Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Emisjonsreklamedag?
Nesten så det var det jeg tenkte da jeg så programmet. Her skal investorer bli overbevist om at TRVX kan bli til noe, så de tegner seg i emisjonen som kommer ;]

2 Likes

Tja, hva skal man si i disse euforiske tider. Tar jo helt av denne her! :sweat_smile:

Har riktignok på følelsen at den kommer snart, men det har jeg hatt i noen måneder også :slight_smile:

1 Like

Vet ikke helt hvordan jeg skal lese kaffegruten pr idag. Dersom planen er emisjon kort tid etter CMD så bør det serveres snadder før 18/2. Hvis ikke, kan vi da ta det for gitt at Soug & Co har stålkontroll og noe virkelig spennende på lur ?

2 Likes

Aksjen har dessverre hatt en tendes til å ta av i forkant av gode nyheter, noen i markedet får tydeligvis tilgang til informasjonen før massene. Så kursutviklingen et par dager i forkant kan fort være en indikasjon på hvor dette bærer i forhold til nyhetsbildet.

Jeg tror at noen dager i forkant av CMD er markedet delt i to grupperinger.

Gruppe 1 er retail-investorene som gjerne trader aksjen og har en long post ved siden av. Mange er nært fullastet med hva de tåler av midler i aksjen, og er det noe de definitivt ikke vil ha noe av så er det flere emisjoner. De har ikke midler til å delta, og det har ofte ført til brutale fall etter god stigning. Deres største håp er at på CMD skal Soug eller Furuseth dra opp en finansieringskanin av hatten som kan nøytralisere frykten for emisjon. Her tror jeg mange har solgt seg en del ned i det siste, ref fallet fra 11 kroner og ned til 8 blank. Pengene er ikke på bordet, og risikoen ser de som høyere for hver krone aksjen faller.

Gruppe 2 er institusjonelle fond og kall det gjerne godt bemidlede investorer som har tatt posisjon både før og etter de gode dataene det siste året. De har mer midler å investere i caset dersom selskapet kan overbevise rundt fremtidig studieoppsett og at dette kan føre til at selskapet ender opp med markedsgodkjennelse innen både mesothelioma og melanom. Kalkulatoren til disse investorene sier nok ganske enkelt at ved å tilføre mer kapital til et selskap som pr i dag prises til 800 millioner enkelt kan bli verdt det tidobbelte ender de opp med en eller to markedsgodkjennelser i 2024 / 2025. Husk at alternativ avkastning for mange er at aksjemarkedet gjerne gir 10 % årlig i snitt, så en flergangen i en enkeltaksje med gode utsikter er ikke normalen, det er en god mulighet ved siden av de mer fornuftige investeringene som gjøres.

Dette vet også managementet i Targovax, og de er nok klare over at en vel gjennomført CMD vil overbevise kapitalsterke investorer om at å funde selskapet frem mot diverse approvals vil gi god return. At de skal føre en av hovedstudiene sammen med kjempen Merck er en trygghet i seg selv, men vi skal uansett ikke kimse av hva Targovax har klart frem til nå av studier. De må sies å ha en god track record, i motsetning til en del andre peers på Oslo Børs.

Jeg tror derfor at Targovax vil møte lite problemer med å reise nok kapital til å sette i gang, så får vi se om det blir to studier de skal kjøre, eller et (mesotheliom er bankers).

De har lansert i sine siste presentasjoner at de planlegger også å gå for et registreringsstudie
i melanom i kombo med CPI, så planleggingen er allerede godt i gang.
Hvilken BP som skal levere CPI her gjenstår å se, personlig håper jeg de tar inn andre enn Merck på dette så man får inn flere BP med interesser for plattformen i egen pipe. Medisinerne må selvsagt vurdere hvilken type CPI som trolig vil virke best sammen med Oncos, så ønsketanker her har nok liten verdi :wink:

Min trigger-rekke for det neste halve året er følgende:

  • TG avtale for Greater China med Iovaxis blir signert
  • TG avtale for Vesten blir formalisert, kanskje med en up-front og milestones
  • CPI-leverandør for melanom blir annonsert
  • Partner for melanom blir lansert, forhåpentligvis utlisensiert studie
  • Oppdaterte data på next-gen Oncos, i beste fall med en deal på en av disse sub-ene

Det jeg tror man også skal være forberedt på er at 2021 ikke blir et brutalt år hva angår kursstigning. I verste fall kan året ende med at ingen dealer med cash involvert skjer innen TG eller Oncos, og at det blir en lang ventetid frem til avlesning av data i 2024 / 2025 med små drypp underveis av data relatert til first patient, complete enrollment, safety, deretter effekt fra fase I and so on.

