Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

" I 5G kommer det att bli mycket mer aktiva antenner, och här behöver vi stärka vår kompetens för att ha ett konkurrenskraftigt erbjudande, och inte vara beroende av tredje part".

Ikke helt utenktbart at Talkpool i fremtiden er et muligt interesse for Ericsson.

We have now been placed in the preferred supplier category and working hard to enhance the mutual cooperation”

1 Like

Tenker du da salg av nettverksvirksomheten?

Optimalt scenario i min bok er att man selger hele TNS segmentet og har full fokus mot IoT. Men det er stabil business som går med vinst. Men man hadde nok kunne eskalere hele virksomheten, kjøpe selskaper og ta Talkpool til en ny nivå om man gjorde sånn.

1 Like

Det er hype-train aktivitet på MWC19. Rekomenderer dere å sterkt følge med på nyhetsflødet, mye kult som kommer derifra nå i dagene.

2 Likes
6 Likes

Selg TNS delen eller bli JV til Ericsson for 40-50 kr aksjen.

Det begynner å komme seg. Weekly spring på obefintlig volum, MA på vei horisontellt. Noen uker til så ser trenden bedre ut. Vil ta noen måneder innen MA 200 er oppegående igjen.

4 Likes

Årsrapport spek.

Mot mars-2020 4x ebit om mål ovan nås, Tenker 20x ebit er rimelig for et selskap som vokser innenfor IoT. Forutsetter selvsagt man begynner prestere på order fronten.

3 Likes

Begynner å bli keen på å selge en nyre…

70 MSEK.

Dine egne? :slight_smile:

Meget muligt jeg må inn i svarte markedet.

Tragisk utvikling i denne aksjen, ned mot ATL igjen
Om de ikke leverer den 30. kan det bli stygt… igjen

1 Like

Ja, stusselig utvikling. Hva tenker folk her om tallene? (Er vel 29.03 som er datoen)

1 Like

Jeg satser på at Q3 faktisk bare var en “blipp” hvor de hadde for lite cash til å gjøre investeringene de trengte og at Q4 blir bra og viser fortsatt vekst og at de fortsetter å guide samme vekst framover.

Tenker att best case scenario er break-even på helåret -18, spesielt dersom det er noen IoT investeringer som preger Q4. Trenden kan ikke bi bedre, og selskapet allerede latterlig billigt.

I mitt egne hode er det som alltid, kursen haverer rundt all time low sidlengs. Trette mennesker selger og ivrige investorer kjøper. Ser dette mønsteret om og om igjen. Selvsagt må de levere i år og till Q4, risikoen er alltid att det blir ett seigt kvartal igjen.

Noe intressant?

“Vi kommer att jobba på icke-organiska möjligheter. Vi ser att det finns sådana, där vi kan lägga till produkter som har med vår kärnverksamhet att göra. Det kommer att vara en hög prioritet. Ska vi vara marknadsledare, då måste vi stärka oss”,

Håper sterkt man har et øye på talkpools TNS virksomhet. Håper man dumper driten og går all-in IoT.

1 Like