Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Bowie, det er ikke like klart for meg. Mistenker at det er en del langsiktige aksjonærer med snitt mellom 7 og 8. Om det er tilfelle må kursen opp betraktelig, selv om man forsvarer posisjonen og får en slags nedsnitting grunnet rabatten på de nye aksjene, kun for å gå null.

Selv om prisingen er lav nå er jo nedsiderisk betydelig. Det eneste jeg kan se som er kursdrivende er en betydelig avtale. Samarbeid med små selskaper i samme posisjon vil neppe gi utslag. Resultater på studier har ikke gitt utslag til nå, og det er ikke så mye å melde fremover heller.

Så inn med penger og sitte i 18-24mnd mens alt annet gir avkastning er ikke et så klart godt valg for meg.

Jeg vil så gjerne bli overtalt til det motsatte

Om de store eierene ikke deltar i emi og kortsiktige aksjer kommer i sirkulasjon blir det problemer for kursen.

1 Like

Jeg tror det er småaksjonærene som selger nå, men samme utgangspunkt og tenkemåte som “takk”. Det er helt naturlig at det blir en del frykt i en aksje når man nærmer seg en emisjon med et stort spenn i hvilken kurs som bestemmes. Jeg forholder meg til de gode resultatene i TRVX og at det er en grunn til at de setter emisjonen nå og ikke på et annet tidspunkt. TRVX og sittende aksjonærer er tjent med en så høy kurs som mulig før 25/11 og også i tegningsperioden. Jeg har tro på at styret, ledelsen og rådgivere vet hva de gjør og jeg sitter derfor rolig fremover.

7 Likes

Begynte å tenke på hva som vil skje med ansattes opsjoner etter trykking av nye aksjer. Dersom det trykkes opp veldig mange aksjer i emisjonen vil vel disse miste verdi?
Eller blir de justert på noen måte?

1 Like

Du skjønner det at jo lavere kurs og jo mindre folk tegner seg jo flere aksjer vil garantistene sitte med? Innlegget ditt blir selvmotsigende, men det kan hende det var noe annet du mente…

Selvfølgelig kan garantistene ende opp med aksjer de ikke er interessert i. Hva tror du skjer da? Enda mer salgspress og enda lavere kurs. Vil ikke være første gang det skjer med norsk biotech.

Rolig dag og volum uten de helt store bevegelsene i TRVX. Håper vi kan ligge her før en eventuell melding fra selskapet. Ser at det ligger en stor kjøper på 4.20 så vi får håpe at han ikke får aksjer på det nivået.

2 Likes

Det er bare å holde hardt på aksjene. :muscle: Ikke la nykommere få dem til gi-bort-pris.

4 Likes

Forstår at mange er “noe” frustrert etter at emisjonen kom opp igjen!
Var nok sikkert flere enn meg som ikke helt så denne komme nå, men en avtale/oppkjøp trodde nok mange skulle være nært forestående innen nyttår.
MEN når en investerer i kategori som TARGO så ble jeg egentlig ikke alt for overrasket.
Tror nok og at det har vært en del belåning her og dermed tvangssalg.
Jeg selv har fremdeles troen fremover og sitter dermed long!
De sitter inne med gode data som til slutt vil slå igjennom og deretter gi salg av selskapet og deretter kursoppgang. (min tanke)
Lykke til alle som sitter på aksjene.
:moneybag:

5 Likes

Jeg har gjennomlevd et antall emisjoner hittil og har tenkt at det er greit, det er slik det er i biotek at aksjonærene må spytte inn midler underveis. Men utvanningen av mine aksjer har hele tiden vært direkte proporsjonal til penger TRVX har fått inn på bok, slik at mine aksjer fortsatt har hatt omtrent den samme verdien i kroner og ører.

Men denne gangen føles det annerledes. Hvis tegningsrettene viser seg å være vanskelige å selge til en fornuftig pris og man ikke har penger til å bli med i emisjonen så blir man sittende med svarte-per. Da er mine aksjer, samme antall som alltid, verdt mye mindre mens de som er med i emisjonen får beholde verdiene sine ved at de kan benytte seg av rabatten. Altså en direkte overflytting av verdier fra oss som ikke kan delta til de med mer økonomiske muskler.

I tillegg blir det å selge tegningsretter i prinsippet det samme som å selge ut en del av verdien av beholdningen sin og det hadde jeg ikke tenkt å gjøre på denne lave kursen. Da begynner det å bli veldig høyt opp til null for TRVX-posten min i porteføljen.

Fortell meg gjerne at jeg tar feil og har bommet i mitt regnestykke. Ingenting er bedre enn å få vite at man har vært unødvendig pessimistisk. :slight_smile:

1 Like

Tendenser til FOMO?

Plutselig forsvant selgersiden, og kursen steg til over +4%.

1 Like

Tja. Var vel opp ca. alle prosentene på hele 2,5k aksjer, så spretter ikke champisen helt ennå :wink:

Det positive er at den negative trenden ble brutt. Mye aksjer på kjøp rundt 4,30.

2 Likes

Aldri feil med grønne dager :slight_smile:

1 Like

Kan fint lite om aksjetekniske analyser, men er det ikke en slags “støtte” på 4.3 og ny trend mot target på ca 6 dersom det nå snur? (Omstendighetene tatt i betrakting :sweat_smile:)

1 Like

Støtte o.l har vel med volum å gjøre, så en ytterst svak støtte vil jeg påstå

Tror ikke vi skal tenke så mye TA i den perioden vi er inne i nå :grinning:. Høyest mulig kurs før 25/11 bør være et mål.

2 Likes

(Deleted)

1 Like

Ja takk, begge deler. Høyest mulig kurs 24/11 gjør at emisjonskursen kan settes så høyt som mulig og vi slipper minst mulig utvanning av antall aksjer som må utstedes. Deretter høyest mulig kurs i tegningsperioden slik at vi får billige aksjer eller godt betalt for tegningsrettene.

1 Like

Can we please merge the Targo småprat chat with the Memes 4 mental helse chat? I need some serious mental health uplift…

That dog surrounded by fire, saying this is fine, would be a good start…

3 Likes

Er det noe diskusjon på innsidetrådene rundt TRVX eller er det like stille der?

Robotene leker seg idag og kursen hopper og spretter. Skal bli greit å bli ferdig med denne perioden frem til 24/11.

Er det kampen mellom eksisterende eiere og garantistene vi ser nå? Garantistene vil presse kursen ned og eksiterende eiere vil forsvare sin posisjon? Hvem vinner?

Litt drahjelp fra TRVX med en godmelding hadde gjort susen.

Det er ikke småsparere som holder på sånn, nå er det mer profesjonelle som herjer.

1 Like