Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Men hallååå… Kapital til overs eller? :grin: Bygger meg opp en langsiktig portefølge. Så langt kun to selskaper. Vill opp i 4-5. Har også tenkt swinga en del fremover i Talkpool med andre porteføljer.

Du skulle jo ha solgt når støtten ble brutt og kjøpt mer nå TA ble positiv igjen! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ok, jeg driver egentlig mest å har litt moro på din bekostning. :see_no_evil:

Haha. To be fair - jo mer DD jag gjort desto mindre har jag giddet å bry meg om kursens utvikling. Har jo vært med å lekt siden 24-25, total vinst fortsatt pen.

Mina lange innehav har den tendensen. Hamlet Pharma som eksempel, begynte på IPO 4.5 kr, opp til 19 kr, ner igjen til 9 kr, opp igjen till 12 kr, ner til 6 og nå 15 kr. Ikke solgt en aksje. Talkpool har blitt en swing -> og nå ett langt innehav. Vill eie aksjer lenge, men skal selvsagt swinge litt og. Må jo eie noen aksjer til pensjon også :stuck_out_tongue:

Presentasjonen igår begynner rundt 02.00.00, sista presentasjon.

https://www.redeye.se/live/iaw-25-sep

1 Like

Så igjenom presentasjonen, flott med mangen områder rundt IOT, dog håper jeg de spisser seg litt mer.
Ved og satse for bredt vil det ta mye ressurser (manpower & cash) som til syvende og sist ikke kaster av seg.
Håper selskapet evner og finne sin nisje innen IOT og holde på den, føst da kan de bli best i sin klasse.
Jeg håper også at de etterhvert faser ned service delen av virksomheten, der er det nok av aktører som holder på og marginen på det forretningsområde er ikke særlig lukrativt, samt det krever mye manpower.

1 Like

Ägarförändring i Talkpool

Det har kommit till Talkpools (“Bolagets”) kännedom att Bolagets VD Erik Strömstedt, styrelsens ordförande Magnus Sparrholm samt en grupp investerare har kommit överens med en större ägare om att förvärva dennes samtliga aktier, motsvarande ett värde av cirka 11,6 MSEK. Erik Strömstedt och Magnus Sparrholm köper aktier för sammanlagt 350 000 kr.

Tobias Schön, styrelseledamot i intressebolaget Nordic IoT Networks och befintlig aktieägare i Talkpool, som köper aktier för 500 000 kr, säger: 

“Jag upplever en stor förändring i marknadens intresse och förmåga att ta till sig IoT jämfört med för bara ett år sedan. Många företag har börjat se möjligheterna med IoT och jag märker det bland annat på det stora intresset för LoRa-nätet vi håller på att bygga. Det verkar som att bolagen börjar förstå att IoT inte kommer bli en kostnad utan snarare en viktig potentiell inkomstkälla”.

För mer information se kontakta:

Erik Strömstedt, CEO Talkpool
Tel: +41 81 250 2020
[email protected] 

Om Talkpool
Talkpool tillhandahåller IOT-lösningar och telekommunikationsnätverk globalt. Genom sin avancerade tekniska expertis, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster med kort varsel oavsett plats. Dessutom är Talkpool ett av få företag med faktiska lösningar och kontrakt på plats i den spännande IoT-marknaden. FNCA Sweden AB är Talkpools Certified Adviser. Läs mer på www.talkpool.com.

Ekstern link: http://news.cision.com/se/talkpool-ag/r/agarforandring-i-talkpool,c2632135
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14365/2632135/918752.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181001.Cision.20181001:BIT:8735:0

1 Like

Dette er en god start på uken. UBS-eier som kvitter seg med resten av posisjonen? eller har kanskje aktøren solgt så mye på børs at det må være noen andre som selger?

Hadde vært interessant å vite hva de bataler for aksjene.

Til kurs 27,90 kr tilsvarer dette 8,5% av selskapet - det er ikke småtteri.

1 Like

Wow, der kom innsidekjøpet for man si👍

Japp UBS er borte nå.

1 Like

Sparreholm & Strömstedt betaler ut løsepenger. Aktøren har jo regelrett holdt aksjen at gunpoint.

Nå kan styrkan i lav free float vise seg.

2 Likes

Jeg må selge noe annet for å kjøpe Talkpool, det er veldig fristende. :slight_smile:

EDIT: ser at kursen er opp fra 28 når jeg sjekket til 29 nå. Hrmf :stuck_out_tongue:

Tar du altså aksjen ut av må-tenke-på-delen av porteføljen? :slight_smile:

Jeg flytter den fra “hva-faen-var-det-jeg-tenkte-på”-delen til “ikke-noe-å-tenke-på”-delen. hehe!

2 Likes

MEH…hadde kjøp inne på fredag på 25 tallet… så er litt arg selv… hoppet inn på 28 nå i dag

Finnes bare en mulig aktør som selger sitt innehav på 460-480k aksjer, og han kjøpte på 32.8, så kjøpet idag var ikke til stor rabatt. Simpel matematik på 11.6 MSEK gir kurs 25-26 kr for aksjene idag.

1 Like

Kult! Veldig bra nyhet. Nå kan den endelig begynne å gå opp!
Om UBS er helt ute er det nok stopp i nedsalget. Andre har vel kanskje solgt eller ikke kjøpt ettersom UBS har ødelagt kursen.

Blir bra kjøpsmuligheter når store aktører skal ut. Men nå er det kanskje over.

Transaksjonen er ordnet utom børs, så charten vil ikke vise kjøpet, litt synd for den ville vist en stor grønn søyle.
Tror forøvrig vi tar oss inn i den gamle trading rangen etterhvert.

Over 30 finnes det fritt spelrom mot 35-36 og motstand 42. Notere att UBS låg netto -400k siden emisjonen på 22 kr. Siste selger har også solgt 50-60k aksjer siste ukene, hans siste aksjer toks idag. Ellers tror jag gap på 26.20 som ble dekket i fredags var bunn.

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @babyrage (130 likes)
  1. @Calusari (19 likes)
  1. @Christian (12 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Defender (11 likes)

  2. @zappa66 (7 likes)

  3. @slapps (5 likes)

  4. @Halling (5 likes)

  5. @holmes (4 likes)

  6. @theroger (3 likes)

  7. @vegar_beider (3 likes)

Gratulerer!

Telenor med annsonse på fremsiden av hegnar.no
The hype is incoming.