Ren spekulasjon nå.
Selskapet slipper nyhet om potensielt avtal.
Dagen etter kommer lån om 2 MEUR med 0% rente.
Sparrholm sier i intervju “stor sjanse” at man får lånet, men man kan ikke “si mere”.
Noen aktør kjøper 2% av selskapet og presser kurs opp til 20 kr.
Konvertibeln om 1 million aksjer kan konverteres med kurs over 20 kr over 10 handelsdager.
Spekulasjon; hva om personen som gitt lånet har fått noen informasjon om hva som kommer, og derfor aksepterer strike +50% over kurs når lånet ble gitt (13 kr) med strike 20 kr. Samme person/noen person med informasjon driver kurs til 20 kr, med mål om å holde kurs over 20 kr i 10 dager for å få 1 million aksjer i forkant av - et potensielt avtal.
Gjennom å gjøre dette, får man 1 million aksjer på kurs 20 kr, og kan ved ett større avtal casha in stort. Ponera +250 MSEK avtal og 100% utvikling til 40 kr. Det er nettovinst på 40 MSEK + 2 MSEK med siste dagenes kjøp - om det er samme person.
Igjen, dette en ren spekulasjon. Det eneste jeg vet er at det om det var jeg, så hadde jeg gjort det om jeg nå satt på noen informasjon. Kan også være ren tilfeldighet, og at noen bare synes at selskapet er billigt. Alternativet er at jeg har 100% feil selvsagt. Intressant allikevel.