Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Oslo Børs er en salig blanding av svindlere og truseskvettere. :flushed: Enkelte manipulerer så mye de kan, og andre lar seg stresse dersom kursen går ned med noen prosenter.

Stay calm, og hold på bukseselene. De samme folka som blir stressa av tre prosent ned er de samme som får «neseblod» av høydeskrekk og forter seg å selge på ti prosent opp. Disse vil aldri lykkes på børs.

6 Likes

Det eneste måten å tjene penger på i Targovax de siste fire-fem årene, har vært som periode-skvetter. Kjøp mellom 6 og 8 og fukt trusa godt mellom 9 og 10.

Uten oss truseskvettere hadde for øvrig omsetningen i denne aksjen tørket helt inn. Fuktighet i nedre regioner er tidvis grovt undervurdert.

Spesielt handelsmønster de siste dagene. Kjøres hardt nedover etter lunch og i noen timer, for så å stige kraftig mot slutten av dagen.
I går 3-4% ned og endte nesten i null. I dag tilsvarende mønster, men halvannen prosent ned.

Noen som prøver å riste i treet?

3 Likes

Ja, ser helt klart ut som noen har ordre om å skremme ut folk.

1 Like

Ja det kan se slik ut med den enorme omsetningen - snork, børsen vakler.

Ja, eller man har noen aktører som kjøper på 7,8 og selger på 8+, så rinse and repeat. Med litt midler så kan man vel styre greit kursen med denne omsetningen. Men kunne vel kanskje spottet dette med insider+ verktøyet?

Kjedelig at Torbjørn slutter i TRVX, han var en flink fyr både på den medisinsk faglige siden som finans, han vil bli savnet
Han begynner som CEO i et annet selskap - noen som vet hvilket ?

Fjernet ‘agurk’ innslaget :crazy_face: - eg tog an

2 Likes

Ingen vits å spekulere, fasiten er nr. 1

5 Likes

Det kan jo til og med hende at det at Torbjørn får jobb som CEO i et annet selskap kan føre til at flere av deres investorer undersøker hva slags selskap Targovax er, og hva slags resultater de kan vise til…

Jeg tror ikke det skal så mange større investorer til før kursen bråsnur nordover…

4 Likes

Dette blir søkt synes jeg.

Jeg skjønner spekulasjonen i nanov, da “personlige grunner” er en godt brukt klisje i sammenhengen at management fratrer.

Her står det svart på hvit… for å tiltre som CEO i et kreftdignostikk selskap… (skal vi ikke ta den enda litt lengere og kjøre spekulasjonen til hvorfor dan schneider sannsynligvis er ferdig i PHO med det samme? siden vi er inne på diagnostikk)

Jeg skjønner i det minste at CEO ikke er en mulighet du lar gå fra deg, og for alt vi vet kan det jo være noe han brenner for eller synes det er på tide med litt forandring. (og kanskje det meste er avklart for targo sin del)

3 Likes

Ja, dette var seriøst et meningsløst innlegg.

Hvis du har tatt ferie, og kjeder deg kan du starte en blogg der du kan spekulere på hva hver eneste børsmelding på OSE egentlig betyr, under den antagelsen på at ingenting som egentlig meldes er sant.

1 Like

tror neppe han hadde fått dette tilbudet dersom han ikke hadde gjordt en god jobb i det siste selskapet han er ansatt i og i tillegg kunne vise til gode positive resultater i dette selskapet.
Så dette smitter kanskje over på TRVX også?
Hvem ville ansatt en fra en så sentral og viktig posisjon dersom selskapet (TRVX) ble annsett som resultatløst og små muligheter for å lykkes?

1 Like

Oj, tråkket vist feil ser jeg - men såå seriøst er ikke dette forumet vel ?
men ser at innlegget var av ‘agurk’-typen :cucumber:

La oss da være enige i min inngang - kjedelig at Torbjørn fratrer

3 Likes

Hehe, tråkket ikke på mine tær i alle fall :slightly_smiling_face:. Likevel, som det har blitt nevnt har jo NANO-tråden side opp og side ned med repeterende spekulasjoner på CEO sin avgang siden den var tvetydig beskrevet. I dette tilfellet er jo årsaken gitt i klartekst, og da gir det vel ikke noen mening å spekulere på om de lyver.

Neida, det trenger ikke være så seriøst, men etter å ha brukt seriøst lang tid på å måtte scrolle gjennom de samme spekulasjonene i NANO tråden for å finne noe interessant og relevant, så hadde det vært fint å slippe det samme her - i alle fall når grunnen til at han sier opp er så utvetydig presentert.

6 Likes

Samme mønster igjen(!) i dag, som hele foregående uke. Presses nedover, til dels kraftig etter lunchtider, for så å stige kraftig mot slutten av dagen. I dag til slutt i pluss, med én prosent.
Ikke tilfeldig.

1 Like

Fantastisk kursutvikling​:rofl::rofl:. Tror og håper selskapet gjør noe med det snart. Altså, at tar strategiske grep de ikke har gjort før! Vel, som skrevet over kun tro og håp, men så utrolig digg det hadde vært og våknet opp til melding om notering på nasse, partneravtale eller oppkjøp​:sunglasses::sunglasses:. Forsatt god sommer​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::beer:

4 Likes

Ja tenk - i dag slapp noen å betale mer enn 7,76. Et geni kjøp eller skulle vi solgt mens vi fremdeles fikk så mye.

Må være bare tull de data, er ikke i samsvar med mcap i hele tatt.

Skal vi heller sett penga på noen rentefond :innocent::yawning_face:

3 Likes

Ja, det er heeeeelt ræva, sinnsykt osv… Det fundamentale er ikke feil og blir lagt merke til internasjonalt. Det ordner seg nok forhåpentligvis til slutt​:trophy::trophy:. Stay strong​:muscle::muscle:

4 Likes

August cant come quickly enough if you ask me. Lets get these pivotal trials set up and hopefully a little cash in the bank…preferably not from an emisjon :crossed_fingers:

2 Likes

Ja, denne venteperioden er seig… En får bare gå ut og nyte godværet mens det ennå er her, så kommer nok August enten man vil eller ikke :slight_smile:

3 Likes