Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Ser ut til å bli sånn. Jag bara håper att rapporten kommer in fint. Normalt sett eier jag ikke aksjer over rapporter, men akkurat i Talkpool er jag ubekvemt tung.

:crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Redeye oppdaterte estimat for onsdag.

Går disse estimat i mål skal kursen dobbles.

Tror du ikke estimatene til en viss grad allerede er priset inn i kursen?

1 Like

Hvordan?

Dagens kurs, nei. Selskapet burde handles på 2018 års siffer, ikke 2016-2017. Per idag handles man på P/E 15-12 på 2018/2019. Samtidigt har man slagit 80% av redeyes estimat første måneden. For 2018 har man allerede en orderverdi på 230-250 MSEK. Beholder man rørelsemarginalen så gjør man en ren gevinst på 25-30 MSEK for helåret -18. Dagens vurdering er en spøk =)

Ett selskap som har en organisk tilvekst på 20-30%, kommer øke EPS med 1000% i år, og går med gevinst fortjener mer interesse. Finnes også kun 4.9 millioner aksjer, det som er høyst intressant er når første fonden får interesse =)

P.S - Livet er mye enklere når man driter i FA! :speak_no_evil::hear_no_evil::see_no_evil:

5 Likes

noen som vet om rapporten slippes før åpning eller etter close i morgen?

Det som forundrer meg litt er om aksjen så til de grader unfervurderes, ref. kommentaren din, @babyrage.

Jeg sitter på gjerdet. Vurderer kjøp på åpning da det alltid er noen som vil sitte skuffet over åpningen på rapporteringsdag. Jeg kan selvsagt ta feil, men ser man ordrebildet i dag ligner på siste ukes bevegelser mht. meglerstats.

Q3 kom 09.00, så regner rundt den tiden.

Ja det er vanskelig å si. Jag eier ikke aksjer over rapport 95% av gangene. Men til imorgen føles det som aksjen kommer åpne oppåt. Regner med en kraftig tilvekst både i omsetning, EPS og resultat. Om noen timmer vet vi :smiley:

Ang ordreboken så har vi UBS som legat som en våt filt over kursen siden Augusti. De fikk ~450k aksjer gjennom emisjonen på 22 kr, så ikke rart de selger. Ser man på kursen er det også i største grad UBS som hindret oppgang da de solgt ned aksjen hver gang vi bryter opp.

De har uppskattet rundt ~70k aksjer igjen, noe som forhåpentlig ryker denne eller neste uke.

Jag tror på fine siffrer imorgen, men det jag er ute etter er nytt interesse og momentum fra markedet. Tror ikke så mange kjenner til selskapet.

Vi får se om man kommer levendes ut imorgen :smiley:

2 Likes

Man kan jo alltids bli verdiinvestor hvis det ikke skulle gå rette veien i morgen :sweat_smile: Det blir ihvertfall jeg

1 Like

Haha ja. Akkurat rapporten imorgon er vanskelig å si mye om. Det er tross allt Q1 - Q4 som blir viktigast. Man har per idag rapporterte ordrer for sirka 250 MSEK for helåret -18, og da återstår det 12 mnd hvor man kan hente nye ordrar.

Så lenge ikke børsen krasjer tror jag Talkpool har en meget fin framtid.

CSB + UBS samma aktør? De fikk 430k aksjer i August på 22 kr. Totalt ute med ~445k aksjer nå. Forutsatt vi har noen oberoende aktører som selger gjennom samme bank så burde schweiz være helt borte de kommende dagene. De har presset kurser i ett halvår, på tide att vi slipper oppover :smiley:

1 Like

Blir en spennende dag dette her, hadde være morro å finne ett nytt “Kitron” for min del.
Sittet der siden mars 2015, inngang 2,54. Utbytte i perioden (med den som kommer 4/5) på 1.01 nok. Kurs nå, 8,79
Ut i fra det jeg har lest meg opp på rundt Talkpool ser de nærmeste årene meget spennende ut. Lite aksjer i selskapet også, 4,9 Mill. Leverer de bra tall fremover blir det fort press på kursen.

1 Like

Det er Q1 framåt som er av relevans, idag er litt mer “meeeh”. Fra Q1 framåt kommer de skikkeligt bra sifrene. Men selvfølgelig viktig for det kortsiktige momentumet i aksjen.

Eneste mulige negative jag ser med dagens rapport er eventuella kostnader for emissionen og evt skatter fra LCC. Ta det i betraktning :wink:

1 Like

Er det gitt noe klokkeslett for tallene ?

Står bare dato så vidt jeg kan se:

Da ligger tallene på nyhetsfeeden på Nordnet. Omtrent som Redeye forespeilet, litt svakere på bunnlinjen.

ble ikke veldig godt mottatt ser det ut som…

Overhode ikke. Men det som fortelles om starten av 2018 virker svært lovende. Rabatterte aksjer er heller ikke å forakte :slight_smile: God påske!

1 Like

Estimaten kom som ventet. De som solgt var kortsiktige og UBS + CSB 15K aksjer. De burde være klare med sitt salg snart :sunglasses:

Jeg skulle sitte på gjerdet til rapporten ble sluppet, men kjøpte på morgenen da jeg var opptatt i dag.

Tipper vi snur opp nå over påske.