Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Aksjene er lenket :wink: :moneybag:
God helg

4 Likes

Er det noen som har en kursgraf over de siste årene med emisjonstidspunktene lagt inn? Jeg har liksom en følelse av at tradisjonen er oppgang på nyheter, fulgt av emisjonsmelding og fritt fall og så bratt opp igjen etter emisjonen. Men stemmer det eller lurer jeg meg selv? (Prøver i hvert fall å ikke lure noen andre. :slight_smile: )

Healthcap inn på dagens aksjonæroversikt ut SV handelsB. hva som kan være årsaken ?

1 Like

Navnebytte. Ingen faktisk endring

Flisespikkeri, men er ikke navnebytte. Healthcap har aksjene stående på nominee konto. De trenger nok å ha de i sitt navn ifbm emisjon og ikke minst EGF som kommer

3 Likes

Jeg tolker det dithen at de kommer til å forsvare posisjonen. Det er et godt tegn om det er tilfelle

3 Likes

Må potensiell short være inne før egf?

1 Like

Les innkallelsen til EG så får du svar på det du lurer på.

1 Like

På generell basis så kan vi vel si at de fleste store aktørene vil be om få levert tilbake alle aksjer ifbm GF og EGF. Uten disse kan de ikje stemme for det antallet aksjer de eier

2 Likes

Er shorts av betydning? Finner ikke trvx på Finanstilsynet sine lister. Er vel da under 0,5% av aksjene som var kriteriet for listen.

Mange sitter hjelpeløs og ser at VPS-kontoen bir mindre og mindre verdt. Hva med neste år og hvordan hudkreftstudien skal finnansires? Penger som skulle dekke juleutgifter skal til emisjonen, lønne ledelsen og pynte deres julebord.

Short må dekkes inn og klokken tikker.

500.000 aksjer fra Nyenburg til Storebrand.

1 Like

Historisk skjedd så har vel aldri små-aksjonærene bidrad med midler av betydning i emisjonene i TRVX.
Rep.emi’r har vel gått i minus for selskapet hver gang og er vel gjennomført grunnet kravene som selskapet selv har implementert i sitt styrende system.
Så det har alltid vært de store investorer som har bekostet videre drift.

Nå skal vi altså endre denne måten å kapitalisere selskapets drift på.
Emi-modellen skal altså ikke bare få småaksjonærene til å tegne og bekoste emien men i tillegg overtegne.
Må bare spørre…er det mulig å få denne gruppen (oss) til å bekoste festen videre?

Er det prosjektet vi venter på?
Hær kan TRVX i det minste briliere med teknologien og resultatene så langt.

lykke til

Hva mener du med at “rep-emi har gått i minus”? Og Hva tenker du med “bekoste emien men i tillegg overtegne”? Tror du de trykker aksjer for mer enn 175 millioner om emisjonen blir overtegnet?

1 Like

Undertegnede har mye og lære og tar markedspsykologien til etterretning. Oppsummeres greit her:

“Nothing of any value can ever be taught, it has to be learned”.

Så god helg til dere alle sammen​:beer::beer::sunglasses::sunglasses:

5 Likes

Dette er ikke bookbilding hvor noen få uten aksjer fikk meget billige aksjer, og aksjonærer fikk tilbud om å delta i en min emisjon. Noen av ikke aksjonærer solgte med grei gevinst og ødela aksjekursen. Nå skal kun investorer med aksjer få tilbud om å delta i emisjonen. Hvis man ikke har lyst til å delta i emisjonen bør kanskje selge nå.

1 Like

Jeg gleder meg over at innskutt egenkapital kan tilbakeføres eierene uten skatt for hverken selskapet eller mottaker.

Ikke ubetydelig. Det ligger borti 14kr pr aksje der snart. Det er mye penger som ikke kan dobbeltbeskattes.

Jeg fant et svar jeg skrev om dette tidligere:

Så, ja det blir skatt. Å bruke tegningsrettighetene til å tegne seg for aksjer, utløser ikke skatt. Alternativet er derfor å selge aksjer for å kunne få kapital til å tegne seg - da utløses ikke skatt.

2 Likes

Hva er hensikten med presentasjonen 25 November - webcast presentation ?

  • 25 November 2021: Extraordinary general meeting
  • 25 November 2021: Last day of trading in the shares including subscription rights
  • 26 November 2021: First day of trading in the shares excluding subscription rights
3 Likes

Er nok for å sørge for at aksjonærene skjønner opplegget med tegningsrettemisjonen.

Om de har noe mer juice å komme med enn det vet vi ikke, men det hadde jo vært kjekt om de samtidig kunne meddele litt mer om melanomastudiet eller noe annet som gjorde at aksjonærene ser håp, ikke bare fanden på flatmark.

Jeg tror dette kan bli tidenes kjøpsmulighet, og etter emisjonen går det kun en vei.

Vi får meso data, avklaring TG, avlesning på AZ-studiet, partnere på melanom etc.

Litt ironisk så er vel Targovax det eneste biotekselskapet som ikke har lidd av Covid! Alle pasientene var ferdig innrullert når dette kom, og i det siste halvannet året har man bare ventet på effekt og avlesning.

Når studier skal startes igjen, kanskje fra H2 2022 så er vi forhåpentligvis ferdig med Covid-utfordringer i klinikkene.

16 Likes