Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Er du ikke litt konservativ angående omsetning for Q3. Håper å se 6 tallet

Har konsekvent regnet lavt iom likviditets brist. Om vi kun regner på -17 + LCC + 10% tilvekst får vi 3.3 + ~2.5, uten Saudi. Men vet ikke hva jag ska forvente, men ligger i spannet 5 - 5.5, ~6 hade vært super.

Fikk jo 5,5 i Q2, noe som ble oppfattet som skuffende, selv med økende marginer. Er det noen sesongvariasjoner som sier at Q3 skal bli svakere enn q2?

Kvartalen har vært skuffende fordi resultatet ikke har vært positivt grunnet kostneder i Pakistan og dylikt. Forhåpentlig er marginalene gode nok nå og man kan vise positivt resultat på siste rad alle rapporter fremover.

1 Like

Innfor 2019, market size estimate: 1933 BUSD til 2022.

06

Båder godt når Talkpool har vunnit awards fra Huawei, og nyligen sterkt sitt feste med Ericsson hvor man står sterkt.

Hvor mange avtal dette kan lede til de kommende åren er vanskelig å sette siffrer på. Blir noen koselige år fremover!

1 Like

Huske på de fikk inn likvider i Q2, tar nok 2 kvartal før de er satt i arbeid

i fare for å høres veeeldig shareville ut her nå; noen som har sett noen nyheter mtp det store kursfallet i går og i dag? rimer ikke så veldig?

2 Likes

Jeg tror aksjen møtte motstand oppe på 33 kr og manglet styrken for å gå forbi der. Deretter er det kanskje litt makronoia som har forårsaket at vi gikk ned under 30 kr, og når vi først er der vil en del løse hender kaste aksjene ut i markedet, tenker jeg. Jeg er litt overrasket selv over at vi faktisk er helt nede på 26,30 kr, men, i et volatilt og urolig marked vil en aksje som dette svinge ganske kraftig.

Det svir litt, men jeg har også kjøpt litt i dag.

2 Likes

Det var ett flott ord, makronia. Akkurat hva det er. Tok tillfellet i akt og kjøpte på meg en ekstra swing ved siden av lange innehavet idag. Klager ikke på utviklingen.

1 Like

Synes 26,30 og området over tok godt imot aksjene som ble kastet ut og satser på at det er bunn for nå. Jeg tåler fint noen % ned til 25-tallet i løpet av noen dager hvis markedet fortsetter å være bekymret. Håper det dannes higher low på 26-tallet der da.

1 Like

http://www.mict.gov.na/documents/32978/266786/MICT+STRATEGIC+PLAN+2017-2022/3596bd32-0aa5-498a-b4c9-b396af9e8c1a

1 Like

En av landets to største aviser.

3 Likes

http://jubailiiot.com

Ingen dårlige (les små) aktører som skal exhibere/delta… Og så har vi lilla TP på 130 MSEK ved siden av :wink:

3 Likes

Redeye Q3 preview

Talkpool will publish its Q3 report on Tuesday the 27th of November. We estimate sales of EUR 5.9m and an operating result around EUR 0.4m. The most exciting news during the period concerns the USD 5m deal with Ericsson in Saudi Arabia.

We expect Talkpool to report net sales of EUR 5.9m in Q3, corresponding to sequential growth of 7%. We forecast a gross margin of 25%, thus slightly lower than the gross margin shown during the two previous quarters (26-27%), which we believe to have been higher than normal because of more niche projects. Regarding regional distribution, we expect the Middle East and Haiti to account for the most substantial contributions, about EUR 2.1m and EUR 1.8m respectively.

Our other OPEX estimate is EUR 1m, thus expecting EBITDA around EUR 0.5m, corresponding to an EBITDA-margin of 8.8%. After D&A around EUR 0.1m, we expect an operating result of EUR 0.4m.

The most interesting news during the period concerns the new TNS agreement with Ericsson in Saudi Arabia. The deal is worth USD 5m, where Talkpool will handle the implementation and integration of networks for the Kingdom’s largest operators STC and Mobility. Talkpool mentioned that the agreement entails favorable conditions for the company, most likely meaning greater margins than the common TNS-project. Talkpool established a presence in the region during the beginning of the year, highlighting that it has been able to sign a large deal during a short period. Apart from securing steady revenues during the coming 1.5 years, it will further lead to an improved position in the region which should positively affect its chances of winning IoT-projects in the region.

Talkpool will publish its Q3 report on Tuesday the 27th of November. We will get back with a comment stating our view of the report

Meget starke siffrer, håper vi når dem. Redeye ligger mye høyere enn meg så håper dem får rett.

Summerat:

OMS: 5.9 MEUR
EBITDA: 0.5 MEUR
EBITDA%: 8.8
GM: 25%
Resultat: 0.4 MEUR

3 Likes

Jeg er meget skeptisk till redeyes estimat, ser ikke hvordan vi når den siffren. Men jeg gikk nettopp igjenom min order liste per marked som jeg har liggendes.

Ser vi på Q3’17, og plusser nye markeder er jag ikke lengre så sikker på att vi faktiskt ikke når, eller kanskje tom slår deres estimat? Selvsagt spørs det hvor mye den likviditetsbristen man hadde tidligere spiller in, men ser ut som gode muligheter?

Jag regner med att både Pakistan + Haiti leverar, og allerde der har vi ~4 MEUR, hvilket er 20% høyere en Q3’17. Sen må vi sannsynligvis regne med ~1 MEUR fra nederland + belgia, og ta med Saudi. Då lander vi rundt 5-6 MEUR.

Hva tenker dere andre?

1 Like

De fikset likviditeten midt i kvartalet, så det kommer jo an på hvor offensive ledelsen var :slight_smile:

Erik og ledelsen har levert på alle fronter siden IPO. Enligt siste presentasjonen ble det også nevnt man skulle nå “23 MEUR, eller en aning høyere”. Så om vi slår ut det på årets siffrer så langt så savner vi 12-13 MEUR om vi baserar det på 23-24 MEUR på '18.

Da Q4 er sterkest kan vi regne ~8, hvilket gir 5-6 MEUR imorgen.

Tror egentlig det er en helt ok rapport som markedet ikke har priset inn, spesiellt ikke når vi tar Q4’18 med i rengnien for '18.

1 Like

27/11-2018 09:00:00: (TALK.ST) Talkpool delårsrapport januari-september 2018

Markedet er absolutt ikke fornøyd her. Er det marginene og den lave Q-Q veksten som trekker ned?

Bruttomarginen ligger i hvert fall under snittet for i år og tilsvarende kvartal i fjor

Virker dog som det er en engangseffekt som ligger bak?

The key driver for a lower gross margin, compared year-on-year
but also compared to Q2 2018, are costs incurred and expensed in the period, related to rolling out proprietary IoT
solutions in Haiti.

Net cash flow from operating activities var også svakt, pga økt arbeidskapital.

3 Likes