Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Noen som har hatt kontakt med selskapet? Kan vi forvente annet enn en negativ rapport i de kommende månedene?

Har hverken hatt kontakt med dem eller hørt noe mer enn hva som er kommet i PM. Det eneste jeg funnet ut av er att de har et x antall forhandlere ute i Europa, bland annet 1-2 i UK, Nederland etc. Usikkert hvor mye effekt det vil ha i Q4, men forhåpentligvis vil det hjelpe til med sifrene og EBIT i 2020/2021.

http://connectedthings.store bland annet.

De har også økt opp aktiviteten på twitter og media.
https://talkpool.io/category/mediacenter/

Ska de ut med PM så er det best å gjøre det nå snart :slight_smile: Oppfylder ikke mine generelle kriterier ennå, fortsatt -25% under 52w highs. Men snart så forhåpentligvis.

@Defender

Skärmavbild 2020-02-13 kl. 15.34.46

Kanskje de sparer kruttet til rett før Q rapporten, den vil jeg tro er negative pga Haiti, forhåpentligvis den siste.
Skal de komme i mål med sine estimerte økonomiske mål for 2021 måde begynne og levere blå tall senest i sommer.
Hvis ikke de lander en gigant kontrakt som berger hele greia da :smile:

Jeg er usikker på hvordan ting fungerer for slike selskap. Men kan tenke meg att å ta fram et komplett avtal etter pilotprojekt kan ta opptil 18 måneder, minimum. Golvbrunnerne med Anticimex & folksam tenkte man lansere i 2019, åpenbart forsinkelser. Shell kom likaså i 2018. Atrium ljungberg er sannsynligvis det svenske fastighetsselskapet man har fått pilot order ifra.

Får se hvordan 2020 blir, men ifølge siste rapporterne har de åpenbart ingen tvil om at de kommer til å nå målen 2021.

Fra personlig erfaring, jo større selskapet er dess lengre tid tar innsalgs prossesen.
Min erfaringer er fra store kjeder som Onninen, Byggmakker og Optimera, disse er jo ikke store i internasjonal målestokk.
Eks, B-meters må og så promotere og selge disse produktene før de skalerer opp volumet.

Det jeg føler fortiden i Talkpool, de har for mangen fugler på taket.

sitat " det er bedre ha en fugl i hånden enn ti fugler på taket"

Jo då, men de har en attraktiv produkt også. Jeg såg på LinkedIn att B-meters presenterte alle sine produkter på The Things Conference, med henvisning til Talkpool i sine presentasjoner. Så jeg tror de er fornøyde, og oppfølgingsorder kommer.

Skärmavbild 2020-02-13 kl. 17.56.15

Regner også med at atrium ljungberg kommer fortsette legge ordrer i sine nye projekt. Og med flere forhandlere ute i Europa så tror jeg deres IoT vertikal kommer trappes opp sakte men sikkert =) Men det vi trenger for å redde oss aksjeeiere, utover stabile siffrer i rapportene er selvsagt at selskapet lander en større IoT order. Hvem det blir føles ikke relevant, men man kan jo bare velge mellom alle disse projektene.

Kan det være noe Talkpool har nesen borti i?

Spenstig prosjekt

Så dette prosjektet tidligere ja, og tenkte kanskje at det kunne ha noe med den store kontrakten i midt-østen å gjøre? “…drift av ett nytt medianätverk.” Har jo vært involvert i arbeid i telekomsektoren tidligere i KSA, på tide å ta steget inn i IoT.
Men selvfølgelig, KSA satser jo på en vanvittig teknologisk oppgradering i de fleste sine eksisterende byer også, så det trenger ikke ha noen sammenheng som helst med dette.

Søker man på global tenders “Media, telecommunications, KSA” er det kun disse som kommer opp.

I Pakistan er det ingen aktive som matcher.
https://www.pta.gov.pk/en/media-center/category/tenders

Regner derfor med at det åtminstone er et KSA projekt. Neom er det eneste som matcher med søkeord, lengde på avtal (5 år), og har høy nok forventet kostnad.

2 Likes

Dersom teorien stemmer at det omhandler Neom, så kom denne 28/01.

“The initial phases of the project execution will focus on infrastructure development,”

1 Like

Er nok ikke veldig usannsynlig at det kan være linket opp mot Neom egentlig.

“Saud i Arabia is planning substantial investments in Internet of Things and the Saudi Vision 2030 includes smart city projects such as the planned city of Neom where Talkpool is already involved in an early stage.” (Annual report 04.05.18)

1 Like

Yupp, fokus var primært konsultarbeid første tiden og deretter skift mer mot iot. Nå, to år senere er det nok på tide :slight_smile:

1 Like

Flotte nyheter idag. Strukturelt viktige nyheter som åpner opp for selskapet i fremtiden. Dock ikke de nyheter som markedet hadde håpet på. Høyst sannsynlig ønsker man ordrar, og ikke lignende som idag. Anser det dock være positive nyheter for fremtiden.

Teknisk har vi fortsatt gode muligheter å bryte opp på sikt, får se hva som skjer videre i uken og neste. Håper på en påbegynnende VCP formasjon.

1 Like

https://mfn.se/cis/a/talkpool/talkpool-ag-talkpool-signs-framework-agreement-with-atrium-ljungberg-for-smart-buildings-9289a646

“Betydende”

4 Likes

Finnes inget bedre enn en ineffektiv marked for å skape kapital.

“Abuse the retardness”

1 Like

Blir høyeste volumet siden 1. Nov ser det ut til i dag.