Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ex subsequent offering today

(Deleted)

Vel, ble med flere sikkert tatt litt på senga denne gangen. Lett å tenke ett slag i trynet etc…, men på litt sikt er det det? Det pekes på nettopp dette av flere oppover i tråden. Har de valgt å kjøre en “liten” emisjon i forkant av dataslipp bare for å endre strategi?, eller er det mer snakk om gjennomtenkt taktikk da de faktisk vil legge frem noe veldig bra? Vel, ikke vet jeg, og i dag vil det gjøre litt vondt i porteføljen. Men velger å fokusere på litt lenger frem og forhåpentligvis veldig gode tider:) Bare sånn, kudos til dere som luktet dette og solgte dere ut i forkant. Viste seg å være smart da man kan handle på billigsalg igjen. Lykke til alle sammen!!

2 Likes

Takker for aktier på 6,85 … smart at sælge med 5,8% rabat allerede dagen efter emission.

2 Likes

Ditto takk. 7.25 next…

helt enig tragisk.idiot er jeg som ikke solgte meg ut i pluss :grimacing:

Jeg synes ikke det fordi dette var en fastprisemisjon som jeg nevnte over. I tillegg vil jeg tro det er mange som tegner for litt mer enn de egentlig vil ha. Når man nå fikk bare en tredel av tegning så slipper i hvertfall jeg å kaste ut noe på dag én for å rebalansere porteføljen.

Fundamentalt set er selskabet i en attraktiv position nu, så det kan reelt have været en af de bedre beslutninger. Handlen ligger pt. omkring 7,10 og er muligvis bare et midlertidigt bounce, men de kommende data er jo fortsat et betydeligt argument for at sidde på aktierne.

De færreste formår at reagere før emission, så glæd dig over fortsat at være med!

2 Likes

Er det noen som tvinger de til det da?

Hmmmm - næppe idiot, men jeg tror at vi ALLE, gerne vil sælge når kursen er i top, og købe når kursen derefter er faldet - problemet er, ingen ved dette præcist…

Nej jeg har IKKE solgt da den var noget højere for et par dage siden, fordi jeg er ganske sikker på at casen ikke er forandret - til gengæld overvejer jeg lidt ekstra køb, i dette leje.

Er overbevist om, at tidspunktet for denne emmision er meget “nøje” planlagt tidsmæsigt, såvel som behovet - og er lige så sikker på at man stadig er fuldt ud overbevist om, at tallende for bliver lige så gode, som man forventer ud fra nuværende kendskab til undersøgelserne.

Eneste lille pip fra min side er kursen - jeg havde forventet en lidt højere i denne rettede, så at den ikke var tætterre på 8, skuffer lidt…

1 Like

Da ble det fyllt på TARGO potten igjen. Ser frem til forsettelsen . Spennende tider fremover nå ! :wink:

3 Likes

Nei, ikke noen tvang. Men hvis man synes minstetegningsbeløpet er litt for stort eller har sett for seg et antall aksjer man ønsker så er det ikke unaturlig å tenke at man kommer til å få litt mindre enn tegning siden det er stor rabatt. Hvor mye vet man jo ikke på forhånd. Om boka bare akkurat ble dekket uten overtegning så får alle alt de tegnet for. Min hypotese er da at det er en relevant andel av tegnerne som ville ha fått mer enn de ønsket og demed skapt økt salgspress rett etter emisjonen. Skal jo ikke så mange selgere til for å presse ned kursen litt.

7,24 … noget er på gang her.

2 Likes

biotek er lig emission, så hvis man misser den vigtige detalje er man udfordret på andre fronter; tak for konstruktivt input.

3 Likes

Dette er bare Targovax being Targovax. Det var ikke vanskelig å se at denne kom.

Men det som er interessant, er at denne gangen var det ikke emi rett etter nyhetsslipp.
Kanskje betyr det at vi står foran noen bra nyheter nå?

Ok, store nyheter da.,…
Å få ett patent på en combo er ikke akkurat groundbreaking.

4 Likes

Helt enig, det var ikke nyheter man tenkte skulle trigge en emisjon akkurat;)

1 Like

Muligt jeg er på bærtur her, men dagens handel signalerer tydelig interesse for selskabet omkring emi niveau; muligt dette er et resultat af overtegningen i den rettede emi og deltagerne samler op i markedet med yderligere rabat.

Jeg tipper forventningerne til de kommende data fra 2. cohorte melanoma er høje.

2 Likes

Fint at du hentet dette frem, @BioMed -

Her mener jeg de skulle smellt til med full utnyttelse = 225M NOK (~40%)
Kortsiktig kurseffekt er irrelevant sett opp mot oppsiden til flere år med finansiell uavhengighet.

Håper de har en GOD grunn for dette beskjedne beløpet.
Jeg mistenker at det ikke er tilfellet.

Økte likevel posisjonen min i dag.
Nyheter de neste 12 måneder får nå fritt spillerom på kursen.

1 Like

De regner kanskje med penger fra Kina, de ser kanskje tilgang til mer penger fram i tunellen?

1 Like