Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Da nærmer vi oss 1 mill aksjer omsatt, men kjøperne henger fortsatt med. Kanskje salgspresset avtar herfra og ut, og at de korteste aksjene er ute?

Hva tenker du om det @RubenAyala ?

Kursen holder seg bedre enn jeg forventet. Tror jeg foreløpig nøyer meg med den konklusjonen. Ser frem til at årets GF er i mål, og selskapet endelig kan vise oss hva de har tenkt eller hva som er planlagt. Gjerne i form av wet ink på noen avtaler.

1 Like

Personlig blir jeg veldig overrasket om det kommer en emisjon før de har lansert mer detaljer om registreringsstudiet i melanom.

De bør gi nok detaljer om valg av CPI, avtalevilkår og studieoppsett / KOLS før de adresser cashen som trengs. Å hente penger i markedet uten at vi vet hvordan studiet skal finansieres er en bakvendt vei å gå. De har cash til inn i 2022, de trenger ikke å adressere driftsmidler før i sept - okt 2021.

Å hente penger før den tid må kun være fordi det er påkrevd for å sette i gang studiet, og da må markedet få detaljene først.

122 MNOK / cashburn 25 MNOK pr kvartal gir cash ut Q1 2022.

11 Likes

Ikke uenig idet. Har heller ikke trodd at det var stor “risiko” for E i det korte bildet. Og absolutt ikke før årets GF. Men det er likevel grunn til å følge med på bevegelsene hos fondene på lista når det gjelder en slik vurdering. Det er min erfaring fra de siste emisjonene som er gjennomført i selskapet.

2 Likes

Helt enig i det, men det kan løses med å komme med studie-detaljer samtidig som emisjonen meldes. Det var det pcib gjorde da de hadde sin emisjon for å finansiere sin studie. Tror rabatten var 40%.

1 Like

Og ingenting hadde vært bedre enn at Targovax setter i gang med sitt første registreringsstudie, jo raskere jo bedre. Jeg legger gjerne mer penger i den forutsetningen når jeg vet at det kan gi X-gangen av innsatsen.

Men emisjonen kommer ikke før studiedetaljene, men i en og samme melding er fint det.
La oss få navn på partner og vilkår og så kjører vi i gang! :facepunch:

3 Likes

Mer kommer nok i slutten av april . Her skjer det ting! In relation to the oral proceedings scheduled for 29 April 2021.

Trvx application.pdf (54,7 KB)

10 Likes

Hvilken presentasjon er det snakk om her skal tru? :thinking:

Burde ikke ovennevnte vørt meldt til markedet i form av en børsmelding? Dette kan jo umulig ha positiv innvirkning. Se på Nom som nylig ble saksøkt angående rettigheter til fjellet de skal ta ut rutine fra, det ble børsmeldt.

Nå er ikke RAS en så sentral bit av Targovax som det eksempelet du nevner. Dette er også gammelt nytt, da denne innsigelsen har vært kjent en stund.

2 Likes

Tja, hvis trvx mister noen rettigheter, så ja…

Virker for meg som et halvdårlig forsøk på å kapre til seg noen rettigher fra motpart. Ser at Victor er på saken, så jeg lener meg tilbake, krysser beina og håper på at motpart kjøper eller lisensierer RAS teknologien etter 29 April…

10 Likes
15 Likes

Fast Track designation will allow the FDA to communicate more frequently about ONCOS-102 clinical trials and speed up a development plan.

Fast Tracked treatments improve a drug’s chances of receiving Priority Review for a future Biologics License Application (BLA). It also may allow developers to submit parts of the application early to shorten review time.

ONCOS-102 has also received the FDA’s Orphan Drug Designation. Orphan Designation gives a drug’s sponsor developmental incentives, including tax credits for clinical testing.

18 Likes

Så da må bare ØS få signert den forb… avtalen med Merck om å la de kjøre dette studiet i mål, så får Targovax komme seg videre i melanom.

Det hadde doblet kursen på 10 minutter og de kunne hentet cashen som trengs til melanomstudiet til 14 - 16 kroner pr aksje.

12 Likes

Savner fremdeles FT for melanoma… Dette gir jo max mening for studieoppsettet de ønsker å kjøre…

8 Likes

The moral of the story: Always hold out for a better deal.

29 Likes

Tok meg friheten å dele den med Torbjørn (CFO) i tilfelle de trenger noen hints om hvordan de skal stå i mot presset fra Merck der i gården også.
Flott artikkel, og viser viktigheten av å skjønne verdiene av hva man har mellom hendene.

Best in class i melanoma og mesothelioma er ikke verdt 800 MNOK. Det skjønner både Targovax og Merck, men ikke aksjonærene på Oslo Børs.

Så hva gjør vi som skjønner sånt? Jepp, vi handler helt til banken ringer og lurer på hva det er vi holder på med :stuck_out_tongue_winking_eye:

21 Likes

Yepp, derfor har jeg økt min beholdning idag, da kursen ikke gjenspeiler siste mnd med nyheter med så sterke data

3 Likes

men dessverre er den store forskjellen at P hentet $135 mill eller ca 1 mrd i sin IPO og kunne kjøre på videre … dessverre er Trvx med kun lommerusk i kassa mye mer presset og Soug 'klaget nærmest sin frustrasjon over det faktum at ‘de ikke ville gi bort TRVX gratis’ - så der sitter vi i saksa til Merc uten pææng og tid - forstår frustrasjonen, men hovedproblemet er den svake stilling Trvx har inn mot kapital markedet i Norge - det er svakt
Selv har jeg mange aksjer i selskapet, så jeg tror dette ordner seg, men mye TTT

1 Like