Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

For en som kun kjenner Talkpool fra hva som blir skrevet her:

  • Hva er grunnen til at at lite selskap som Talkpool bruker så mye ressurser på å inngå kontrakter i så mange korrupte u-land og ikke konsentrerer seg om å bli en god tilbyder av sine tjenester i land med stabile tilstander og solide økonomier.
    For meg er det høy risiko av alt av kontrakter som inngås i land som Afrika, Sør Amerika og Midtøsten. Spesielt når selskapet er lite og sårbart økonomisk.
4 Likes

Jeg har sittet og fundert på om Talkpool kan være oppkjøpskandidat.
Hvem kan være naturlig oppkjøper, vi vet Talkpool er eksponert global, jeg har gjort mine tanker, har dere?

Qualcomm - kontantbud på 175 kr aksjen, moooneeeeyyyyyyy.

Har faktiskt ingen peiling, aldrig tenkt i den banen. Men nå når du tar det opp, hva tenker du? Ser for meg lilla talk som selskapet som har gått rundt av seg selv de siste 15 åren og nå vill eskalere og vokse til ett mid-cap gjennom aggressive forverv og tilvekst.

En liten del av meg skjønner hva du mener, den andre blir litt lei sei. Min første tanke er; skal ikke emerging markets land ha tilgang till teknologi kun for de er berørte land? Talk har kvalitativ business utover hele Europa, US og Asien.

Husk att Namibia er ett projekt og avtal tillsammen med Huawei fra Kina, ett av verdens store selskaper. Majoriteten av projekt de har i Europa, Midtøsten og Sør Amerika er i samband med store internasjonele selskaper.

Haiti avtalet er kun 1 land med Digicel - en av verdens største leverandører, som jobber spesifikt mot disse land. Deres globala ramavtal gjelder alle de 29 andre landen og noe man ennå ikke har penetrert.

Mauritius er sammen med Huawei.
Sør-Afrika er sammen med Ericsson
Madagaskar er sammen med Ericsson
Zambia er sammen med Ericsson
Bangladesh med realcom
Kina med Chinacomm
Pakistan med Ericsson

Forøvrig har du hele Europa i Tyskland, Italien med Nokia, i UK med T-mobile, Russland med Ericsson og Microsoft osv osv.

2 Likes

Tenker mer på IOTgroup i Australia.

Litt av mine egne estimat og andre jag synes ser mest intressante ut sett pa Forward P/S.

Allgon blir intressant å se på fremover, men Sivers er også ett selskap jag regner att veva i fra 2019 og fremover.

Sett på sektor indeks har vi ett snitt P/S på 3.06

55

Bar charts please :smiley:

Er du goooooo ellleeeeeeeeeeeeeeeeeerrr

Får hodepine hver gang jag sitter å regner på selskaper. Er ikke lagd for det som menneske.

1 Like

IMG_20180922_132247

Fra hva jag funnet har Talk søkt 15 ingeniører till Ericssons RAN projekt.

Fant også denne:

https://www.namibian.com.na/71394/read/081EVERY1-project-makes-progress

Tror, med highlight på “tror” dette muligens er MTC-Huawei projektet Talkpool fikk rammavtal på. Om dette stemmer er prosjektet ferdig i November.

1 Like
2 Likes

Tar med denne også her

3 Likes

Ser ut som vi bryter ned, USB gir seg ikke når dem først komme på banen

23-24 kr kan nok bli aktuellt. Føles som en meget attraktiv nivå innfør 2019-2020.

Tok ett lite bet i dag. Kanskje litt tidlig å prøve å fange. Plukker litt mer rundt 25 hvis det blir aktuelt.

Ur ett tekniskt perspektiv føles en double bottom reversal mulig med target ~70 kr i 2019. Det forutsetter først ett besøk på 23-24 kr.

Andre mulige nivåer er ett gap på 26.20, samt ett på 35.50.

1 Like

Meget flott presentasjon ikveld. Annerledes og fullt fokus på IoT.

Ble nevnt en del fokus mot golvbrunnar og luftforurensning innenfor IoT med hjelp av NIOT. Meget stor marked med massive volumer. En del pilot prosjekt på gang.

Man nevnte 23 MEUR for 2018, men “noe høyere” , tror Erik sa litt for mye og han kom på seg selv. Tipper selv 25 MEUR.

Om vi regner “lavt” på 23 MEUR så vokser vi 30% i H2, og 43% YoY med vinst. Siste kvartal ble vinsten holdt nede pga diverse kostnader relatert till IPO, oppkjøp og en engang kostned i Pakistan.

Q3 fremover er fokuset mer på vinsten enn omsetningen.

Golvbrunnarna skal måle fuktskador i hus/bygg. Man har også sensorer som viser seg minske varmtvanns kostneder med -30% samt minska forurensning. Man har pilot projekt på gang og ett stort interesse fra fastighetseiere og forsikrings selskaper. Skadene pga fukt oppnår i Sverige ca 100 MSEK per uke/måned (husker ikke hvem) + en nuller om vi prater total renovasjon. Dette kan man forhindre med talks sensor.

Denne er fra Mars:

Talkpools strategi att samarbeta med högkvalitativa sensortillverkare började bära frukt under fjärde kvartalet. Förutom internetanslutning tillhandahåller Talkpool även hanteringen av data i molnet. Mot slutet av året hade Talkpool utvecklat och genomfört flera skräddarsydda sensorer och smarta lösningar som mäter luftkvalitet på skolor och i kontorslokaler och temperatur och vattenförbrukning i lägenheter. Utvecklingen inkluderar en ”smart golvbrunn” som mäter fukten våtutrymmen. Försäkringsbolag och fastighetsägare har visat stort intresse för våra lösningar och flera testinstallationer gjordes under det fjärde kvartalet. Informationen från dessa lösningar är inte bara intressant för hyresvärdar och husägare utan även för byggföretagen som garanterar byggkvalitet och försäkringsbolagen som tillhandahåller ansvarsförsäkringar. Det är liten investering för hyresvärdar, byggföretag och försäkringsbolag som kan innebära stora besparingar tack vare tidig upptäckt av fukt och mögel.

3 Likes

Begriper ikke den labre interessen av dette selskapet?

Meh, det kommer en dag :grin::money_mouth_face: kunde faktiskt ikke bry meg mindre om denne går till 23 kr. Derifra ser jag 1000% på noen år. Så lenge markedet er dum skal jag misbruke det.

Come at me bro.

Hvis du hadde brukt TA, så kunne du har 50% flere aksjer? :joy: