Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Veldig bra aksjonær møte, fikk svar på alt vi lurte på og mer til.

• Vedr LOI går kveld, finansiering av denne var ikke avklart.
  • ME avtale fortsatt pending, intet nytt.
  • Salg av brancher og sær notering av brancher diskuteres.
1 Like

Meget fornøyd, dette må bli standard med CC.

Jepp, bra opplegg. Var noen spennende momenter her som kanskje kan bulletpointes når det blir tid, men enn så lenge synes jeg det er tøft satsa så sent som i Q4 å påpeke at de opprettholder målet om 40MEUR revenue med 10% EBIT-margin til neste år.

Ok, så her er et par punkter som ble tatt opp i dagens møte :

• https://www.industryofthingsworld.com/peoples/aurelius-wosylus Denne karen er hentet inn som bidragsyter, og er sammen med styremedlem Jaap Groot og Eric Strømstedt himself delaktig i å flette sammen den pågående IOT-strategien. Det ble ikke meg bekjent nevnt noe om M. Winter sin rolle i dette? Som en digresjon, så ble jeg som gamer også litt overrasket over å se et tidligere høytstående Paradox Interactive medlem (med forbehold om at det er samme fyr) figurere på invitasjonene i dag. Driver i dag to rimelig store fond fokusert på tech og gaming. Nevner ikke med navn, Aurelius ble dratt frem i selve presentasjonen så det er greit.

• Som nevnt i sliden over her, de har fortsatt tro på å close ME-dealen før året er omme, og med eventuelt oppstart til sommeren neste år. Litt mer kjøtt på beinet angående oppdraget, mens de samtidig med dette jobber med flere store (i talkpool sammenheng) dealer i samme region. Men landet er i full lock-down, og ting tar tid.

• De bekreftet en tanke jeg har hatt en stund, at det kan være aktuelt for noen av de store eiendomsselskapene å bli med på reisen også på eiersiden. Jeg så egentlig for meg konsortiumet SF Invest ol, men her var det slik jeg tolket det også snakk om rene eiendomsselskaper i kjerneområdene skandinavia, og NED,GER,SUI. Spennende at de ser muligheter for å skalere opp smart building segmentet også utenfor Skandinavia.

• Langt mer påvirket av covid-19 enn jeg så for meg, men de har klart å holdt hjulene i gang i det de beskriver som historisk det tregeste kvartalet i året, (Jul,Aug og sommerferie etc.)

• Kommer til å øke fokus på sales og growth fremover, men samtidig med mål om å hele tiden være profitabel. Ikke umulig det også kommer inn penger gjennom en konvertibel, eller andre løsninger (se tidligere) for å finansiere M&A, og bedring av lånebetingelser/EQ ratio. Betaler hele 10% renter på noen av lånene, så dette vil være kjærkomment.

• I tillegg til det tidligere nevnte angående oppkjøpet som ble meldt i går, så ble også den veletablerte salgsstyrken til selskapet de sikler etter dratt frem. Fin forsterkning i denne fasen Talkpool er nå hvor de jobber med økt salgstakt på produkter og løsninger.

Var sikkert en del mer, men kom ikke på alt i farta nå. Ting tar tid, men jeg ser helt klart potensialet her. De mente selv at SOTP allerde overskred børsverdien, og at de til manges glede har tenkt tanken på å selge unna Tanzania, Haiti etc for å finansiere kjernesatsningene.

5 Likes

Noen som vet om man kan få alle innkallelsene til generalforsamling osv. i digipost eller epost? Når jeg sitter i 30-40 aksjer blir det så mye brev. Noen som vet hvordan dette kan unngås?

Vps.no er vel greia

@fish1430 keen med en teknisk analy? På hytte uten PC. Mobil trading :snowflake:

Får bare gjort en analyse på telefon akkurat nå jeg også, men skal gjøre mitt beste😄

Det vi har sett de siste ukene var en vakker «save» av ukentlige higer lows i ukes timeframe. Dette vil si st månedsbouncen fortsatt er intakt. Sånn jeg ser det så øker dette sjansene betraktelig for at bunnen endelig er satt.

Vi får se hvor kursen topper ut, men nå ser jeg det som mer sannsynlig at kursen vil trende litt sidelengs innad i rangen, med mindre den bryter rett over 22.5kr :smile:

Bare å gratulere, dette begynner å ligne noe!

Hva tenker du selv @babyrage? :slight_smile:

3 Likes

Ja noe sånt. Tenker at en SOS over 22.30 kan bli aktuelt i løpet av 2020.

1 Like

Begynner bli manko på aksjer. I like it.

Tilbake til en PC nå, så her er min update.

Det positive utover at vi har brudd opp i trendkanalen er att MPR er på høyeste nivå siden 2017-2018. MPR er en indikator som viser relativ styrke mot indeks og seg selv (aksjen) under 1 år.

1 Like

Vi skal formentligt forvente en del trafik på 20,00 tallet men alt i alt er jeg enig i, at det ser positivt ud; selskabet er jo, uanset markedets reaktion, beviseligt godt på vej med implementeringen af TalkPool v2.0 så her er det bare et spørgsmål om tid, før markedet fanger signalet.

Svært bra summary av minxen på placera.

1 Like

jeg har snittet opp i Talkpool, håper dette blir første av mange.

1 Like

Lav weekly pull back, test av utbrudd nivå. Marginell volym, tenker den kommer til å snu for test av 21-22. Men weekly close under på høyere volum klart kortsiktig negativt.

1 Like

Gjør mitt første kjøp siden mars, 20 minutt senere kommer @babyrage sin første negative TA :sweat_smile:

tenor

Negstiv nei, har ingen meninger. Bare formidler hva som er positivt og hva som er negativt. I det store hele, en re-test av tidligere motstand er å forvente. Jo mindre volum, desto bedre. Hvor vi ender får fremtiden vise. Jeg er bias fordi jeg tror på stor oppside, men TA er TA.

2 Likes
1 Like
1 Like