Det kan helt klart skje at noen vil eie hele selskapet og legger inn et bud, de har vel mer enn modne nok data å vise til for å forsvare at Oncos soleklart fungerer, men husk at dette er biotek. Ting tar tid, og de kvikkeste løsningene som mange aksjonærer håper på; dealer, lisenser, up front og bud som regel IKKE skjer!!

Derfor er min forventning til CMD at vi får servert en rekke data og uttalelser med fakta i behold (ikke bare selskapets “egen synsing” som noen henviste til i går…) som forteller hvorfor Targovax skal gå videre med trials i både melanom og mesotheliom.

Jeg blir særdeles overrasket hvis vi ser noe cash involvert til torsdagen, men aldri feil å håpe.
Ser man alternative investeringer som kan overgå Targovax caset med årlig mulig forrentning på over 100 % de neste fire - fem årene får man bare bytte, men jeg tror uansett hvor “seigt” dette blir så er det å være medeier i Oncos og TG noe som vil gi en fantastisk avkastning. Bare usikker på om det skjer i 2021 eller noen år frem i tid.

Edit: Selv har jeg fylt opp med noen ekstra poster i det siste i forkant av CMD fordi jeg tror dagen i store trekk vil være av positiv karakter og til fordel for aksjonærene, ikke til skremsel :wink:

35 Likes

Spot On. Tror dog at en Iovaxis aftale er meget mer værd i det psykologiske perspektiv, da det viser andre Pharma virksomheder at der er muligheder her, og det vil blive snakket om det i nyheder osv. de penge der følger med er peanuts i det store billede.

1 Like

Ser at CMD er timet slik at den avsluttes ved børsens stengetid. Tror fredag blir vel så spennende som torsdag.

Vi våkner vel en morgen til meldingen at TRVX er ferdig kapitalisert.
Ville vel kanskje vært best om en kunne sluttet av der men det blir vel tilbud om reparasjons-emi for småaksjonærene.
Dette er vel bestemt i selskapets regelverk?

Jeg mener å huske at TRVX har en veldig god historik i å fremskaffe midler til videre drift under vanskelige forhold så det bør være lett match for selskapet nå etter de gode dataene de har på produkter med stort interressepotensiale.

En sak er sikker, den går ikke lenger ned før torsdag.

Er det en ting som er sikkert i aksjemarkedet, så er det at absolutt ingenting er sikkert :laughing:

Men enig i utgangspunktet, det bør være veldig få grunner til å kvitte seg med Targovax-aksjer nå med mindre man har høydeskrekk for markedet generelt, og det er det alltids noen som har.

1 Like

Kortsikrig, er det er dette jeg ser frem til på CMD. Er hvertfall satt av nok tid til å avklare hva som skjer videre :slight_smile:

Håper på 102 utlisensiering i Øst, men en ting jeg lurer på er om det faktisk er noe kost knyttet til CPI (keytruda) for trvx da dette er en del av standard behandlingen til melanoma pasienter. Ville vært gunstig for både potensielle partnere men også trvx dersom de fremdeles tror at n50-100 er nok for godkjennelse.

Samme tanken ligger forøvrig bak meso studiet også. Keytruda blir ved gode data trolig godkjent som 1linje behandling senere i år, så det blir spennende å høre veien videre her…

1 Like
9 Likes

Liker det at cmd også treffer når noen er våkne i USA.

2 Likes

Jeg håper at jeg tar feil, men jeg frykter at tiden er i ferd med å gå ifra Oncos 102 og at mulighetene til selskapet ligger i nye Oncos.

https://sdk.companywebcast.com/sdk/player/?id=hegnarmedia_20210218_7&customBtnColor=da7038,674429

Har du allerede benket deg foran webcasten med ostepopp og Chablis mens nedtellingen foregår? :wink:

3 Likes

Hvilke andre virus vil du liste opp som har bedre resultater?

2 Likes

Handler vel mer om at utviklingen går fort framover og at første generasjons virus blir utkonkurrert

Alt koker ned til resultater.

1 Like

koker vel ned til hvem som liker resultatene.

Er vel det mange venter på å finne ut.

2 Likes