Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg har konkludert med samme selv bowie.

Jeg tok en fot i bakken avgjørelse tidligere i sommer, og vurderte risk / reward dit hen at muligheten for en emisjon i fleisen med 30 % fall var større enn at de dro en kanin opp av hatten. Ergo vektet jeg meg ned, og jeg skal også innrømme at jeg fant det negativt at CFO ville videre i bransjen nå som selskapet burde være like foran en gedigen forløsning. Jeg tror flere i markedet resonnerte seg frem dit hen, og reduserte ekponeringen, til tross for kvaliteten av data.

Nå som tiden har løpt lenge uten at noe har skjedd, og jeg selv mener at selskapet har passert under punktet for hvor de burde være komfortable cashmessig, har jeg tatt en konklusjon på at risk / reward utelukkende basert på en deal versus emisjon er i rett favør igjen. Derav har jeg begynt å øke eksponeringen igjen.

Dette har aldri hatt noe med det kliniske å gjøre, rett og slett bare et veddemål på den delen av beholdningen jeg har vært mer dynamisk på. Jeg utelukker fortsatt ikke en emisjon, men da hadde jeg gjettet på at den kom forrige uke senest mens de fortsatt hadde en up to date CFO. Nå skal en ny CFO på plass, det krever tid, og da er vi i november før de vil være i posisjon til å gå i markedet gjennom ny CFO hvis han har samme læringskurve som folk flest.

Jeg heller nå mot 90 % sannsynlighet for at de har noe innbringende på gang, fremfor utvannende gjennom en emisjon med stor discount. Jeg er mer ivrig på å sjekke innboksen på mailer fra Targovax nå enn for noen uker og måneder siden.

Blir spennende å se om magefølelse og strategisk tenking er riktig, eller om man får en tung emisjon rett i fanget. Jeg tror ikke de har ventet så lenge fordi Iovaxis skal komme med 3 MUSD, det er nok viktigere ting på gang.

26 Likes

Tror også sannsynligheten øker for deal jo lenger tiden drar ut. Ref, CFO og erfaring med kapitalmarked så sitter jo CEO på denne erfaringen fra tidligere og vil kunne steppe inn ved behov.

6 Likes

I tillegg har Goldman Sachs mer end doblet beholdningen sin siden midten av juni og sitter nå på 2,8% eierandel.

8 Likes

Targovax med postere på SITC:

https://sitc.sitcancer.org/2021/abstracts/titles/index.php?filter=oncos-102

22 Likes
11 Likes

Jeg har gjort meg de samme tankene. Synes denne øregnikkingen i Targo minner mye om det jeg opplevde i Ultimo for to år siden. Har de to siste ukene lagt til 35k (mellom 6,53-6,60) i kurven. Blir spennende å se fasiten.

3 Likes

Ja, de er vel blakk sånn ca midt i Q1-22? Med antagelsen om cashburn på 25 mill i kvartalet hadde de ca 45 mill på bok mot slutten av Q3, vil ha ca 20 mill mot slutten av Q4, og bunnskrapa kasse i løpet av Q1, en gang? Tommelfingerregelen om minst 1 års runway er for lengst brutt. Har jo under et halvt års cash runway nå. Eventuelle 3 MUSD fra Iovaxis gir bare et drøyt kvartals ekstra drift. Merck-elig opplegg det som skjer…

bilde

11 Likes

Så da er 1000-kroners spørsmålet hva som er greia,
Soug’s pri numbero uno er jo nettopp det finansielle… happy guess !

2 Likes

At Saug sikkert kjenner den siterte tommelfingerregelen gjør det ikke mindre merck-elig. Den siste emien gikk på 7,25. Jeg vil bli overrasket om det kommer flere.
Mulig han har lest “Finansavisen” og ikke har kommet seg etter skuffelsen over at mOS ennå ikke er oppnådd.
Og så siste ukes patent.
Nei, de som bare tror på tallenes klare tale fra Q2 bør forsøke å redde stumpene.

2 Likes

eks -CFO Who we are | DoMore Diagnostics

3 Likes

Lykke til i ny jobb ! :clinking_glasses:


6 Likes

(Deleted)

1 Like

Co-founder … huuuum, ble det for lite å gjøre som CFO i Trvx etter en mulig avtale , ikke bra for oss at tiden til gode Torbjørn gikk til dette parallelt, men slik er det når arbeidet ikke lengre er tilfredsstillende vedrørende faglige utfordringer … krysser fingrene for at Soug nå har kontroll på begivenhetene

2 Likes

image

image

3 Likes

Litt merkelig at stillingsannonsen der man søker etter Torbjørn sin erstatter fortsatt ligger ute som åpen på finn.no. Akkurat som om dette verken haster eller er av vesentlig betydning. Profilen som beskrives er jo også veldig spisset mot finans og kapitalmarkedet, og vesentlig forskjellig fra Torbjørn sin den gangen han ble rekruttert. Så hva er vesentlig endret knappe 6 mnd før kassa er tom ? Dersom det var et akutt behov for en rainmaker, så burde ikke vedkommende sitte å lese stillingsannonser på finn.no as we speak :grinning:

1 Like

Oppdatert top20. Litt opp siden sist.

4 Likes

Alt er selvfølgelig klappet og klart vedrørende plan/avtale for finansiering som kommer. Slike prosesser er planlagt lenge før de blir utført. Derfor er ikke det avgjørende at ny finansminister er på plass akkurat nå. Vedkommende skal ta oss til Nasdaq som en av sine første oppgaver, noe jeg understreker at jeg både tror og håper på. Ellers tror de venter på noen siste avklaringer, avtaledetaljer og utlesning av endelig mOS før vi får det hele presentert. Håper det i tillegg kommer noen veeldig hyggelige meldinger fremover. En fin søndag til alle sammen :grinning: :grinning:

11 Likes

Nasdaq er en spennende tanke. Hva vil fordelene med et være og hva vil det bety for akjsonærene rent praktisk? Vil Targovax være både på Oslo børs og Nasdaq?

1 Like

Ja, jeg håper og tror det vil bli en game changer :pray:. Litt lenger oppe i tråden her har temaet vært litt diskutert før ang fordeler og evt ulemper.

2 Likes

Goldman Sachs opp med 431.548 aksjer siden sist liste, det et verdt å nevne at rett i etterkant av dataslipp ifra 24mnd. Meso og FTD har de doblet beholdning med 1.3 million aksjer.
Det er ikke kun oss ifra TI som har troen, her er det fler som skjønner potensialet :rocket:

19 Likes