Dette er innsidehandel i så fall. Har det blitt meldt?
Regnes jo ikke som insider handel så lenge markedet fått samme informasjon, hvilket vi “fikk” i og med at man sendte PM om avtalet.
Det jeg reagerer på er dette;
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Talkpool, som är verksamt inom IoT-lösningar och kommunikationsnätverk, förhandlar om ett “omfattande” kontrakt i Mellanöstern.
“De potentiella intäkterna från den nya verksamheten beräknas överstiga alla Talkpool Groups övriga intäkter tillsammans”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
I samtal med Nyhetsbyrån Direkt förtydligar bolagets styrelseordförande Magnus Sparrholm att intäktsbedömningen kan sättas i relation till bolagets omsättning om drygt 24 miljoner euro, cirka 260 miljoner kronor, under 2018.
Förhandlingarna, som pågått sedan flera månader, går enligt det First North-listade bolaget bra och Talkpool ser goda möjligheter att vinna projektet, men betonar att inget kontrakt ännu tecknats.
“Talkpool förbereder sig för att etablera ett separat företag som kommer att anställa flera tusen personer om kontraktet skrivs under. Projektet som löper över minst 5 år omfattar distribution, anslutning och drift av ett nytt medianätverk”, framgår det vidare.
Magnus Sparrholm, som även är storägare i bolaget, säger till Direkt att det finns en “stor chans” att bolaget får kontraktet, men han ser även en risk att det inte blir så. Normalt går Talkpool ut med pressmeddelande när nya affärsavtal skrivits under, men av “olika anledningar” var bolaget tvunget att gå ut med information tidigare än så i det berörda fallet. Magnus Sparrholm avböjer att säga vilka dessa anledningar var.
Hvordan børsselskaper agerer:
- Gi informasjon
- Prate med advokat hvordan man ordlegger seg; “stor sjanse, men kanskje ikke”, “ulike anledninger”.
- PM om avtal for å frigjøre for insider informasjon.
- Akseptere lån
Voila, problem solved.
Hehe, interessant tanke, personen(e) må uansett jobbe hardere for å holde kursen over 20kr
Triggerliste fra en person på placera. Med dette finnes selvsagt golvbrunnarna.
Tok frem spåkulen for 2020.
ABC korreksjon, impuls 1-5 + avsluttet (1).
Selvsagt mye nyhetsdrivet, men mønsteret håper jeg på.
Enn kan håpe. Akkurat nå er det så pass rolig fra selskapets side at alt kan skje. I verste fall er det ytterligere en upthrust og vi skal testa bunn en gang til. Men med alt som er i pipeline, og at en del aktører tok ~150k aksjer på 18 kr så ser jeg den sannsynligheten som mindre trolig.
Jeg er litt usikker ennå, vil se hvordan vi stenger i morgen. Jeg har hatt 20kr som det viktigste nivået å bryte i min bok, men brudd og trendendring uten follow-through betyr ofte bear flag/rising wedge kortsiktig. Eller som du pent skrev over, en upthrust for test av bunnen. Svaret får vi snart:-)
edit; Jeg satt på telefonen da jeg så på chartet ista, og har tatt en grundigere titt på pc nå. Jeg greier ikke helt sette fingeren på det, men det er noe jeg ikke liker med chartet. Vanligvis hvis jeg ser et chart jeg ikke er i tvil om, typ det vi begge to har lagt ut ang CGC, så roper det bull. Med talkpool så gjør det ikke det for meg, dessverre. Når det er så stor usikkerhet ang chartet generelt, så er det ofte et dårlig tegn.
Jeg håper jeg tar feil, og det kan godt være det jeg har nevnt flere ganger tidligere, ang lovnader og mangel på svar som sitt i bakhodet mitt og skriker usikkerhet.
Det er en meget fin bunnformasjon. Må nok innvente et flott pm før det tar av på riktig.
Man ser det man ønsker å se. Jeg sitter ganske lett i talkpool foreløpig, men skal være dønn ærlig å si at dette ikke ser ut som en bunnformasjon atm😅
En fordel med å følge mange markeder og mange aksjer, er at chartet ofte kommer til deg. Dette chartet kommer i hvertfall ikke løpende til meg. Vi får se om det kommer en nyhet, men det baserer ikke jeg min TA på.
Dessverre får du feil her
Vi har ett golden cross, men så illikvid som aksjen er til tider vekter jeg TA mindre tillit.
Noen som har klart å fiske ut noe nytt her? Ikke et pip fra selskapet på flere måneder? Stille frem til rapport 17.03 da kanskje
Stille til mars tviler jeg på. Siste del av lånet kmr om 1-2 uker. Forhandlinger på avtalet har sikkert pågått i ca 1 år. Om lånet var til for å starte nytt selskap, så tipper jeg vi hører noe snart. Tror på PM inom 1-2 uker. Hva for typ av PM vet jeg ikke, men positivt absolutt.
ABC korreksjon. Impuls 1 (1-5), 2, og nå en lengre 3 (1-5). Med andra ord, LPS inne på 18 kr higher low? Over 21.50 og jeg tenker en 3a lander rundt 30-34 kr. Brudd under trendlinje og negativt selvfølgelig.
EDIT: Oppdaterte bildet hjemme.