Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Nei, ikke noen tvang. Men hvis man synes minstetegningsbeløpet er litt for stort eller har sett for seg et antall aksjer man ønsker så er det ikke unaturlig å tenke at man kommer til å få litt mindre enn tegning siden det er stor rabatt. Hvor mye vet man jo ikke på forhånd. Om boka bare akkurat ble dekket uten overtegning så får alle alt de tegnet for. Min hypotese er da at det er en relevant andel av tegnerne som ville ha fått mer enn de ønsket og demed skapt økt salgspress rett etter emisjonen. Skal jo ikke så mange selgere til for å presse ned kursen litt.

7,24 … noget er på gang her.

2 Likes

biotek er lig emission, så hvis man misser den vigtige detalje er man udfordret på andre fronter; tak for konstruktivt input.

3 Likes

Dette er bare Targovax being Targovax. Det var ikke vanskelig å se at denne kom.

Men det som er interessant, er at denne gangen var det ikke emi rett etter nyhetsslipp.
Kanskje betyr det at vi står foran noen bra nyheter nå?

Ok, store nyheter da.,…
Å få ett patent på en combo er ikke akkurat groundbreaking.

4 Likes

Helt enig, det var ikke nyheter man tenkte skulle trigge en emisjon akkurat;)

1 Like

Muligt jeg er på bærtur her, men dagens handel signalerer tydelig interesse for selskabet omkring emi niveau; muligt dette er et resultat af overtegningen i den rettede emi og deltagerne samler op i markedet med yderligere rabat.

Jeg tipper forventningerne til de kommende data fra 2. cohorte melanoma er høje.

2 Likes

Fint at du hentet dette frem, @BioMed -

Her mener jeg de skulle smellt til med full utnyttelse = 225M NOK (~40%)
Kortsiktig kurseffekt er irrelevant sett opp mot oppsiden til flere år med finansiell uavhengighet.

Håper de har en GOD grunn for dette beskjedne beløpet.
Jeg mistenker at det ikke er tilfellet.

Økte likevel posisjonen min i dag.
Nyheter de neste 12 måneder får nå fritt spillerom på kursen.

1 Like

De regner kanskje med penger fra Kina, de ser kanskje tilgang til mer penger fram i tunellen?

1 Like

Dersom melanomdata blir dårligere enn forventet, var det lurt å hente penger nå. Dersom de blir som forventet (eller bedre) var det også smart å hente penger nå, Håpløst å time disse emiene hver gang, og man får heller tåle litt turbulens på vei opp i stratosfæren. Eventuelt bør man heller finne seg et annet transportmiddel.

9 Likes

Kan også være så enkelt at de forventer et turbulent marked den kommende tiden, med presidentvalg, corona økning osv.
Da er det greit ikke ha et akutt pengebehov.

Her var det mange selvmotsigelser! :wink:

2 Likes

Det er heller ikke sånn at det er uendelig tilgang på penger i dette markedet.
Det er ikke sikkert det var Targovax som begrenset seg, men at det rett og slett var så mye penger de fikk tak i.

Dette virker for min del mer og mer gjennomtenkt.

Skikkelig surt på ose idag og Europa forøvrig.
Om stemningen skulle forverre seg ytterligere frem mot valget tror jeg de fleste vil se tilbake på dette som genialt.

Nå er funding sikret og vi slipper forhåpentligvis samme sell on news som vi har sett tidligere.

4 Likes

Enig, dette er ett paradigmeskifte, nå kan vi se fram mot utlesninger og nyheter, det verste er bak oss.

Jeg har stor tro på ny optimisme og akselerasjon mot ny ath i Targovax, etter at denne dippen er konsolidert. :rocket:

5 Likes

Mangler ikke interesse på 7,00.

1 Like

Det er jo bare din traderpost din tullekopp :wink:

2 Likes

Poster presentasjon for meso på SITC

https://sitc.sitcancer.org/2020/abstracts/titles/index.php?filter=Oncos

Targovax kommer også til radforsk podcast 28 okt

11 Likes

Først av alt så må jeg innrømme at jeg ble tatt litt på sengen av gårsdagens emisjon. Personlig er det ingen krise da jeg er ferdig med hele kommende 40% emisjonsfullmakten på lave 6 tallet.

For de av oss som leser børsmeldingene og presentasjonene fra trvx nøye så kom det en aldri så liten oppdatering fra selskapet samtidig som vi fikk vite at AZ går videre med colorectal studien. Denne er forøvrig allerede er åpne for rekruttering. Vi vet fra før at denne studien rekrutterer svært kjapt så det skal bli spennende å se!

Det som er litt interessant for denne studien er leveringsmekanismen kontra meso og melanom. Her har man fått tydeligvis fått tegn på at denne metoden for levering av oncos fungerer. Dette åpner opp ett helt nytt landskap!

Om man ser på side 3 på den nye selskaps presentasjonen så ser man at det har skjedd noe på meso studiet. Her stod det tidligere at man forventet FPD 1H2021. Denne teksten er nå endret til noe litt mer diffust.

Jeg tror at TRVX og MERCK nå sitter og venter på data fra colorectal studien som skal komme 1H2021. Skulle ikke forundre meg om at de nå sitter og designer flere retninger for det kommende studiet. Blandt annet leveringsmekanisme.

Og til de som lurer, jeg kommer på like mange bull og bear senarioer for emisjonen.

I mellomtiden så får vi vente på melanom data, meso data, kina opsjon, vestlig TG partner og ikke mist høre hva Levitsky har på hjerte neste uke :slightly_smiling_face: Jaja, vi må ikke glem pre-kliniske data for next-gen virus heller

12 Likes

I catch your drift!

Tror du kan være inne på noe der

2 Likes