Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Man er ikke bundet av av sine t-retter til å kjøpe aksjer.
Når tegningsperioden er over er ubrukte t-retter ugyldige og uten verdi.

1 Like

Sant nok. Ikke bundet, men på sett og vis. Lite hensiktsmessig å kjøpe eller beholde Trvx-T for så ikke tegne seg.

1 Like

Korrekt - tegningsretter som ikke selges eller benyttes tas jo av børsen og verdien forfaller sånn sett etter fristen er gått ut.

Virker for meg som det er mye misforståelser rundt denne emisjonen - noe som er synd

2 Likes

Vi kom oss igjennom denne dagen også, bare 4 børsdager igjen nå :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kan det gå mot en emisjonskurs rundt kr 2? Da dobler vi aksjebeholdningen vår i TRVX vi som blir med fult ut.

2 Likes

Mye drama her nå. Kanskje noen skulle regne ut hva verdiendringen av aksjene blir som følge av emisjonen ved ulike kurser 24 nov?
Om jeg har tolket det rett så går verdien av aksjen ((mcap etter/antall aksjer etter) / (mcap før / antall aksjer før)) (eller TERP/(kurs 24 nov)) til ca 88%, 87% og 85% ved kurs på hhv 6, 5 og 4 kr. Dvs hva verdien av en aksje blir redusert til, om man ikke bruker tegningsrettene. Men så må vi regne med at kursen stiger når støvet har lagt seg og man får fokus på hva selskapet kan levere fremover. I så fall sitter også de som ikke har råd til å bruke tegningsrettene igjen med større verdier ved å sitte gjennom enn å selge under emisjonshysteriet. Det er mao ikke himmel eller helvete om kursen 24 nov blir 6 eller 4 kr, men liten praktisk forskjell. Hva sier du @polygon, som har regnet på dette?

4 Likes

Det skal ikke være så lett å få innsyn på disse🙄
Men i det siste har det dukket opp fler ekspert-vurderinger og igår en panel vurdering
Mon tro hva som skjer bak i kulissene … :grimacing:

23 Likes

Hvis jeg husker rett så er det panelet som gjør beslutningen. Da kan vi kanskje vente oss noen oljekroner snart?

2 Likes

Hader og sælge aktier med underskud, men det skal gøres for at have penge til Targovax, så jeg må heller få revet plastret af.
Hvordan fungere det med tegnings rettighederne vil jeg kunne se dem i min normale bank sammen med mine aktier og reagere herfra?

Ja, det vil du.

1 Like

Bare hold på aksjene. Det er det beste tipset jeg kan gi, i alle fall.

Se på sluttauksjonen de siste dagene. I går var det en aktør som la inn 100.000 aksjer på kjøp rett før close.

Også i før-handelen har kursen ligget høyt. Sluttet i går på 4,20kr og ligger nå, før åpning, på 4,39.

Ikke la dere lure av spillet som foregår i kulissene. Ikke gi bort aksjer til store aktører. Ha litt is i magen, det er fortsatt en uke igjen til «deadline».

11 Likes

Aksjene er lenket :wink: :moneybag:
God helg

4 Likes

Er det noen som har en kursgraf over de siste årene med emisjonstidspunktene lagt inn? Jeg har liksom en følelse av at tradisjonen er oppgang på nyheter, fulgt av emisjonsmelding og fritt fall og så bratt opp igjen etter emisjonen. Men stemmer det eller lurer jeg meg selv? (Prøver i hvert fall å ikke lure noen andre. :slight_smile: )

Healthcap inn på dagens aksjonæroversikt ut SV handelsB. hva som kan være årsaken ?

1 Like

Navnebytte. Ingen faktisk endring

Flisespikkeri, men er ikke navnebytte. Healthcap har aksjene stående på nominee konto. De trenger nok å ha de i sitt navn ifbm emisjon og ikke minst EGF som kommer

3 Likes

Jeg tolker det dithen at de kommer til å forsvare posisjonen. Det er et godt tegn om det er tilfelle

3 Likes

Må potensiell short være inne før egf?

1 Like

Les innkallelsen til EG så får du svar på det du lurer på.

1 Like

På generell basis så kan vi vel si at de fleste store aktørene vil be om få levert tilbake alle aksjer ifbm GF og EGF. Uten disse kan de ikje stemme for det antallet aksjer de eier

2 Likes

Er shorts av betydning? Finner ikke trvx på Finanstilsynet sine lister. Er vel da under 0,5% av aksjene som var kriteriet for listen.