse en aksje trenger. Forhåpentlig blir det en turn-around rapport. Det jag ønsker mest av allt er fonder. De står for den største tilveksten, og med 4.9 milioner aksjer utliggandes så kan det bli meget fint OM vi får fond interesse, men kommer helt ann på rapporten.

Formasjonen er jo nice, og med kommende rapport tror jeg vi får brudd opp på bra volum.

Samme her. Ønsker meg en fin grønn dag med høyt volum.

Når vi tar ut VCP mønsteret, om ingen får før seg for å dumpe aksjer så får vi nok den dagen meget snart. Jag tolker det som att vi er i en sista 3T, eventuellt om vi får en svært liten 4T på 1.5 - 3%.

jmf. din post i traderhjørnet:

Hvis vi ikke får noen breakout opp fra mønsteret, tenker du det da er mer sannsynlig at den faller ned før den treffer støtte, eller tenker du at den bli liggende og flyte rundt 38-39 SEK?

Vet ikke. Aksjer kan være tight lenge. Men om den ikke bryter opp så er det ingen vcp. Da skal man se på andre mønster. Mye tyder dock på att aksjen snart smeller på en side. Min røst er opp.

Kanskje straight up umulig å svare på. Hehe.

God kveld!

Kan tolkes på mange måter. Men jag tolker det sånn akkurat nå i en større bilde. Fib 50 fra bunn agerer motstand. Vi har i stort sett en ascending triangle i en ascending triangle. Det er en bullish formasjon.

Rent teknisk finns det kapasitet till en utvikling på 150-220 kr. Rent fundamentalt, ennå høyere om du spør meg. Men det forutsier att mange biter faller på plass. Man får ta en dag åt gangen. Selv sikter jag opp mot gul zone.

1 Like

Joorschain, blockchainsamarbeidet som Talkpool tar del i, forklarer hvordan de mener de skal omvelte den afrikanske mobilreklamebransjen ved å tilby et transparent betalingssystem som skal kunne hindre svindel og skurete markedsføring. Veldig, veldig optimistisk skrevet, men verdt å lese for den som er interessert i å vite hva planene for Joorschain er.

Ser ut som gårdagens tighta range syns idag, 300k kjøpere inn første 30 min. Idag ryker nok 40 kr og vcp breakout senere i uka?

Ja takk, begge deler. Synes det er rart at den ligger og vaker på denne kursen, men det er markedet som bestemmer.

Dagen har jo nettopp begynt. Men om vi stenger blått idag med høy volum så tørr jag nok å påstå att vi kan bekrefte en 3T

Tenkte på hvordan den i det siste har vaket mellom 35 og 40 :wink:

Går aksjen sidelengs frem till rapport neste uke så kommer vi korrelera med bunnen av trendkanalen, og ca en krone fra trendtak. Breakout kommer på noen av sidene =)

3 Likes

Dro fram mitt fraktal verktøy sammen mot tidligere historikk. Talkpool har dessverre for kort historikk for att det er meget aktuellt, men intressant nevertheless.

Dette er nok best-case scenario.


@Hocki @Calusari

Snart så :rocket::rocket::rocket: T-minus 7 dager.

29

1 Like

Time will tell. Har en ok posisjon nå, øker hvis den bryter opp

1 Like

Nice ordrebok ja! Bryter den opp i dag så stikker jeg og kjøper meg en pils og drikker den på lesesalen :laughing:

Tenker vi skal pendle litt sidelengs frem mot rapporten, forutsatt ingen fine nyheter kommer =) Kun en uke igjen, har meget høye forventinger på rapporten.

2 Likes

Vi får satse på en S&P500 bounce samtidig som rapporten fremlegges :smiley: