Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

https://imcg.se/2020/01/skapa-affarer-utomlands-delegationsresor-oppnar-nya-marknader/

-Det är viktigt att uppmärksamma duktiga bolag som bidrar till en hållbar samhällsutveckling och som bedöms ha potential för framgång på den globala marknaden. En delegationsresa ger relevant kunskapsutbyte, som kan lägga grund för avgörande affärsrelationer framåt, säger Frida Barrett på IMCG.

:sunglasses::sunglasses:

1 Like

Når tror folk att evt avtale skulle kunne komme?

Kan vi håpe på mid februar, eller hva tenker du?

Ingen anelse. Men det jeg tenker er att ingen hadde gitt et lån med 0% rente første to årene med strike 50% over kurs uten å sitte på informasjon. Mest sannolikt var det Dirk som gikk dagen før, og i samband med att man presentere nyheten losset man for insider informasjon. Tror det bare er et tidsspørsmål, forhåpentligvis i februar senest. Siste del av lånet på 18 MSEK gis i midten av februar. Må vel være nok penger til å starte et nytt selskap og hente inn en del billig arbeidskraft? Må si att risk-reward anses være høy, samtidigt handles vi tekniskt i positiv forstand.

1 Like

Jepp, enig der. Imens får vi bare kose oss med denne GIFen

Typ så hehe. TA ser grei ut. Ikke noe fan av indikatorer, men ser att MACD gir snart kjøpsignal i måned og daily (over 0 pkt). Tydelig blokk på 7k aksjer som motstand. Får se om markedet beter av det idag.

Gøy med litt kjøpere igjen.

Ser ikke ut som AVA aktøren har handlet ferdig ennå. Intressant kjøpmønster. Ca 500k handlet siste 2 dager. Nye highs incoming.

Ja, hadde vært gøy med noe news fra selskapet snart :blush:

Sett historikt har det aldri gått lengre en 30 dager mellom pm. Har ju ingen betydelse og kan være ren tilfeldighet, men intressant allikevel. Har en følelse av at noe kommer snart. Forhåpentligvis noe stort. Nå er det ca 2 mnd siden relevant pm sett bort ifra CFO nyheten. Denne tystnaden er positivt ubehagelig.

Ja, det er interessant.
Og at de egentlig skulle omstrukturere ila høsten i fjor, men kanskje drøyer det hvis de uansett skulle starte et nytt selskap / omstrukturere med den midtøsten dealen de håper på å få?
Bare synsing fra min side, kan ikke en dritt om omstrukturering av selskaper :stuck_out_tongue:

AVA aktøren tok ca 1% av selskapet. Får se om hen skal ha mere.

1 Like

Hat AVA netto kjøpt 55k de siste dagene? Trodde mer 20-25k jeg. (tenker antall aksjer)

Personen som kjøpte har kursmål 50 kr i år ifølge personen selv. Godt mulig om avtalet kommer.

45-50kr er del mål, skal alt spilles ut etter planen ser vi 100kr i 2021

Jodå er enig, men et år at gangen :see_no_evil::rocket:

:thinking:

Kan vi stabilisere oss over 20 kr i forkant av ett potensielt avtal må jeg jo si att det det ser meget koselig ut for å nå første delmål.

2 Likes

Ren spekulasjon nå.

Selskapet slipper nyhet om potensielt avtal.
Dagen etter kommer lån om 2 MEUR med 0% rente.
Sparrholm sier i intervju “stor sjanse” at man får lånet, men man kan ikke “si mere”.
Noen aktør kjøper 2% av selskapet og presser kurs opp til 20 kr.
Konvertibeln om 1 million aksjer kan konverteres med kurs over 20 kr over 10 handelsdager.

Spekulasjon; hva om personen som gitt lånet har fått noen informasjon om hva som kommer, og derfor aksepterer strike +50% over kurs når lånet ble gitt (13 kr) med strike 20 kr. Samme person/noen person med informasjon driver kurs til 20 kr, med mål om å holde kurs over 20 kr i 10 dager for å få 1 million aksjer i forkant av - et potensielt avtal.

Gjennom å gjøre dette, får man 1 million aksjer på kurs 20 kr, og kan ved ett større avtal casha in stort. Ponera +250 MSEK avtal og 100% utvikling til 40 kr. Det er nettovinst på 40 MSEK + 2 MSEK med siste dagenes kjøp - om det er samme person.

Igjen, dette en ren spekulasjon. Det eneste jeg vet er at det om det var jeg, så hadde jeg gjort det om jeg nå satt på noen informasjon. Kan også være ren tilfeldighet, og at noen bare synes at selskapet er billigt. Alternativet er at jeg har 100% feil selvsagt. Intressant allikevel.