Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Interessant tanke at se, hvor man ligger på ranglisten … har vi en top 50 aktionærliste?

Talkpool AG, the group’s Swiss holding had an equity ratio above 12 % per 31 December 2019. The accounts receivables of minor customers were 100 percent written off as a precaution. Same was applied for short term assets from former Talkpool market units.

An important reason for the negative consolidated equity ratio is the operational losses throughout 2019 and the fact that the financing of the business during the year has primarily been made through loans. As several of the convertible loans will converted to equity this position will be strengthened.

For the full year 2019, the net loss amounted to EUR 3 236 thousand compared to negative EUR 973 thousand in year 2018, this as a result of a weaker operating result and write offs of bad debts, financial assets and accumulated deferred tax assets.

• Oppfatter det som at moderselskapet har bedre soliditet enn konsernen.
  • Kvitter seg “tungt” med dårlig gjeld
  • Man beholder disse lavrente, lange gjelden isteden
  • En del gjeld kommer konverteres til egenkapital (?)
  • Sifrene kommer bedres i 2020

Oppfatter jeg det feil?

Lagt meg på vent hvis noen følger for og kapitulere.

image

Skammbud lets gooooooo! Microcap volalitet.

Husker jeg la ett skammbud for noen år siden på en 20-25% spread. Ble fylt etterhvert :sunglasses: adrenalin til tusen

Jeg har følgt Talkpool en stund nå, men har ikke helt funnet ut når jeg skal inn :thinking: Har såde på gjerde i rundt 2 år nå, og må innrømme rapporten hjalp ikke spesielt på avgjørelsen. Møtet @colzjek snakker om høres veldig interessant ut :slight_smile:

Hastverk er lastverk.

Må si det er svak salg side nå. Er kursen blitt for billig nå eller har bare alle kortsiktige solgt?

Ikke mange aksjene opp til 15. Tar du jobben?

Jeg er offisielt tom på penger for første gang på flere år. Nå må jeg vente på lønn :wink:

Eneste mulighed er at sælge tomme flasker :slight_smile:

Heldigvis har jeg en svært god jobb. Om denne baissen vedvarer kommer jeg vurdere og overføre 50-60% av lønn hver måned til aksjekontoen. Har jo en intresse av å bygge meg opp en pensjonsiportefølge med utdelingsaksjer/fonder, og selvsagt øke de aksjer jeg finner interessante. Akkurat denne nedturen her klarte jeg å være alt for tidlig inne da jeg ikke tok hensyn til de ekonomiske effektene corona skulle ha. Hadde null tanker om at lender skulle stenge grensene. Har aldrig sett på corona som noe alvorlig.

3 Likes

Jeg må være ærlig og sige, at jeg personligt ikke var opmærksom på den globale risiko fra staten; det var jo bare endnu et lokalt outbreak blandt en befolkning, der ser stort på fødevaresikkerhed, renlighed osv.

Markederne reagerer selvsagt, men frem for at overreagere og sælge selv, så afventer jeg og akkumulerer og benytter mig af svingningerne i markedet … samt tilføre kapital. Som optimist er det min forventning, at verdens samlede kræfter vil finde en løsning og ultimativt løfte os ud af denne situation.

Det eneste der bekymrer mig er, at jeg ikke har flere penge (end aktuelt er tilfældet) at investere for. Der er derfor en del overvejelser om, hvorvidt jeg skal sælge børnene og pantsætte fruen :slight_smile:

UK giver jo også 30.000 DKK skattefrit for at deltage i corona-eksperiment. Det er omtrent 4.500 TALK @ 10,00 :slight_smile:

2 Likes

30.000 for ett corona eksperiment, vaccine med andre ord?

Det var sånn World War Z filmen begynte, vi husker hva som skjedde.

Jeps, de søger frivillige til at deltage for at få mere viden om virus.

Neste plan i livet er å bli corona-syk, få 2 uker fra jobben og jobbe innenfor IR for Talkpool. Tror du de vil ansette meg?

Skärmavbild 2020-03-18 kl. 17.53.41

https://www.globalmarketers.biz/report/chemicals-and-materials/global-advanced-co2-sensors-market-report-2019,-competitive-landscape,-trends-and-opportunities/133684%20#table_of_contents

Ingen som tilfeldigvis har $2960 til overs? Hadde vært intr å lest en del av denne rapporten, som feks :
3.9.3 SenseAir Advanced Co2 Sensors Market Performance (2014-2019)

Senseair ble kjøpt av Asahi Kasei i 2018. Anbefaler å sjekke deres nettside for eventuelle rapporter, kanskje de nevner noe om spesifikt CO2 sensor sales.

1 Like

Fant en årsrapport fra Senseair i 2017. De omsatte for 182 MSEK.

Thx. Har sett igjennom Asahi Kasei rapportene uten å finne noe spesielt informativt om segmentet nå.

Vi vet jo samtidig ikke hva talkpools samarbeid med Senseair betyr. Kan tenke meg det er noen sorts form av royalty avtale. Senseair produkt med Talkpool hardware, security, LoRawan sensor etc.

Dessverre er alt dette irrelevant da det ikke er der problemet til selskapet ligger. Selskapets hele problem er lån + marginaler. De må snu sifrene, ellers kommer de måtte låne om og om igjen, frem til de ikke klarer låne mere. Eller i worst case, emisjon. Men de overlevde finanskrisen 2008, så de ska nok klare seg igjennom dette og. Skal man stole på VD er Haiti tilbake i drift, og med 20 MSEK på kontoen for 2-3 uker siden er det forhåpentlig nok.