umulig og si, jeg regner med røde tall, om bare så par hundre tusen euro så vil selskapet straffes hinsides.
Nu tror jeg nogen maler fanden på væggen men altså, jeg var oprindeligt på køberen i dag på 10 blank, men trak mig for at øge swing i NANO. Muligt der bliver ekstra rabat i morgen … det tager vi med, uagtet at resten af mine positioner i TALK bare nedsmelter løbende …
Synes ikke to-siffrigt røde sifrer imorgen er noe rart. US stengte på sin tredje verste dag i historien idag. Det er spesielle tider nå som kommer til å gå ned i historiebøkene. Det skal nok mye til for å ikke stenge rødt imorgen. Selv ligger jeg på kjøp på ensifrigt
Tenker primært at dersom man har en horisont på +1 år så spiller ikke morgendagens rapport noen rolle, og min horisont personlig har alltid vært 2021+. Fint selskap som tjener bra med penger, de skal bare bedre sine marginaler så kommer nåværende market cap å vise seg være svært billig.
Til forskjell fra mange andre microcap selskaper så 1. omsetter de mye penger 2. har stabil virksomhet 3. Nytt segment med spennende nisch (med salg). Dersom ikke denne corona pandemi hadde oppstått så hadde nedsiden vært svært begrenset.
Det vi passive investorer i Talkpool må vente på nå er at corona bølgen skal gi seg, men med 1-2 års horisont så finnes det mange muligheter. De overlevde finanskrisen 2008, de kommer til å overleve Corona-krisen med penger i kassen.
Ja har nå sittet i 2 år, så kan like godt sitte i to til, øker litt hele tiden, regner med og runde 50k aksjer i morgen
Det er gode lærings muligheter å booke av for investorer idag. Nåværende marked er preget av alt for mange investorer som ikke har opplevt en kris. Jeg lærer mye hver dag.
“Value is not a support level”
Når folk skal ut, så skal dem ut, till enhver pris. Men er man godt nok innsatt i selskaper som blir nok billige, så får man raskt 30-50% value man kan godte seg med på sikt. Talkpools tid kommer i fremtiden forhåpentlig, eller det er hvertfall investerings-tesen.
Ingen rapport før børsåpning?
Tror den kommer etter børs
Ja vi venter alle i spenning på enn dipp under to siffret
Rævva rapport. Det positive er at en del av arbeidet/inntektene i Haiti kommer nå i Q1 istedet, og at de ikke ser noen påvirkning av virussituasjonene så langt. De bekrefter langt på vei som vi mistenkte at de kan komme til å være sterkt involvert i AL sine prosjekter i Sickla, Kista og Slakthus. KSA prosjektet gjenopptar forhandlinger nå etterhvert, så fortsatt muligheter for the big shit.
“Talkpool has been offered a very large media project in the Middle East.” Merkelig ordlegging? Been offered?
Hade ingen forhåpninger på Q4. Risikoen var fortsatte problem i Haiti, som nå har roet seg samt kostnader for omstruktureringen. Resultat mye verre enn jeg håpet, men med nye lånet så klarer de seg. Får kanskje plukket under 10 kr imorgen, om ikke markedet allerede har priset in Q4.
Nåværende Mcap på 50 MSEK.
Dette var noelunde som ventet, Haiti ut av drift ville medføre mindre omsettning.
Hvis vi løfter bikket er jeg veldig positiv til Talkpools fremtid.
De som selger i morgen har ikke satt seg inn i selskapet eller så er de bare livredd for og være i markedet generelt.
Præcis … men det er et perfekt setup til et potentielt stop loss raid og reaktion efter den generelle nervøsitet i markedet; ikke at det bekymrer mig, jeg står klar med frisk kapital ved startlinien.
Vi får se hvor mye som er priset inn allerede. Men enig i det du sier. Man velger bevisst å belåne seg med långe kontrakt isteden for nyemisjon, og man burde kunne amortera bort og bedre soliditeten i takt med att marginaler stiger. Spørsmålet blir jo når.
Det positive her er jo guidingen for Q1, man vet jo egentlig allerede nå at man kjøper seg inn mot et ganske godt kvartal sett i betraktning.
- Haiti har full produksjon og problemene er unnagjort i Q4.
- Airbus kontrakten ble i Q4 fornyet for enda et år.
- Ingen problemer i forhold til covid-19.
- Precautious one-off impairments and write offs were causing a significant net loss in Q4.
- " The effects of the increased sales efforts and the cost reductions also became visible in the sales pipeline and operating financial performance at the end of the quarter." Dette bør forventes å materalisere seg i enda større grad Q1 and forward.
- “Potential add on orders for the complete property portfolio of this client (AL) will be significant.” og senere i teksten : " Projects are currently in progress in the Sickla, Kista and the Slakthus areas (AL)"
Så Q1 blir nok en god del bedre. Spørsmålet er jo om man tror selskapet klarer å gjennomføre sine visjoner videre inn i dette året, de har jo ganske mye potensiale, men så var det dette med å klare å materialisere på lovnader og ikke at det ikke bare ender med guidingen.
Enig i hva du skriver. Rent spontant når vi prater om selskapets visjoner. Deres visjoner er IoT, hvor de har i stort sett 99% av fokus. Man er med i 2 statlige prosjekt innenfor IoT, man har etablert IoT fokus i Haiti og Pakistan, og man har virksomhet i KSA. To milliard-selskaper har skrevet ramavtal med Talkpool, man har solgt 10.000 enheter så langt (flere IoT selskaper har nest inntil 0 salg).
Ting beveger seg fremover. De har bevist allerede at det er et selskap som skal være posisjonert i IoT bølgen. Synes ikke det går att diskutere.
Men ja, sifrene er dritkjedelige, og det er akkurat de som holder kursen tilbake. Men potensialen finnes der og det kan ingen ta ifra de.
Nei, potensialet kan ingen ta fra dem! La oss håpe de ikke blir som en 2001 utgave av Leeds!
Men kan du vennligst forklare meg hva som egentlig står her ? :
“Talkpool has been offered a very large media project in the Middle East. If Talkpool wins the contract…”
Det der er så uklart og typisk Talkpool som du får det!
Det der er klassiskt talkpool. Som noen annen sa her for en stund siden; får håpe de lager Corona sensorer.
Det skal også sies at man har fått en investor med på laget på 20 kr (eller lån på 3 år), har gjort en rekke innsiderkjøp under åren på 20-38 kr og ingen insider salg utover i forbindelse med nyemisjon som man også tegnet.
Tror selv dagens rapport er ytterligere en dipp i kurven som er preget av uro i Haiti. Tror som @Defender at man skal se fremover, men det skal jo også sies at dersom man er interessert i selskapet men ikke eier så er det ikke nødvendigvis et kjøp her og nå. Man kan pent vente in bedre tider. Personligen ligger jeg på kjøp imorgen fordi jeg vill ha lavere GAV
Ja, får se på saken selv, har ikke helt gitt dem opp enda. Kan ikke kjøpe for mye heller, på dagens prising så er det vel fare for at hver og enhver blir innkalt til å sitte i styret snart. Men sånn på en serious note, så kunne det vært interessant å prøve å fått satt opp et møte/litt tettere kontakt med ledelsen. Vi har sikkert en del % av firmaet samlet på bare et par stykker her.