Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Nå er det ingen som tør å ta den den ene eller den andre veien :joy:

1 Like

tenker 777 på 7,77 burde være neste post

2 Likes

Er det ikke bedre å bare flytte kommaet til høyre på forrige post? :wink:

1 Like

999 på 9,99🤟

1 Like

Ikke rart kursen ligger i stabilt sideleie… Får jo bare den ene Intention to grant etter den andre… :stuck_out_tongue:

28 Likes

Bruden pyntes mens markedet ser en helt annen vei :sunglasses:

6 Likes

Godt mulig ikke alle følger like godt med, men dette er ett av de nye oncos variantene :wink:

Trvx3

23 Likes

Nettopp derfor tar jeg skambud på 53-70 kr for sjappa👍. Markedet vil ikke prise riktig, men BP kan komme med skambud🤟

2 Likes

Du mener BP kan begynne med et skambud… :sunglasses:

4 Likes

Det er lite sannsynlig at BP vil tilby noe som oppfattes som et skambud. Begge parter er kjent med verdien når ONCOS en dag legges ut for salg.

Jeg tipper det er Targo som sitter med :spades:

4 Likes

Den har vært postet endel ganger før, men ettersom det er min “nattahistorie” får jeg slenge den ut: Pandion's secret to moving a $65M Merck offer to a $1.9B done deal in a year? Just keep saying no

8 Likes

Ja, nettopp poenget mitt. Let the games begin​:sunglasses::sunglasses::love_you_gesture:

6 Likes

Ganske sikker på at et skambud har blitt for en god stund siden!

Ja, det ble gitt i mai i år😜

Selv skambud må vel meldes?

1 Like

Ja, det har du selvfølgelig rett i Men etter min oppfatning har der pågått seriøse samtaler siden mai. Men, understreker at det er min og kun min oppfatning av situasjonen🤟

2 Likes

Nei, bud som blir forkastet av styret må ikke publiseres.

Se på NAS; alle skrev om at det hadde kommet bud på over 300 kroner, men det ble aldri offentliggjort fordi styret valgte å ikke ta stilling til det.

3 Likes

Sorry at jeg er vanskelig her, jeg ønsker selvsagt dette like mye som dere. Men man kan vel ikke vite at det har kommet bud hvis det ikke er offentliggjort? Ble budene på Pandion meldt underveis?

Det skjer i flere tilfeller at et styre kan gå i dialog med motparter for å diskutere overtakelse av aksjer.

I de fleste tilfeller hvor det er for stor avstand mellom det styret / største eierne mener er riktig verdi å ta stilling til, så stopper prosessene opp uten at det ender i formelle bud. Dette fordi budprosesser er tidkrevende, ressurskrevende og kostbart. Få profesjonelle ønsker å offentliggjøre slike prosesser dersom de ikke klarer å bli til en viss grad enige i betingelsene.

Det kan allikevel skje at en motpart fremmer et fiendtlig bud; de fremmer bud på selskapet uten at de har vært i dialog med styre og vært i runder. Dette kan skje i tilfeller hvor de mener at aksjonærene vurderer verdiene annerledes enn styret / største eierne. Det er dog sjeldent slike «angrep»fører frem til særlig aksept.

Når eksemplet over viser at verdsettingen økte med 2000 % fra første henvendelse til endelig pris, så viser dette at det skjer veldig mye på bakrommene som ikke aksjonærene får innsikt i.

9 Likes

8 Likes