Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det er i sandhed også en lang ørkenvandring at være med på TRVX rejsen…

Jeg savner nogle nyheder om fremtidigt samarbejde med BP om videre udvikling af klinikken. Tror CMD kan skuffe fælt i forhold til forventninger😔

Men da er du jo selvsagt ute av aksjen, hvis de skal skuffe oss alle den 18.ende?

Burde sende en mail til selskapet om at de bør kansellere dagen og be ekspertene bruke tiden på noe annet fornuftig i stedet.

Du er en stayer skjønner jeg, ikke helt sikkert at du forstår utviklingsløpet for et farmaselskap når man opplever tørke etter at man senest for to måneder siden fikk vite at man sitter på markedets beste data innen melanom. Det skjer litt mer innen hydrogen-aksjene hvis du trenger mer spenning.

1.desember 2020…

16 Likes

Jeg tænkte nu mest i forhold til nyheder, der kan drive kursen op igen…Det tror jeg ikke sker på en CMD event. Du må da give mig ret i, at det du nævner som best in class data annonceret 1. december siden da får kursen i TRVX til at falde med ca. 40% frem til i dag??

Kursen var 7 kroner når meldingen kom. Vi er opp 20 - 60 % etter det.

Ja, dårlig utfall, men forståelig at den faller hvis aksjonærene selger fordi de opplever nyhetstørke og ser negativt på at de trommer inn til en full presentasjon av pågående studier og planer for next gen Oncos.

For noen en salgsanledning, for andre det motsatte.

6 Likes

Selvfølgelig lavere i dag å , vi får bare kjøre på å kjøpe litt til… :wink:

For en start på dagen.

Blir jo sånn hvis man skal se på 2mnd som nyhetstørke selv om cmd er annonsert kraftig… 🤦🏼

2 Likes

Det kan virke som om mange forventer daglig/ukentlig oppdateringer og børsmeldinger, og opplever derfor denne tiden som «nyhetstørke».

Tingen er at i denne sektoren er det ofte store og lengre prosesser, som tar tid. Jeg har full forståelse for at dette ikke passer alle, men greit å reflektere over når man gjør sine investeringer.

Selskapet har annonsert CMD i februar - noe som ikke er lenge til, og forhåpentligvis kan det komme mye godt ut av denne dagen for mange utålmodige sjeler!

Nyt vintersolen enn så lenge :mask::sunny:

15 Likes

Helt enig. Selskapet framstår for de av oss som er relativt utålmodige som ett soleklart veddemål på interesse før CMD på forventninger, eller i etterkant på grunn av det de faktisk presenterer. Har man ikke troa på at markedet får interesse rundt denne hendelsen, så kan man jo bare velge å ikke være investert - forutsatt at man er kortsiktig. Uansett er det litt rart å forvente en masse nyheter før denne dagen, selv om det selvsagt er mulig.

Du tror det er tilfeldig at de legger CMD på kvartalsrapportdagen, når de uansett må informere markedet om situasjonen de er i og guide for framtiden?

9 Likes

Topp 50 øker til over 60%

9 Likes

Jeg synes guttungen vår klarer seg bra i dag jeg!

4 Likes

“ The oncolytic virus space has just scratched on the surface of what is possible for this technological approach,* ” said Casebourne. “ *The field is really on the brink of a very exciting phase where I hope we will really start to see some positive results. ”

13 Likes

Siden han fjompen av en journalist ikke nevner trvx, så gjør jeg det:

“These types of multi-armed viruses are really promising and can directly deliver in the tumor multiple payloads such as immune modulators and boosters”

“We have indeed seen more investment in startups developing oncolytic viruses,”

Oncos 200 + alle samarbeidene de har :wink:

Another obstacle is that the immune system tries to destroy viruses before they can establish themselves, and many people already have immunity to some of the viruses used to develop treatments based on oncolytic viruses. This means that oncolytic viruses often need to be injected right into tumors to avoid contact with the immune system, which is technically harder than going through an intravenous route.

Oncos 102 systemic effect… :kissing_heart:

22 Likes

en bra CV :turkey:

6 Likes

Det er en kanon-CV. Har selv jobbet litt i Russland, og bare den erfaringen er gull verdt. Merk også at Orkla Brands Russia omsatte for en milliard med over 1000 ansatte, og ble også solgt i 2014. Nå var han neppe med på det salget, men har du vært CFO i Russland så har du vært ute en vinternatt før, for å si det sånn! :slight_smile:

2 Likes

Kan noen forklare en novise hvorfor det er 30 identiske kjøp a 100 aksjer på samme tidspunkt (09:14:41)? Er det slik f.eks. algoritmer setter opp sine kjøp? Hvorfor kommer ikke dette som en post på 3000 aksjer? Merkelig om det skal være 30 ulike aktører som har dette inne som en ordre gitt den relativt lave omsetningen om dagen

1 Like

He he, jeg tror jeg har svaret :wink:

Jeg leker meg litt med CFD-handel på IG, og jeg har kjøpt flere slike poster i dag gjennom CFD’er og de hegder underliggende i markedet.

Og hva betyr det? Hvorfor skulle de tjene på mange småordre?
Ig handler og holder/leier ut aksjer etter hva jeg forstår og da vil vel denne handelen være usansynlig.

Det passer i alle fall på en prikk med CFD-handlene, men det kan være en tilfeldighet.
Man kan sjekke om man finner dette igjen i både i går og i dag i så fall, det er da jeg har handlet via CFD’er i alle fall. (I den grad det spiller noen rolle, det var noen som spurte om forklaring og jeg hadde en mistanke om hva disse småpostene kunne skyldes)

2 Likes

Samme mønster for et par uker siden.