Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Fullmakt til å utstede 40 % nye aksjer.

14.10.2020, 16:31:31

3 Likes

Ja, så brukte de 13-14 %. Et selskap med kommende dårlige nyheter ville ha brukt anledningen til å hente mer. Ledelsen vet hva kommende meladata viser. De endret ordlyd til “verdens beste virus” mellom to presentasjoner i tidsperioden de mottok dataene.

6 Likes

Eg sa utsettelse, men eg mente forberedelse, men ja, eg tror dere tok den. :slightly_smiling_face:

Mye cash er alltid bra, Å for trvx, som har verdens mest forutsigbare tralt, så ville eg sett på det som superbull.

Om man ikke solgte på toppen siste uke når vi var oppe på 9,xx, hvorfor skulle man selge i morgen på 7,xx evt 6,xx? Nå er emisjonen som mange frykter unnagjort og vi har dataslipp nært forestående…

6 Likes

“The Private Placement attracted strong interest from existing shareholders and new institutional investors, both in the Nordics and internationally, and the book was covered multiple times.”

Om dette er tilfelle, er det jo veldig positivt. Hvorfor er det da nødvendig å gi såpass stor rabatt på tegningskursen. Det burde her vært fint mulig å hente pengene på minst 8,50 :thinking:

2 Likes

Folk kan ikke forstå hvorfor selskapet har vært priset så lavt i forhold til andre Biotek - her er svaret, så enkelt er det. Det oser av desperasjon og som vanlig lite gjennomtenkt. Det som er trist å registrere er at også denne gangen han informasjonen nådd markedet før pressemeldingen. Har tatt opp dette med Renate to ganger tidligere, men nå gidder jeg ikke bruke mer energi på dette amatørselskapet.

1 Like

(Deleted)

10 Likes

synes det begynner å bli for vane for targovax å hente slike små summer, aksjonærene eller selskapet får jo ikke ro når man allerede må tenke på neste emisjon etter det her igjen. Kunne de ha hentet 3-400 millioner å latt selskapet få jobbe i fred med den kapitalen en stund.

1 Like

Ex reparasjonsemisjon i dag

Ex subsequent offering today

(Deleted)

Vel, ble med flere sikkert tatt litt på senga denne gangen. Lett å tenke ett slag i trynet etc…, men på litt sikt er det det? Det pekes på nettopp dette av flere oppover i tråden. Har de valgt å kjøre en “liten” emisjon i forkant av dataslipp bare for å endre strategi?, eller er det mer snakk om gjennomtenkt taktikk da de faktisk vil legge frem noe veldig bra? Vel, ikke vet jeg, og i dag vil det gjøre litt vondt i porteføljen. Men velger å fokusere på litt lenger frem og forhåpentligvis veldig gode tider:) Bare sånn, kudos til dere som luktet dette og solgte dere ut i forkant. Viste seg å være smart da man kan handle på billigsalg igjen. Lykke til alle sammen!!

2 Likes

Takker for aktier på 6,85 … smart at sælge med 5,8% rabat allerede dagen efter emission.

2 Likes

Ditto takk. 7.25 next…

helt enig tragisk.idiot er jeg som ikke solgte meg ut i pluss :grimacing:

Jeg synes ikke det fordi dette var en fastprisemisjon som jeg nevnte over. I tillegg vil jeg tro det er mange som tegner for litt mer enn de egentlig vil ha. Når man nå fikk bare en tredel av tegning så slipper i hvertfall jeg å kaste ut noe på dag én for å rebalansere porteføljen.

Fundamentalt set er selskabet i en attraktiv position nu, så det kan reelt have været en af de bedre beslutninger. Handlen ligger pt. omkring 7,10 og er muligvis bare et midlertidigt bounce, men de kommende data er jo fortsat et betydeligt argument for at sidde på aktierne.

De færreste formår at reagere før emission, så glæd dig over fortsat at være med!

2 Likes

Er det noen som tvinger de til det da?

Hmmmm - næppe idiot, men jeg tror at vi ALLE, gerne vil sælge når kursen er i top, og købe når kursen derefter er faldet - problemet er, ingen ved dette præcist…

Nej jeg har IKKE solgt da den var noget højere for et par dage siden, fordi jeg er ganske sikker på at casen ikke er forandret - til gengæld overvejer jeg lidt ekstra køb, i dette leje.

Er overbevist om, at tidspunktet for denne emmision er meget “nøje” planlagt tidsmæsigt, såvel som behovet - og er lige så sikker på at man stadig er fuldt ud overbevist om, at tallende for bliver lige så gode, som man forventer ud fra nuværende kendskab til undersøgelserne.

Eneste lille pip fra min side er kursen - jeg havde forventet en lidt højere i denne rettede, så at den ikke var tætterre på 8, skuffer lidt…

1 Like

Da ble det fyllt på TARGO potten igjen. Ser frem til forsettelsen . Spennende tider fremover nå ! :wink:

3 Likes