Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg tror ikke det er realistisk at Targovax kjører melanomstudiet helt ut. Jeg tror at ved tidlige interim avlesninger, så blir det solgt.

3 Likes

Ville regnet det nærmere 750M over 4 år, som sagt tidligere, regnestykket går ikke opp uten 1-20+ utvanning eller liknende. Men det vet de som er inne. Det gir med andre ord ikke mening å investere i Targo langsiktig med mindre man er overbevist om at noen vil betale den regningen på veien.

Men dette stemmer ikke? Ifølge det som står skrevet i Lancet 2021; 397: 375–86 så fremkommer følgende:

og:

Kom gjerne med info om hvor du fant at dette ikke stemmer.

1 Like

Dagens radium podcast ute.
Med Erik Digman Wiklund

https://m.soundcloud.com/user-972208711/episode-196

7 Likes

Deilig med klare mikrofoner ihvertfall :slight_smile: Hører på nå ^^

2 Likes

Det spørs helt hva de skal satse på. De kommuniserer 1 linje melanona som potensiell target og der feilet amgen med sitt t-vec virus på over 700 pasienter, så noe lignende pasientantall må man kunne forvente.

Basket trials med disse ulike armene og kombinasjonene vil kunne danne grunnlaget for å ta dette videre (eller få deal ved gode read outs)

2 Likes

Wiklund forteller de fikk døren lukket på accelerated approval fra FDA i august… for lavt pasient grunnlag. Døren lukket av FDA sier han på dette. Strengere kriterier for studiene enn tidligere.

Større studier kreves som sagt av FDA.

nevnes igjen også fra wiklund at biotek selskaper henter kapital i markedet når det trengs så klar på dette.

1 Like

De lukket vel døren for det løpet TRVX hadde foreslått for å kunne få AA på et lite registreringsstudie. Det var ingen søknad om AA.

5 Likes

Duall listing på nasdaq ikke akutelt på nåværende tidspunkt. wiklund.

Fint. Hørte du noe som var positivt?

1 Like

Regnestykke kan gå opp på flere måter, og forutsetningene gir deg fort det resultatet du ønsker:

Alt samtidig kurs 6kr:

Over 4 år til synkende kurs:

Over 4 år med samme kurs:

Over 4 år med stigende kurs:

Over 4 år med mindre kapitalbehov:

Hvis man endrer på forutsetningene, penger som trengs, antar høyere emisjonskurs, osv osv osv så får man forskjellig resultat. Men uansett tipper jeg du fort ender med at utvanningen blir mellom 100% og 200% med mindre man forskutterer at selskapet enten fullstendig kollapser, eller får en flott avtale med påfølgende sterk reprising.

Det viktige er ikke nøyaktig hva disse spekulasjonene viser, men at hvis man setter seg ned med excel og regner på forskjellige scenarioer ut fra hva man tror på så ender man fort opp med følgende konklusjon:

  • En investering nå er å bli utvannet 100%-200% gjennom de neste 4 årene, når ett fase 3 studie er gjennomført eller nærmer seg å være ferdig gjennomført.
  • Det er en ganske lang og dyr vei til målet hvis selskapet skal drive det selv uten en partner som blar opp med gode penger for en avtale.

Så for min del nå ville en investering vært 100% basert på troen om en god avtale snart, og i 2023-2024 kan jeg vurdere hvordan de ligger an med ett eventuelt fase 3 studie - en investering for å være inne når oncos-102 melanoma faktisk når målet med gjennomført fase 3 ligger evigheter fram i tid ut fra min vurdering.

Mitt foretrukne scenario er at selskapet henter all kapitalen de trenger på en gang så man slipper emisjonsfrykten de neste 3-4 årene, men jeg skjønner at det kan være vanskelig å hente mange hundre millioner på en gang. Dog, jeg tror ikke det nødvendigvis blir lettere å hente 100-200 millioner årlig, og at utvanningen i sum fort blir større for nåværende aksjonærer.

Og kommer en avtale eller ett oppkjøp når selskapet har flere hundre millioner på bok, så tipper jeg folk forstår at selskapet har akseptert en god avtale, i stedet for en avtale som de følte seg tvunget til å godta.

TL/DR: tro på partneravtale eller vent noen år er min konklusjon.

12 Likes

Han har god tro på seier i patentsaken. Motparten sin argumentasjon er tynn sier han.

3 Likes

Ny adm dir ønsker å ta selskapet i en mer vitenskapelig retning.

Personlig tolker jeg dette positivt, hvis man håper at selskapet skal bli kjøpt opp pga spennende teknologi, og ikke ett ferdig og gjennomført fase 3 studie om noen år.

7 Likes

Har hørt ferdig selv og oppfordrer alle som enda ikke har fått gjort det til å sette av tiden. Kommer helt sikkert flere poenger fra flere dyktige skribenter her utover kvelden. Personlig så ble jeg veeldig inspirert av siste delen ang mRNA og planer videre. Som jeg tolker som så fort som mulig😊. Synes vår nye sjef var klar, tydelig og offensiv. Og ikke minst vitenskapelig og faglig på topp🏆

10 Likes

Tror i seneste senior rekrutteringer var som en del af by eller “gammel” strategi? Har lidt svært ved at se, hvad en Head og Manufactoring skal lave de næste mange år??

1 Like

Godt spørsmål det, om det er ny eller en del av gammel strategi vedrørende den ansettelsen. Det skulle jeg gjerne sett at du sendte inn👍

2 Likes

Et par ting jeg synes virker positivt er:
Melanomstudie har gitt gode data og god innsikt. Wiklund virker skarp og har inntrykk at det gjøres smarte valg rundt hva som blir neste studie, hvilke kombinasjoner osv.

Det nye satsningsområdet med cirkulær rna virker spennende, og man ser en stor villighet til å legge mye penger i det ref avtaler i høst. Trvx har topp kompetanse på området med wiklund og thomas hansen bla.

Wiklund tror de vinner patent søksmålet.

Sannsynlig at iovaxis benytter opsjon med tanke på hva de har investert i det.

3 Likes

Virkelig spennende det med sirkulær RNA og om konseptet vil fungere med Oncos plattformen, dette høres ut som et veldig :fire: tema for tiden.

Spesielt med tanke på at MRNA vaksinene som er «lineære», kanskje er circRNA løsningen på utfordringene MRNA har ? :thinking:

Vi får krysse fingrene for at EW klarer å kaste oss på denne bølgen.

  • Synes nå også han hørtes ganske selvsikker ut når det finansielle ble diskutert også :moneybag:
4 Likes

Ja🏆, han presiserte helt på slutten der at de skulle hive seg på det toget så raskt som mulig.
I så fall lukter det gull av den komboen🏆

5 Likes

Ja, de var vel allerede på toget, thomas hansen hadde jobbet som konsulent fra i sommer bla.

5 Likes