Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

:crystal_ball:
Tenk dere tanken på et lite selskap som tar en IPO på OSE
teknologi utvikling på cRNA
for å forbedre virkningen iforhold til mRNA som brytes ned fortere
delivery platform iflg Wicklund : ferdig utprøvet/safety Oncos 102

IPO : prising trolig rett opp og godt over 1 mrd

vel, nå er vi i TRVX, skuldertrekk og nervøse rykninger for vi avventer emisjon på 150-200 mill i et selskap priset til omlag 500 mill

5 Likes

(Deleted)

2 Likes

Forstår kun meget lidt af de forskellige fagudtryk, men efter at have lyttet podcasten igennem føler jeg mig i trygge og kompetente hænder, med erfarne og anerkendte eksperter rundt om EW. Vi skal “bare” have finansieringen på plads….

4 Likes

De har behov for kapital. Hvorfor er den ikke hentet? Det må kunne forventes en viss forutsigbarhet. Min mening er at det å avfeie alle spørsmål med at vi henter kapital når det trengs ikke er godt nok. Sleng på en ny covid mutasjon eller en punktering av Macro med tom kasse så blir det trivelig.

Eller så er de såpass trygge på at de får hentet cashen de trenger når det måtte være behov for det. Hvis det er snakk om små summer som sist rundt 100 Mill er det sikkert ikke noe problem.

Synes og som selskapet er igang med en ny strategi for veien videre, tydelig at det var støtte fra flere hold å slippe til Wiklund ref hele historien rundt doktorgrad og forskning som han var med på rundt circulær rna for en del år siden. Som nå er blitt ytterst relevant med Circulær Rna forskeren Thomas B.Hansen med på laget siden i sommer kommer det frem idag.

1 Like

Erik D. Wicklund tar ikke noe forbehold når det gjelder videre finansiering - de er i stadig kontakt med tilretteleggere, så da blir spørsmålet hvorfor intet enda er hentet, de vet at aksjekursen er og forblir under press til det hentes midler

1 Like

Er det ikke i enten pre-clinical eller ved fullførelse av store studier hvor BP gjerne gjør sitt støt hva gjelder oppkjøp/lisensiering av produkter?
Det ble også nevnt i poden at ved lisensiering så er det **mye **som skal klaffe, en av tingene var at produktet/forskingen det gjelder også måtte ha litt medfart og at det er gjerne siste biten i puslespillet ift. BP som gjør avtalen.


Hadde det ikke passet overraskende bra om dette hadde blitt plukket opp (f.eks Moderna) nå som circRNA er høyaktuelt og Targovax sitter med en plattform som leverer circRNA på en god måte.
Dette hadde nok lettet godt på finansieringen i det minste.
Kun spekulasjon, men hadde nå vært noe…

Gjerne kom med rettelser/tanker vis min spekulasjon er på vidda eller om den sitter på gårdsplassen

9 Likes

Noe av det første som slår meg etter å ha lyttet til dagens Radium-podcast er at begrunnelsen for å bytte CEO nå, “fordi selskapet beveger seg i en retning hvor man trenger en mer vitenskapelig orienter leder” rimer dårlig med mine spekulasjoner fra i går, om at selskapet vil drive på sparebluss fremover og ha en veldig lav burn-rate. :thinking:

3 Likes

Den kommuniserte veien videre (1-2 år) blir da plattform/basket trial for melanoma der beste kombo trolig går videre.

Basert på de detaljerte dataene de idag sitter på, blir det mer vitenskapelig sammemsettninger av kombo, der dagens 35% ORR best in class skal kunne bedre seg med god margin ifølge Erik. Her kommer det trolig en eller flere partner med “riktige” drugs under utvikling eller i markedet idag. (Det “må” altså ikke være BMS f.eks).

Det er tidligere kommunisert at sites/protokoller, antall pasienter (estimert titalls pr arm) etc skal være ferdig mot slutten av dette året.

CircRNA aka “NextGen” blir også utviklet under denne perioden.

Det er nok ikke behov for mer enn ca 150mnok for få utført overnevnte plan (antar minumum spons av drugs i kliniske studier,håper på mer).

De store summene trengs om 1-2 år, når de er klare for å gå videre og her kan nok nasdaq være aktuelt. (Eller deals ved gode data eller preklinske konsepter).

I mellomtiden får vi vente på meldinger om RAS patentet, hva AstraZeneca/CRI gjør etter utlesning i CRC tidlig beste år, kina +TG samt hvilke kombinasjoner og partnere de går videre med.

26 Likes

Det blir jo bare synsing, men Wiklund virker så ubekymret med tanke på finansiering at det etter min mening virker som om de har en partner på gang, som vil komme til å bidra med mer enn bare spons av cpi, eventuelt en ekstern investor.

Edit; og som gjentatt til det kjedsommelige her på forumet - hvorfor har de ikke hentet penger for lengst? Og dersom man kun har emisjon som alternativ, hvorfor har man drøyd så lenge og fortsatt avventer?

3 Likes
9 Likes

2 Likes

6 Likes

Han antar jo at TG-opsjonen blir utøvd. Ved full uttelling utløser vel det en pen strøm penger, over tid. Dersom de skal bli mer et forskningsselskap så kommer de vel aldri til å kjøre dyre randomiserte studier for egen kost?

2 Likes

Lytt til podcasten, etter 37:09.

Elisabeth: er det aktuelt å lisensiere ut eller selge hele Oncos102-platformen?

Erik Wiklund:…3 sekunder lang pause…jaaaaa, alt har sin pris. Så det er klart det er det, hvis rett partner og rett betaling kommer på bordet…

Deretter skynder han seg å prate litt i generelle termer. :sweat_smile: :sweat_smile: :grin:

11 Likes

Er det noe spennende som blir nevnt i episode 183 av Radforsk siden Targovax tweeter/ nevner på LinkedIn om den episoden ? :thinking:

4 Likes
  1. dag på rad med nedgang etter Wiklunds jomfrutale. En grei erfaring å ha med seg med tanke på at man skal også tilfredstille aksjonærer/markedet i tillegg til det fundamentale/faglige. Satser på at det snur opp igjen idag.

Det som blir sagt; Det blir nevnt at det er 2 nyheter fra Targovax

(1): FT designation FDA; [JONAS ]: Det er en stor milepæl for et selskap å få innvilget FT fra FDA. Fordi det nåløyet er ganske trangt, og du må da vise til at du har lovende data på en sykdom hvor pasientene har lite eller ingen annen behandling. Så jeg skal ikke kommentere markedet, men jeg blir litt sånn - det ser ikke ut til at det er noen ting som biter på, men for selskapet er dette virkelig en milepæl altså.

(2): Innrullert alle i studie hvor ONCOS-102 undersøkes i behandling mot kreft i bukhinnen. Dette er studien hvor Targovax ikke har kontroll på dataene sine selv. [JONAS]: Fint med slike studier men problemet er at man ikke kan guide på noen tidspunkter i det hele tatt - og det er veldig vanskelig for selskapet. Men nå har de nå kommet til en milepæl hvor man kan begynne å sette opp tidslinjer, når man vet at siste pasient er inkludert. Nå kan ikke jeg protokollen uten att, men da kan man gå inn å se at det er en oppfølgingstid på så - så lenge. Det betyr at når siste pasient er fulgt opp så lenge så er det forventet avlesinger - og da kommer dataene relativt kjapt vil jeg tro Jeg vil tro at både AZ og CRA har lyst til å publisere de dataene så fort som mulig.

5 Likes

noen som kjenner sin besøkelsestid?

1 Like

Ingen annen informasjon om man sammenligner med gårsdagens episode ?